Gå til innhold

1988 E34 535ia, solgt.


viggo E34
 Share

Anbefalte innlegg

De kan si mye rart om 7 setere ,men Gud hvor praktisk det er .

Hadde selv noen år i Zafira og kjempekjekt med sånn bil når barn er små osv.

E39 så jo og fin ut etter fiks Viggo og hun hadde flaks her .

Peugoten er jo og en god bil å kjøre 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen selger og andre kjøper 7 setere :) Gratulerer med ny familebil!  Fikk sendt S-max'n til nye eiere rett før påske, ikke behov for stor bil lengre nå som ungene snart står på egne bein. Men savner allerede plassen og fleksibiliteten.

Godt å se at du fikk retta på E39 og bra det gikk bra med fruen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 28.4.2019 den 9.19, sveigis skrev:

De kan si mye rart om 7 setere ,men Gud hvor praktisk det er .

Hadde selv noen år i Zafira og kjempekjekt med sånn bil når barn er små osv.

E39 så jo og fin ut etter fiks Viggo og hun hadde flaks her .

Peugoten er jo og en god bil å kjøre 😀

 

Ja ble overasket over komforen, jeg ville ha amrikansk van gjenn med v8 men hun mener den er for stor å kjøre på vinters tid. Samt hdi motoren bruker noe mindre drivstoff enn 7.3d v8😅.

Masse kjekke løsninger på peugeotn. Elektriske skyvedører så man unngår at ungene slår dørene borti andre biler, framseter kan snues om man er på langtur å været ikke tillater matstopp utendørs😅 alleseter baki kan enkelt klappes sammen å plukkes ut eller settes inn etter behov. Litt småtteri jeg vil gjøre fortløpende er olje service med filter på motor å kasse, å bremser, nettop bytta starter. 

Ja e39 ble grei, usikker på om jeg skal hive på gråe lister rundt hele. Er gråe fram, sorte rundt ellers. 

7 timer siden, Mortenej skrev:

Noen selger og andre kjøper 7 setere :) Gratulerer med ny familebil!  Fikk sendt S-max'n til nye eiere rett før påske, ikke behov for stor bil lengre nå som ungene snart står på egne bein. Men savner allerede plassen og fleksibiliteten.

Godt å se at du fikk retta på E39 og bra det gikk bra med fruen.

 

Takk for det, kjekt med fleksibilitet. Måtte inngå ett kompromiss her, ja det gikk heldigvis greit☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk tatt en kjapp vask av bil i forrigårs, ble bare en kjapp berøringsfri vask. Fikk og kjørt den litt, så fikk putra på ca 30mil. Godt og få litt tid i denne gjenn, håper å få gjort noe med rustflekkene som er gjenn på denne nå fremover:bmw:  bilen var godt møkkete, får se om vi får tatt en runde med berøringsvask over neste helg samt innvendigvask.  DSC_0009.thumb.JPG.2c3561a1f143f004413773f4ecc92753.JPGDSC_0010.thumb.JPG.9bb4f621494649ef4cf8fe9fb3aaa343.JPGDSC_0011.thumb.JPG.8ef0dab59ff40dd1b108cb7eb8cd9495.JPGDSC_0012.thumb.JPG.d55c13b146c6553fd9fb71d08a61079d.JPGDSC_0013.thumb.JPG.95b470932d856c2bed365adf67df1c87.JPGpå med litt god såpeDSC_0014.thumb.JPG.98b2d162c9ab98be58dc9a105c902f49.JPGetter spyling og tørk ble det noe bedre:bmw:DSC_0015.thumb.JPG.4e5bad7e7d8b3b7f5a5e9191811415af.JPGDSC_0016.thumb.JPG.994bdeb71ec32f50025f56421877d892.JPGDSC_0017.thumb.JPG.8f0ddd1377da3d5eaa448e62dc7bd687.JPGDSC_0018.thumb.JPG.4de4157cc82b5d1ad0dd02dbb6480342.JPGDSC_0019.thumb.JPG.ab0dfef57c1afa439eca830103177573.JPGDSC_0019.thumb.JPG.ab0dfef57c1afa439eca830103177573.JPGDSC_0020.thumb.JPG.f55c98cb294de8c78b906d41cb7d6645.JPGhar og kommet over ett sett style 21 felger med 8"fremme og 9"bake jeg vurderer å legge inn bud på i nærområdet, vi får se da jeg reiser på jobb gjenn i morgen og blir borte ei uke. Kjørte en tur til Trondheim å hentet en karosseri del, da jeg vil bytte ut en bit nederst over kanal i stolpen mellom dørene på passasker siden da den er rustet.

Da jeg var i Trondheim så jeg ett par andre biler som vekket min interesse:rompe:DSC_0021.thumb.JPG.060a272697abb2f0b44a81ef98a5f497.JPGDSC_0022.thumb.JPG.61704df2e56719261cd1831ec8e1890d.JPGDSC_0023.thumb.JPG.67e77e4ba09776e79a0273c1b19a6dda.JPGDSC_0024.thumb.JPG.6117a198b5acef40c531b63db1b89766.JPGDSC_0025.thumb.JPG.2a9139f616e687302886a280edec9736.JPG

Ikke noe man ser hver dag dette:wub:

DSC_0010.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tut og kjør Viggo 🥳👍

Bra å se at den er i drift 😃 Man tar kjapt en tredvemils tur når man har E34 😉👍 

Hvordan er bilen teknisk ? Har forstått det er litt rust på den, men sånn generelt ? Mest overflate eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir litt brukt, men når jeg er borte blir den stortsett stående. Å nå har jeg vært mer bortreist enn hjemme siden februar i fjor grunnet jobb internasjonalt å da har jeg måttet prioritere andre ting når jeg har vært hjemme. 

Har faktisk blitt så lite tid til den og så lite brukt at jeg tidvis har vurdert å selge den til noen som faktisk får brukt den. #-o

Teknisk er den bra, er noe rust på dører å høyre bakskjerm samt den nedre biten mellom dører på passasjer siden. Tror resten er reddbart, skal en tur til en bekjent idag å få han til å se på som er gjenn å evt få pris på det. Så får vi se va han sier. Håper å få tatt dette nå fremover da det ser ut som jeg ender opp å jobbe hjemme i norge gjenn snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, viggo E34 skrev:

Den blir litt brukt, men når jeg er borte blir den stortsett stående. Å nå har jeg vært mer bortreist enn hjemme siden februar i fjor grunnet jobb internasjonalt å da har jeg måttet prioritere andre ting når jeg har vært hjemme. 

Har faktisk blitt så lite tid til den og så lite brukt at jeg tidvis har vurdert å selge den til noen som faktisk får brukt den. #-o

Teknisk er den bra, er noe rust på dører å høyre bakskjerm samt den nedre biten mellom dører på passasjer siden. Tror resten er reddbart, skal en tur til en bekjent idag å få han til å se på som er gjenn å evt få pris på det. Så får vi se va han sier. Håper å få tatt dette nå fremover da det ser ut som jeg ender opp å jobbe hjemme i norge gjenn snart. 

Ja er jo litt stusselig for doningen å bare bli stående. Men fint om du får jobbe slik at du blir mer hjemme da. 

Høres ikke ut som du trenger å bli ruinert av å få fiksa rusta da ihvertfall 😉👍

Er jo dritfint med rustfri svart 535 😍👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pris på div rustfix, ikke avskrekkende:rompe:

Ellers var jeg å så på en lokal e32 750 før jeg reiste gjenn. Denne så meget lovende ut egentlig men har dårlig kompresjon på syl 2 :-k  så får se om den blir solgt eller om den fortsatt er for salg når jeg kommer hjem gjenn8-[

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke være hemmelighetsfull Viggo 😉 Fint hvis du gidder å fortelle hva som må gjøres og hvilken pris 😃👍

Skal jo selv ut på markedet og innhente anbud på den rustfix bilen trenger, så fint å få høre ca pris fra flere andre som skal fikse slikt dritt 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hehe, nei nå snakka vi i første omgang blir det å kappe ut å sveise inn en bit nederst mellom dørene på passasjer siden. Og pusse ned hjulbuen å lakke begge plasser. 4k for den jobben, det på dørene måtte han se nermere på men var usikker på førerdør i allefall. Så mulig det blir å bytte noen av dørene, vi får se

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, viggo E34 skrev:

Var vel snakk om ca 9 for alt men da var det ikke noe garanti for at dørene ble 100

Ok, så dørene begynner å bli tynn i stålet nederst ? 

Kjempespent på om det er noe rust på den bakre delen av kanalene mine 🤔

Men ofrer ikke det så mange tankene nå. Mulig jeg har overskudd til å reise utover og rette på regkjedet til helga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var ett par av dørene som var veldig i grenseland ja... Så da tenker jeg det kan være greit å heller spare di pengene å få taki dører å bruke dem på å få lakkert nye dører i bilens farge:-k

Har tenkt masse på deg Tore, å skulle ønsket jeg hadde tid og anledning til å komme ned å hjelpe deg. Men det har ikke vært mulig nå, men har stor tro på at dette fixer du:bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, viggo E34 skrev:

Ja var ett par av dørene som var veldig i grenseland ja... Så da tenker jeg det kan være greit å heller spare di pengene å få taki dører å bruke dem på å få lakkert nye dører i bilens farge:-k

Har tenkt masse på deg Tore, å skulle ønsket jeg hadde tid og anledning til å komme ned å hjelpe deg. Men det har ikke vært mulig nå, men har stor tro på at dette fixer du:bmw:

Ja kan være lurt å heller få tak i et par dører der det er igjen greit med stål. Litt rust gjør jo ikke noe. Det fikses enkelt 👍 

Takk for hyggelige ord Viggo 🙏 Skal nok få fikset dette slik at det blir bra 😃 

Legger ut på tråden så fort noe skjer 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • viggo E34 changed the title to 1988 E34 535ia, solgt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...