Gå til innhold

1988 E34 535ia, solgt.


viggo E34
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, viggo E34 skrev:

godt nytt år alle sammen.

liten oppdatering her da.

hatt litt heng på kalipper høyre fram ei stund noe som og har ført til hyling i brems. så igår ble det funnet frem ny(brukt) kalipper å byttet kalipper. kalipper er selvfølgelig gått over, smurt opp å funnet i orden. hadde en prøvetur etter bytte å bil triller nå selvfølgelig merkbart lettere, trekker ikke lenger til siden og null hyling. bolter samt bakside på klosser ble smurt med kopperpasta for å unngå hyling og lettere få ting opp gjenn neste gang👌🏼 

ble ikke noen bilder denne gang, men er ikke så fryktelig spennende å se heller da🙈

om temp holder seg nogenlunde fremover blir det å gå over litt før eu kontroll. skal inn innen utgangen av mars så stresser ikke, men februar å mars kan være kaldt her så greit å få det unna. 

etter eu er planen å oppgradere eksos, hele veien med grenrør, mellompotte og bakpotte. blir og teste litt før og etter, ta tider på 0-100 osv for og se om det gir noe, har og custom laget chip fra fekzen. han laget denne etter bils planlagte oppsett med kam, eksos osv. antydet prestanda bortimot alpina b10 som har 254hk, men dette blir jo bare spekulasjoner inntil det blir testet.

ellers er det jo noen rustflekker som skal utbedres, mulig jeg prøver meg litt fram selv på dører da noen av dem kanskje burde byttes. men får man til ett ok resultat inntil man finner bra dører i riktig farge som bonus så hadde jo det vært perfekt😊

Du er ikke den eneste som har hatt trøbbel med høyre bremse nei .

Bra du får fikset det .

Det med  eksos og kambytte ,blir bra og du vil nok merke forskjell ja .

Ser jo bare på e28 som er gjort dette på kontra e34 ,det er som natt og dag .

Eneste som er litt tråkig for min del ,er at den er mer lunefull og nervøs på tomgang ,men verdt det😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, sveigis skrev:

Du er ikke den eneste som har hatt trøbbel med høyre bremse nei .

Bra du får fikset det .

Det med  eksos og kambytte ,blir bra og du vil nok merke forskjell ja .

Ser jo bare på e28 som er gjort dette på kontra e34 ,det er som natt og dag .

Eneste som er litt tråkig for min del ,er at den er mer lunefull og nervøs på tomgang ,men verdt det😀

avhengig av hvor kvass kam er gir forskjell i motorgange, synes gamle bilcross og rally biler med skikkelig racekam har fantastisk gange🤩

regner med noe forskjell på denne og, min har jo kam og følte den var kvikkere med simons catback eksos kontra org som nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jau da får man ta en liten oppdatering her da.

bilen fungerer smertefritt den bortsett fra ei masete viftereim, så stramma viftereim og servoreim hær om dagen.

skal jo også inn på eu over hælja så måtte ta en liten sjekk rundtom og måtte flaut nokk se gjennom tråden for å se når siste service var🙈 hadde ikke fått ny olje siden sommern 2018:roll: så idag ble det oljeskift med filter, plugger fikk den sist, men har jo ikke gått mange milene siden, og pipecross luftfilteret fikk en rens og ny olje.DSC_0547.thumb.JPG.64a0e1d9775171346e736747c43f1878.JPGDSC_0537.thumb.JPG.f9ee148ab186a973eb1b67895dc62c8b.JPGDSC_0538.thumb.JPG.c6fa104f2b6542cf1bb0028717347a18.JPGDSC_0539.thumb.JPG.502ba1bc75a9f7aa0385419d6b15a86e.JPGDSC_0548.thumb.JPG.40e6d8443de48c6d24aee7f485ac9a38.JPG

greit å ta en liten oljeservice nå like før eu👍🏼

ellers har jeg merket meg at ene tåkelyset har hatt vann innvendig grunnet sprekk i glasset, sjekket gjennom beholdningennog fant ei med helt glass og inntakte fester.DSC_0546.thumb.JPG.431620e1a363386b27c734a29bcd4742.JPG

da meg og en kompis henta ett parti deler for sikker halvannet til to år siden fikk vi med en framfanger uten spylere som han har hatt liggende siden, denne sa han jeg bare måtte ha da min har sprukket opp litt der jeg prøvde å reparere tidligere. og spyledysene på denne har bare vært til pynt da jeg fjærna lyktspyletanken da den bare ble i veien. så har fått på ny hel fanger uten spylere, dog diamantswarts kontra bmwswarts. med hele tåkelys👌🏼 her ett dårlig bilde før bytteDSC_0512.thumb.JPG.0246fa36d5cff8663b4a4cd51ddd28cf.JPG

og etter bytteDSC_0540.thumb.JPG.a2a37777393ea21148eefaef319249b6.JPGDSC_0541.thumb.JPG.a5bb080a226f700959b21c355f9c2a0f.JPGDSC_0542.thumb.JPG.259aee511db181940ed7e2b3047c257b.JPGDSC_0543.thumb.JPG.3c966df51d48e9eb639f0dc0ef37c34d.JPGDSC_0544.thumb.JPG.98796fb03997d1edc9d8dc9cdb57cba1.JPG

utover dette ble samtige pærer i kjørelys, altså nær/fjærn og tåkelys byttet til no osram uv greier med gulaktig lysbilde. DSC_0528.thumb.JPG.989949b2f1813896741d82486da19483.JPGvises dårlig her men dette gav igrunn ett bedre lys enn jeg hadde før, eneste var at høyre fjærnlys hadde fått en reperasjon en gang i tiden å da jeg skulle åpne baklokket kom hele baklampa av🤦🏼‍♂️ så måtte plukke ut lykt og ta den med inn på kjøkkenbordet for rengjøring og flere runder 2komponent epoxylim før den ble godkjent og montert tilbake. må nokk justere den en liten tanke ned så er den vel klar for eu☺️

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for det :bmw:

bra det ikke var stort å finne din Tore, unner deg å bare få brukt den fremmover nå ☺️

ja, foreløpig tror jeg det ser ut til at jeg beholder denne. men ser ut til å komme en e39 til gards gjenn nå. åsså tror jeg desværre banebilprosjektet legges ut for salg snart:unsure:

siklet veldig på e61 07_10mod, helst  09-10 med 3L diesel men disse spriker så jævlig i pris for tia... dukker opp en og annen rimelig en innimellom som passer meg, må ha comfort seter, automat og stor skjerm(cic?), gjerne varme i ratt og baksete, comfort access, softclose osv, jo mer utstyr å dill jo bedre🙈. og voksen eid bil, når man ser disse som kommer på finn langt over snittpris med billigsenk og store felger med tight fitment mot hjulbue og lite utstyr styrer jeg lett vekk. så da ser det ut som man inngår ett kompromiss å tar en rimelig og grei 03 e39 dat istedet 🤷🏼‍♂️ så venter vi å ser å følger med va som dukker opp😉

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk tatt en ca justering av den lykta som var ute nå før bil ble levert på eu i morgest, og tok samtidig en prat med kontrollør ang girkasse på denn. moderne biler fristiller oljepumpe i nøytral og park noe disse gamle traverne ikke gjør og jeg har brent meg på før, så fikk forklart bmw's prosedyre for dette og møtte forståelse på dette. så får man se va som evt skulle dukke opp

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eu, endte da med noe småtterier. her ble det påpekt traversforinger og litt høy co, feil verdier på lamda(dette har vell en sammenheng😅) har hatt litt mistanke da jeg syntes den har vært ekstra tørst. eller var det bremseslanger forran og justering av tåkelys. DSC_0555.thumb.JPG.77b99650b7290387606d73edaae056af.JPG

i.o.m det nå er vinter å kaldt, blir det vel å vente på varmere forhold før bytte av traversforinger. dermed blir den nå avskiltet og satt tilside. 

har og henta en e39 525dat som bruksbil, så gidder ikke stresse i kulda men dette nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var jo ikke det verste .

Kanskje jeg og skulle sjekket ut lambda på min ,da den er tørstere enn noen gang .

Jeg må flire litt for meg selv her Viggo.

Omtrent alle e34 eiere jeg kjenner får feil på travers foringer inkludert meg selv 😀.

Og lurt å bare skilte av og ta ting når det er varmt /varmere .👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hehe, ja disse traversforingene er noe dritt🙈 tenkte jo levere skiltene på denne nå i slutten av mnd å bruke e39 525dat jeg har kjøpt, var litt uheldig med denne og oppdaget der var dårlig komp på syl5 så har revet topp og bestilt slipesett. ble litt mer jobb og kostnad enn å bytte glødeplugger som skulle være utgangspunktet...men nå med korona utsetting på eu blir 535n brukt, og kanskje får jeg tatt traversforingene når e39 er ute av garasjen. ungene har nå hatt karantene i snart 2 uker grunnet positiv test på noen både i barnehage å skole, ble kun tatt test på minsta vår å denne var negativ👌🏼. bygdas komunale grenser har blitt stengt for fri ferdsel, og ble sykemeldt fra jobb denne perioden... tungvint når man må ha folk utenifra til å frakte ting til komune grensa for å sette gjenn varer man kan plukke opp der🤦🏼‍♂️ alternativet er via post men det tar jo evigheter🙈 burde vell latt være å kjøpe denne e39n å heller fått 535n godkjent🤦🏼‍♂️ jaja lett æ å være etterpåklok....

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ? Forbud mot å krysse Kommunegrensa ? Jeg har valgt å ikke utsette meg for hysteriet i media og sosiale medier så vet ikke så mye om hva som skjer 😉 Men har fått høre her på innlandet at det anbefales å holde seg innenfor kommunen. Men ikke at det er forbud. Da må jeg utøve sivil ulydighet i såfall, siden jeg har en far som kommer hjem fra Spania neste tirsdag og må i karantene  Han bor i en annen kommune og jeg må hjem til han å fyre opp og handle mat så han har de neste 14 dagene 🤷‍♂️ Han har ingen andre enn meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi er en komune på ca 2600folk der vi fikk smitte ganske tidlig, var noen som hadde hatt besøk sørfra som uviten brakte med seg viruset fra nord Italia. her valgte komune og komunelege å stenge skole å barnehage umiddelbart når det ble påvist tillfeller der. plutselig var 22 registrerte bare her i komunen og så og si alt unntatt dagligvare å apotek ble nedstengt. og kun post og varetransport er tillat, samt folk som har jobbbi helseven utenfor bygda og slike ting. har ikke hatt antydning til noe som helst jeg men tar jo litt forhåndsregler å tenker meg om før jeg tar i ting andre kan ha vært å fingra på. men er ikke hysterisk å hamstrer som endel har drevet med😅

men synes dem har vært flinke å sende ut sms til alle samt oppdatere hjemmesia til komunen hele veien så man er opplyst om situasjonen her. 

ikke lkke imponert over den norske regjeringa som ikke gjorde tilltak før alt for seint. 

vet ene naboen snakka med komunen ang henting på flyplass her fikk beskjed om at dem kunne kjøre bort en bil til værnes for å sette gjenn til noen kommer hjem fra utlandet heller enn å hente dwmnmed egen bil🤷🏼‍♂️🙈 ellers er det vell lov å være hjelpsom 😉😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • viggo E34 changed the title to 1988 E34 535ia, solgt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...