Gå til innhold

Min F20 LCI 120d xDrive, nå med bilder. Nye setebelter med ///M-søm, side 6. Solgt, hva nå?


 Share

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Dette er desidert den peneste F20'en jeg har sett. Dette kommer fra en som har vært litt over alt og sett på de nye modellene til BMW, og spesielt sett på hva faceliften på F20 har å by på. 

Digger at du setter på M performance detaljer, og legger sjelen inn i F20. 

Når det kommer til Garanti, så kan jeg på forhånd si at det lønner seg å snakke direkte med BMW Norge, og henvise til deres svar på dine garantispørsmål til ditt nærmeste BMW merkeverksted. Har vokst opp med BMW, og er det noe jeg har erfart, så er det at bilene er enten helt feilfrie, eller så er ALT gærent. F30'en jeg har nå er en mandagsbil uten like, med over 50.000 i interkostnader hos Bavaria. 

Holdt hardt om garantien din! Den kan plutselig være veldig relevant, spesielt når du ikke har den... uhellet er som regel alltid uheldig.

Jeg som har garanti er veldig fornøyd, i og med at Bavaria fikser med en gang, og ofte på drop in hvis anledningen byr seg. Kompetente og flinke mekanikere :D.

Takk for svært hyggelige ord! Skal høre med BMW Norge når det gjelder fjærene, om jeg i det hele tatt gidder. Skal på nye dekk snart, uten så mye strekk. Så kan endre utseendet noe. Skal få på skjørter så snart de er lakkert, deretter en frontleppe og kanskje andre eksosstusser om det kommer, eventuelt tilpasse noen av de som finnes. Helst med karbon rundt fra BMW M. :wink:

Bavaria har jeg også et godt inntrykk av, i alle fall på Økern i Oslo. For der kjenner jeg to. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, fupsaker skrev:

Takk for svært hyggelige ord! Skal høre med BMW Norge når det gjelder fjærene, om jeg i det hele tatt gidder. Skal på nye dekk snart, uten så mye strekk. Så kan endre utseendet noe. Skal få på skjørter så snart de er lakkert, deretter en frontleppe og kanskje andre eksosstusser om det kommer, eventuelt tilpasse noen av de som finnes. Helst med karbon rundt fra BMW M. :wink:

Bavaria har jeg også et godt inntrykk av, i alle fall på Økern i Oslo. For der kjenner jeg to. :-P

Utrolig hva du gjør med bilen! :D Har du bilder og regnskap på hele prosessen + eventuelle steder du kjøper ting? 

Vil gjerne vite hvordan du gjennomfører alt sammen, da jeg er litt redd for at ting skal gå skeis med bilen. Hadde den vært gammel så hadde jeg kanskje ikke hatt et så anstrengt forhold til å gjøre ting selv...

uansett! Tar i mot alle tips!

(Familien har alltid vært bilinteressert, men aldri noe særlig på styling på egenhånd. Jeg vil heller gjøre ting på egenhånd... og derfor så har jeg ikke store grunnlaget! Så jeg må lære fra alle andre plasser.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Utrolig hva du gjør med bilen! :D Har du bilder og regnskap på hele prosessen + eventuelle steder du kjøper ting? 

Vil gjerne vite hvordan du gjennomfører alt sammen, da jeg er litt redd for at ting skal gå skeis med bilen. Hadde den vært gammel så hadde jeg kanskje ikke hatt et så anstrengt forhold til å gjøre ting selv...

uansett! Tar i mot alle tips!

(Familien har alltid vært bilinteressert, men aldri noe særlig på styling på egenhånd. Jeg vil heller gjøre ting på egenhånd... og derfor så har jeg ikke store grunnlaget! Så jeg må lære fra alle andre plasser.)

Nei, få bilder før det er ferdig. Men har fått et par kompiser til å hjelpe meg med folie og spoiler, samt finner. Grillen tok jeg helt selv, feilet litt på den ene siden, men fikk det til på den andre uten problemer. Var bare sabla utålmodig. Men når det kommer til kostnader kostet grillen 1400 inklusiv frakt fra Ebay, speilene det samme. De har ikke kommet enda. Folien kom på 1100 fra Stamsaas, skjørtene, finner og spoiler kom på 5000 etter svært hyggelige rabatter. Hjulene kostet 21500,- fra Drømmebil AS. Mens nye dekk og TPMS-sensorer kommer på 11900,- ferdig montert og avbalansert fra Moss Dekkservice AS. Så har blitt litt mye kostnader. Men gjør som sagt alt så godt som alene, usikker på hvordan det blir med skjørtene.. Må ha hjelp i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, fupsaker skrev:

Nei, få bilder før det er ferdig. Men har fått et par kompiser til å hjelpe meg med folie og spoiler, samt finner. Grillen tok jeg helt selv, feilet litt på den ene siden, men fikk det til på den andre uten problemer. Var bare sabla utålmodig. Men når det kommer til kostnader kostet grillen 1400 inklusiv frakt fra Ebay, speilene det samme. De har ikke kommet enda. Folien kom på 1100 fra Stamsaas, skjørtene, finner og spoiler kom på 5000 etter svært hyggelige rabatter. Hjulene kostet 21500,- fra Drømmebil AS. Mens nye dekk og TPMS-sensorer kommer på 11900,- ferdig montert og avbalansert fra Moss Dekkservice AS. Så har blitt litt mye kostnader. Men gjør som sagt alt så godt som alene, usikker på hvordan det blir med skjørtene.. Må ha hjelp i alle fall.

Har den "vanlige" M-Performance grillen på min, klarte å bytte den uten store problemer da jeg også klarte å få grep om festet på baksiden av grillen og fikk tatt den ut uten å demontere fronten. Er litt praktisk av meg, men ikke så praktisk at jeg kan skru av hele fronten feilfritt :P 

hvilken "Ebay Seller" har du handlet speilene hos? Frister mye med M3 speil på bilen, egentlig...

har full M pakke på bilen (og adaptivt understell) så det er eventuelt å legge litt inn i M-performance deler. Ønskelisten så langt er leppe foran, diff og ny eksos. Er ikke mye kul lyd og look i original ett-rørs fra N motorene til BMW.

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Har den "vanlige" M-Performance grillen på min, klarte å bytte den uten store problemer da jeg også klarte å få grep om festet på baksiden av grillen og fikk tatt den ut uten å demontere fronten. Er litt praktisk av meg, men ikke så praktisk at jeg kan skru av hele fronten feilfritt :P 

hvilken "Ebay Seller" har du handlet speilene hos? Frister mye med M3 speil på bilen, egentlig...

har full M pakke på bilen (og adaptivt understell) så det er eventuelt å legge litt inn i M-performance deler. Ønskelisten så langt er leppe foran, diff og ny eksos. Er ikke mye kul lyd og look i original ett-rørs fra N motorene til BMW.

Har jo samme utstyr som deg, derfor blir det "bare" noen M Performance-deler. Leverte skjørtene til lakkering nå, 1000,- pr stk. Ferdig fredag. Syntes det var litt høyt, men samtidig er de veldig dyktige. Så da blir det vel svært bra. Diff kan jeg vel ikke få på min, jaggu usikker på om jeg vil ha det heller. Foreløpig er det kun det utvendige jeg gjør noe med. uniqhue-shop handlet jeg fra. Tok noen dager før det ble sendt, men nå er det endelig på vei. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, sveigis skrev:

Da har jeg tittet gjennom tråden ,og det var en veldig fin bil du hadde.

Disse ser jo så lettkjørte og sportslige ut. :).

Mange fine mods på den og uten tvil .

Takk for hyggelige ord, prøver å sette et personlig preg på den uten å gå for langt. Men klart, når man først har begynt med litt mods er det vrient å gi seg. :wink: Liker veldig godt å kjøre den, gir mye glede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg vet hvordan det  er .

Vanskelig å stoppe i tide  men du har gjort riktige valg på din.

E61en min skal jeg ikke gjøre noe med pga den er en familiebil og jeg orker ikke å se at kona/barna ødelegger noe .

Da har jeg e34en til modding og miksing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sveigis skrev:

Ja,jeg vet hvordan det  er .

Vanskelig å stoppe i tide  men du har gjort riktige valg på din.

E61en min skal jeg ikke gjøre noe med pga den er en familiebil og jeg orker ikke å se at kona/barna ødelegger noe .

Da har jeg e34en til modding og miksing.

Takk for det! :) "Heldigvis" har jeg ikke barn enda, og min kommende samboer har akkurat byttet ut sin Volvol C30 2008 med en 2014 F20 M Sport 116d. Så vi har hver vår morobil! Men på hennes skal jeg ikke gjøre noe, hun bryr seg ikke om slikt.. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering: Har fått sideskjørt og lakkert de. Men er ikke helt fornøyd med folien som ble lagt på. Den har løsnet på ene siden, litt bobler etc. Så trenger nok hjelp av noen som kan det bedre enn meg. :wink: Først da kommer skjørtene på.. 

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Magnus Lie skrev:

Er det deg jeg ser daglig på Imento? Jobber i samme bygg - Dustin :D Veldig fin bil hvert fall! 

Hehe, stemmer det! Og takk! Ettersom det brått var 4 ukers levering på Conti SportContact 6, må jeg finne noen andre.. Tips? Litt avsporing fra ditt spm, men. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gorg skrev:

Goodyear Eagle F1 Asymetrical? Eller Michelin PSS. I alle fall noe av det beste å få tak i.

Takk takk, det ble GoodYear F1 Assymetric 2. 8200 ferdig på bil. Jeg er happy. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, fupsaker skrev:

Takk takk, det ble GoodYear F1 Assymetric 2. 8200 ferdig på bil. Jeg er happy. :wink:

Bra, knallgode dekk! Slitesterk, lite sporing og kjempegrep er min erfaring :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...