Gå til innhold

1988 E34 535ia, solgt.


viggo E34
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

tja, kan ikke si det har skjedd fryktelig mye her. men gikk til innkjøp av muttertrekker, valget havnet til slutt på denne fra dewalt https://www.staypro.no/maskiner-verktoy/batteridrevne-verktoy/muttertrekker/dewalt-dcf894p2-muttertrekker-med-50ah-batterier-og-lader-

ellers har det vært litt bruk av 535, bytta coil og jordingskabel på den. ellers er det bare det vanlige. også fikk den ny sprekkfri framrute👌🏼DSC_0399.thumb.JPG.4a67ae7bdff4a5acd6c367091325224f.JPGmoden for utskifting.

ellers har det vært litt feilsøking på 520 som fusker litt, ikke kommet til buns i dette enda.

735 har jeg revet ut motor ellnett, fant omsider ett i sverige som desverreklippt ved demontering men alle kontakter var der så får prøve å lodde dette sammen å smelle det inn👌🏼 plukket av th.s felgene som skal få nye dekk å blir brukt på 535n👌🏼

750 er innsug og toppdeksler demontert og tatt ut pluggene for innspeksjon med kamera, kunne ikke se noe åpenbårt ved første øyekast men skal se mer på dette og.

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

fikk sammen ledningsnett til 735n men ikke hatt tid til annet enn å sette det inn, må nokk fjærne startspærra om det skal være håp om å få fyra den.

ellers tatt en kjapp service på 520n som nå går uten motorfusk. å ting fungerer.

prøvde org hjul på 535n å fått kjørt den en hel del daDSCPDC_0002_BURST20190921155057819.thumb.JPG.3cef4ec543e66a9fba8acc0c49bf12c0.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

da var 7erne solgt videre, å kun noe småtteri gjennstår på 520n før etterkontroll. har vist ett svakt øyeblikk nå å sitter å vurderer litt om entn denne 535n eller den andre 535n skal byttes ut til fordel for nyere brukis.... e61 facelift eller f11 diesel hadde vært helt innafor mtp forbruk, f11 synes jeg ser mye bedre ut men vi får se. diesel og 0,6L pr mil på blandakjøring kontra bensin og 1,2+L pr mil frister, og nyere bil hadde vært morsomt å prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, viggo E34 skrev:

da var 7erne solgt videre, å kun noe småtteri gjennstår på 520n før etterkontroll. har vist ett svakt øyeblikk nå å sitter å vurderer litt om entn denne 535n eller den andre 535n skal byttes ut til fordel for nyere brukis.... e61 facelift eller f11 diesel hadde vært helt innafor mtp forbruk, f11 synes jeg ser mye bedre ut men vi får se. diesel og 0,6L pr mil på blandakjøring kontra bensin og 1,2+L pr mil frister, og nyere bil hadde vært morsomt å prøve

Kjøp og salg er viktig Viggo 😀.

Men ser du vurderer nyere brukis og ja her skal du få min støtte .

Joda gøy med disse gamle bilene ,men fader heller ,er jaggu digg med noe nytt .

Og selv om jeg hadde valgt f11 nå ,så hold utkikk etter e6x og .Der kan du jaggu gjøre kjøp nå.😀😀

For selv om bil drar på årene ,går jeg såpass langt og sier at disse fremdeles har nybilfølelse ved rett stell.

Hva du enn måtte velge ,så er avgjørelsen sikkert rett for deg og dine .

Det er viktigst .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2019 den 17.16, Bimmerlorris skrev:

Åssen var det ? Er den med turbo godkjent med dette ? Selg i så fall den dersom den ikke er godkjent 😉

den er ikke godkjent med turbo nei, men har jo kastet vekk latterlig mye penger på den🙈 å har jo hatt den i 10år😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2019 den 18.55, sveigis skrev:

Kjøp og salg er viktig Viggo 😀.

Men ser du vurderer nyere brukis og ja her skal du få min støtte .

Joda gøy med disse gamle bilene ,men fader heller ,er jaggu digg med noe nytt .

Og selv om jeg hadde valgt f11 nå ,så hold utkikk etter e6x og .Der kan du jaggu gjøre kjøp nå.😀😀

For selv om bil drar på årene ,går jeg såpass langt og sier at disse fremdeles har nybilfølelse ved rett stell.

Hva du enn måtte velge ,så er avgjørelsen sikkert rett for deg og dine .

Det er viktigst .

er litt redd for disse f11'ene da det ser ut til å være en svakhet på register på 520d n47 motoren... men driver å saumfarer forumer osv videre ang dette, har funnet en rimelig e61 525dat med litt småplukk til en veldig fin pris og som jeg tenker å se på når jeg kommer hjem fra jobb gjenn, samt ett par 520d f11 som må ses å prøves før jeg bestemmer meg for noe🙈 

kan hende man ramler helt tilbake til e39 gjenn og🤷🏼‍♂️ 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

snakka jo om at jeg ikke var helt fornøyd med styringen her etter å bytta caster og paralellstag, kjentes veldig godt ved kjøring på skikkelig våt vegbane og når det begynte å bli isete var den skikkelig nervøs. så nå satte jeg inn bil på opptisk kontroll/justering, å her hadde man riktig i sine anntydninger om at den skrevet litt framme, nå er den justert å den gode følelsen er tilbake å bilen reagerer på den minste bevegelse på rattet👌🏼 

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, viggo E34 skrev:

snakka jo om at jeg ikke var helt fornøyd med styringen her etter å bytta caster og paralellstag, kjentes veldig godt ved kjøring på skikkelig våt vegbane og når det begynte å bli isete var den skikkelig nervøs. så nå satte jeg inn bil på opptisk kontroll/justering, å her hadde man riktig i sine anntydninger om at den skrevet litt framme, nå er den justert å den gode følelsen er tilbake å bilen reagerer på den milste bevegelse👌🏼 

Godt å ha ting iorden .😀

En hjulstilling er gull verdt av og til og merker da etter en sånn jobb hvor gode de er å kjøre .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

godt nytt år alle sammen.

liten oppdatering her da.

hatt litt heng på kalipper høyre fram ei stund noe som og har ført til hyling i brems. så igår ble det funnet frem ny(brukt) kalipper å byttet kalipper. kalipper er selvfølgelig gått over, smurt opp å funnet i orden. hadde en prøvetur etter bytte å bil triller nå selvfølgelig merkbart lettere, trekker ikke lenger til siden og null hyling. bolter samt bakside på klosser ble smurt med kopperpasta for å unngå hyling og lettere få ting opp gjenn neste gang👌🏼 

ble ikke noen bilder denne gang, men er ikke så fryktelig spennende å se heller da🙈

om temp holder seg nogenlunde fremover blir det å gå over litt før eu kontroll. skal inn innen utgangen av mars så stresser ikke, men februar å mars kan være kaldt her så greit å få det unna. 

etter eu er planen å oppgradere eksos, hele veien med grenrør, mellompotte og bakpotte. blir og teste litt før og etter, ta tider på 0-100 osv for og se om det gir noe, har og custom laget chip fra fekzen. han laget denne etter bils planlagte oppsett med kam, eksos osv. antydet prestanda bortimot alpina b10 som har 254hk, men dette blir jo bare spekulasjoner inntil det blir testet.

ellers er det jo noen rustflekker som skal utbedres, mulig jeg prøver meg litt fram selv på dører da noen av dem kanskje burde byttes. men får man til ett ok resultat inntil man finner bra dører i riktig farge som bonus så hadde jo det vært perfekt😊

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • viggo E34 changed the title to 1988 E34 535ia, solgt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...