Gå til innhold

1988 E34 535ia, solgt.


viggo E34
 Share

Anbefalte innlegg

Ble en runde med støvsugern i går kveld da vi skulle kjøre bmw til oslo for cupfinale hælg. ble bare tid til støvsuging å en rask runde med fille i dasjhen. 

Turen nedover gikk uten problemer, men har en liten liste over ting som må gjøres snart. høyre framdemper har begynt å lekke litt å har blitt litt treg, er en raklelyd på venstre fram som jeg misstenker er casterforing. å billig mellomaksel oppheng fra koed begynner å vise sin sanne side... ble bytta i januar å hadde allerede da en lett vibrasjon i visse hastigheter, mulig det er uballanse i mellomaksel å men ble noe værre på en 56mils kjøretur. så skal få i orginalt fra gs å bytte samt kanskje få sjekket om mellomaksel er bein å...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fikk cc til å virke .:).

Er rart det med ettermontering av ting,alt virker så enkelt men alltid noe styr for å få det til å virke.

Tur til Oslo i 535?Nice :).

Nydelig bil å kjøre langt i hvertfall med komfort og nok kraft.

Hvordan var forbruket Viggo?

Ser du nevner Koed og ja der er det mye rart enn får servert gitt.

Jeg personlig går heller på Biltema og kjøper slitedeler enn Koed.

Min fremre bærearm varte i 20000 km og den var ferdig ,så Koed får ikke meg som kunde på slitedeler.

Kos deg i Oslo Viggo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen gikk i 535ia fra 1988 ja. Kjørte vanlig å tenkte ikke på hvordan jeg kjørte i det hele tatt, forbikjøringer å vanlig farting. Beskjedent forbruk på 56mil ifølge kjørekomputer havnet på 0.86L pr mil. overaskende lavt synes jeg. med litt hit å dit i byen å gassing hit å dit så krøp den opp på 0,9 pr mil. 

Blir spennende å se på totalen på søndag når vi kommer hjem :)

Var å helt greit å ligge å cruise nedover med cruise control ja :) som du sier, det er alltid noe extra som man ikke er klar over eller noe som går adundas. var litt sleipt føre deler av veien så man havnet litt i kø så det ble litt mer ugjevn kjøring. ellers fint føre hele veien.

Koed... ja nei, det blir nokk ikke mye mer derfra for meg heller. kjøpte bremse skive, klosser og bånd bak der, heldigvis greide jeg å bestille dobbelt av bånd da det ene settet løsnet belegget under justering og teste prosessen... å klossene hyler som på en gammel volvo#-o men ja alt i alt er jeg godt fornøyd med bilen. har som sagt noe småplukk på gang, må bare få ferdi å få solgt den siste jeg kjøpte ;) så kanskje vi får tatt litt rust på hjulbuer å etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi vel hjemme, må dog si jeg ble noe skeptisk på lørdag da vi skulle ut å kjøre. satte bilen i gir å den sluret litt før den hågg i gir, tok en liten prøvetur å å den virket å komme seg men var veldig huggete ved oppgiring. sjekket oljenivå å det så fint ut. prøvde overstyre girvalg litt for mykere å tidligere girskift  men fra 3. til 4. gir var den fortsatt hard å overdrive uteble.... vi fikk værtfall surret oss rundt å gjort unna planlagte ærend å handling. 

Etter at cup gull var sikret på søndag å vi hadde kommet oss tilbake til hotellet, var det bare å ta fatt på veien hjem. fyret opp bilen å kjente den var treg å få utav park å i gir... fikk den i gir å også nå sluret den litt før den hågg i gir... prøvde å kjøre den i andre gir å den smalt i reverse, satt den i drive å den virket fin. da vi startet å kjøre virket den grei utenom hardt girskifte oppåver. da vi kom i fartsøkningsfelt utpå hoved vei nektet den å gire opp tullet veldig, virket som den fristilte seg å ikke ville bremse på gir å plutselig smalt den inn neste gir. vi kjørte forsiktig bort til første avkjøring å bestemte oss for å prøve forsiktig videre. til tross for litt harde girskift, som erfart fra andre biler kan være tps som tuller. turen videre går fint utenom harde oppgiringer å litt røkkete ved visse pådrag, å at overdrive uteble... etterhvert som turen går å vi ligger i forhåldsvis høy fart blir jo turtallet høyere uten overdrive, så virker det etterhvert som overdrive kommer tilbake men virker som også overdriven slurer?... forbruket ble jo noe høyere med høyere turtall på hjemturen. det jeg tenker er at kanskje sirkulasjonspumpe på girkassa ikke har det helt bra? at dette kan være orsaken? ettersom det blir bedre jo lenger vi kjører... Eller er det vobrasjon fra mellom aksel som tar knekken på kassa? forbruket totalt sett med masse kjøring i å rundt oslo, å ca 56mil hver vei havnet på 0,96. hadde nokk havnet lavere med girkasse som oppfører eller manuell kasse. 

Skal prøve å bytte tps å se først, om det ikke hjelper blir det å bytte filter å olje på kassa for å se om dette gjør noe forskjell. i hennhold til heynes manualen bør filter å olje skift på automat utføres pr 40k så kan være værdt ett forsøk, er jo en lett jobb. kan jo være man ser noe når man er nede med sumpen for å bytte filter også. så får bare hoppe i det å sjekke ut å litt... kan jo være en sensor eller noe som er problemet så må gå over allt en runde.

Noen bilder av skitten bil vel hjemme etter masse mil i div vær å forhold.

DSC_0034.JPGDSC_0036.JPGDSC_0035.JPGDSC_0038.JPGDSC_0037.JPGDSC_0040.JPGDSC_0041.JPGDSC_0042.JPG

 

DSC_0039.JPG

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj å kjedelig.

Nå som du har fått den opp og gå :(.

Men kan det være noe så enkelt som et oljebytte at det kan hjelpe på kassa?

Tenkte på at når du har kjørt langt at oljen har blitt god og varm og kanskje flyttet rundt på noe gamnel grums..

Vet bare at jeg hadde en lignende oplevelse på en Omega v6 .

Slurte,girte hardt.

Et nytt oljeskift med filter,gjorde susen.

Eller liker jeg bilen og bildene.:).

En gammel klassiker på langtur er aldri feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal værtfall prøve med olje å filter først, så får vi se. skal ta en runde med gamle kassa i morgen tenkte jeg, bare åpne å se va man kan komme til for å rengjøre evt. tenker på solenoider å sånt. har åsså lest at det kan være dritt som i det dem kaller governour, men skal se litt i morgen da jeg tok vare på den andre kassa for å utforske litt ;)

Nytt filter skal være meg i hende på torsdag så da blir det byttet olje å filter på kassa så får vi se [-o< 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.11.2016 at 21.40, sveigis skrev:

Ser du nevner Koed og ja der er det mye rart enn får servert gitt.

Jeg personlig går heller på Biltema og kjøper slitedeler enn Koed.

Min fremre bærearm varte i 20000 km og den var ferdig ,så Koed får ikke meg som kunde på slitedeler.

Slitedeler bør en kun kjøpe orginalt BMW, dog er Lemforder og Sidem et unntak, da det er OE-deler.
Uorginale slitedeler bør en ikke forvente å ha lenger enn fra en EU-kontroll til neste EU-kontroll ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil berre skyta inn at da e fullt mogleg å få kjøpt originaldele hjå Koed :) Kanskje litt knotete å finna fram då ein ofta må bruka da originale delenummeret for å finna da ein skal ha, men ein blir fort vant til da. Ser du skriver at klossane hyler so ein gammal Volvo, og da e heilt sikkert fordi klossane e uoriginale. Eg kjøpte uoriginale klossar til ein E34 eg hadde, og dei funka greit heilt i starten, men so begynte dei å hyla og skrika nåke enormt.. Til slutt holdt eg ikkje ut lenger og kjøpte originale klossar (også frå Koed) og då blei da stilt :)

Og nei, eg jobba ikkje for Koed :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, viggo E34 skrev:

Om det varer så lenge som eu til eu er man vel heldig, tilbake til gs nå ;)

Hehe, sant nok. Du kan kjøpe orginaldeler hos Koed og, de er billigere enn orginaldeler hos GS. Se etter delernr. uten U eller A på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, viggo E34 skrev:

Hehe :beer: originale deler funker sikkert bra fra koed også ja, men så lenge man får litt rabatter så blir det nokk stort sett gs for min del ;)

Jodå, om rabattane på GS gjer at prisen tilsvara Koed sine so kan da henda eg og skifta til GS innimellom. Men til dags dato so har ikkje GS imponert meg særleg.. Har bestilt småting som klips, skruer, osv av og til, og har fortsatt til gode å få alt eg har bestilt. Kvar einaste gong har det mangla eit eller anna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • viggo E34 changed the title to 1988 E34 535ia, solgt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...