Gå til innhold

F11 sporer


xtreem
 Share

Anbefalte innlegg

Har akkurat satt på sommerdekkene på min F11 530d xDrive. Fy fader som den sporer. Det er jo ei heil treningsøkt å holde den bilen på veien. Det rykker å drar skikkelig i rattet på dårlig vei og krever generelt konstant korrigering. 

Er dette kun pga dekkene? Litt rart i såfall siden det ikke akkurat er ekstreme hjul.

Pirelli cinturato p7 rft 245/50-18.

Har en liten el golf med 235/30-19 og den er en fryd å kjøre i forhold til stor femmern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Pirelli i kombinasjon med RFT er helt godt. Har dette selv i 225/40-19 på MINIen min, og det er helt håpløst. Bilen har gått 29k. Prøvde en F30 forrige uke med Bridgestone RFT 225/45-18 og 255/40-18 med ca samme antall kjørte kilometer. Null sporing og lite dekkstøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde også med forskjellig lufttrykk. Ble faktisk aller best med det som var oppgitt på lappen i dørstolpen.  

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har opplevd på F1x så er det best med det BMW sier er riktig, ikke noe sporing med det. Men kan være greit med en firehjulskontroll, feil oppsett der kan medføre sporing og feilslitasje på dekkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror hadde samme dekka og bredde, men lavere profil med runflat på en E92 335, han klaget også på sporing og byttet til Michelin sport et eller annet husker ikke hva, men ble da fornøyd. Han hadde testet med 3,0 bar da var den noe bedre. Problemet begynte når dekka var ca halvslitte, og spesielt på litt slitt vei med hjulspor var det en jobb å holde den på veien.

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Kjøpte bilen nå i vinter 530xd 2015 F11 stod da på  Nokian R3, 225-55-17, Skiftet over til sommerdekk 245-18-45, Bridgestone Potenza. Merker nå en veldig sporing som jeg ikke ikke kjente tidligere. Samme som en skrev tidligere i tråden her.

Ser i denne tråden er Potenza omtalt som ett veldig «sporende» dekk, kontra Pirelli P Zero. 

Spørsmålet blir da som jeg håper å få kyndig hjelp med:

1. Skal jeg vurdere en 4-hjuls kontroll først?

2. Bytte ut Bridgestone med eks Pirelli P Zero, evnt andre som dere konkret vet ikke sporer på 245-45-18 felgene. Kanskje Nokian Hakka Black eller blue??

3. Bøye nakken og gå ned til 225-55-17 på sommerdekkene også. 

Håper på gode svar her

Endret av OMyren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, da blir det å prøve falken azenis fk510 om ikke så lenge. Så du også har 245-45-18 dim?

Er vel for dumt å gå ned til 225-55-17 med Falken? Har felger liggende, men så lenge Falken dekkene er sporings fri på 18 tommere er jo  selvfølgelig disse å foretrekke.

Endret av OMyren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...