Gå til innhold

magnetens Z4 Coupé (Til salgs!)


 Share

Anbefalte innlegg

Snasen metode garasjenaboen din har brukt for å henge opp dekkene. Det der må jeg vurdere til min egen garasje. Takk for at du tok det med på bildet. :-D

Og ikke minst, flott bil du har! Mye spennende å lese om i denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Waterhouse skrev:

Snasen metode garasjenaboen din har brukt for å henge opp dekkene. Det der må jeg vurdere til min egen garasje. Takk for at du tok det med på bildet. :-D

Og ikke minst, flott bil du har! Mye spennende å lese om i denne tråden. 

Takk, så hyggelig at du synst det. Det skal jeg bringe videre :D

Men når vi er inne på dette temaet må jeg nesten røpe hva jeg har montert.
Dette blir jo litt milde spoilers for senere i tråden :D

Jeg har grublet ufyselig mye på hvordan jeg skulle lagre dekkene.
Fant ut til slutt at jeg måtte snekre selv, men så snublet jeg over denne skatten på internett.

Dette er to stk. som står ved siden av hverandre, jeg har montert dem litt høyt, men husk at jeg er umenneskelig sterk og det var null problem :D
Testet om det var OK arbeidshøyde før jeg borret nødeborret.


IMG_7374.jpg

 

IMG_7384.jpg

 

Slik har jeg skjøytet dem sammen. To vinkeljern samme stenderen.
(Her er det også et hint for senere. Er det søtt lite dekkstrek vi kan se?)

IMG_9118.jpg



Her er naboens, ganske fin løsning det også, da :)
Håper han synes dette er greit :D

IMG_5267.jpg
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awt Hehe. Faktisk ikke :P Jeg har i grunnen ikke gjort det store forsøket på å finne det ut heller. monterte inn Intravee ganske kjapt etter kjøpet av bilen. Hadde Alpineenheten liggende fra før.

Jeg var vant til ettermonterte AUXer da jeg jobbet hos Bilradiospesialisten som brukte CD-vekslerinngangen. Så jeg tok det som en selvfølge at dette var som originalt :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Dersom du skal selge Style 230 hjula dine - gi meg en heads up. Du trenger ikke å legge de ut for salg. Jeg har allerede hatt forespørsel av en som vil kjøpe mine :) 

Veldig usikker altså. De er allerede forhåndsbestill av flere. Vi ser hvordan det ender ;)

 

1 time siden, StigJ skrev:

@awt Hehe. Faktisk ikke :P Jeg har i grunnen ikke gjort det store forsøket på å finne det ut heller. monterte inn Intravee ganske kjapt etter kjøpet av bilen. Hadde Alpineenheten liggende fra før.

Jeg var vant til ettermonterte AUXer da jeg jobbet hos Bilradiospesialisten som brukte CD-vekslerinngangen. Så jeg tok det som en selvfølge at dette var som originalt :P

 

Aux. blir nok aldri brukt uansett. Jeg kan annonsere når jeg tar i bruk min for første gang :D

 

1 time siden, Thundercoil skrev:

Går det i montering av Lystgass og Vin Diesel plakat?

Pen bil du har fått deg :) 

Takker :)
Åh, nå fikk jeg lust på LED-lys under dørene som lyser trynet til Vin Diesel i asfalten når du åpner opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forelskelse i bilen har nådd max level. Kjærligheten kysser apexen.

Så jeg bestemmer meg med en gang for å kjøpe høyttrykkspyler. Da kan bilen få noen velfortjente boblebad.
Jeg tror Gud følte denne kjærligheten og fyrte i gang et supertilbud på Obs! For der var det knallpriser.

På akkuratt den jeg skulle ha i tillegg :D


IMG_0690.jpg

 

Kjøpte lit ekstra.
Nå kan jeg enkelt få spylt og rengjort fangeren på innsiden, utsiden, oppå og under også :)

IMG_0692.jpg

 

På høyttrykkspyleren var det kun 6 meter slange på trommelen. Det var latterlig kort!
Jeg måtte bære hele høyttrykkspyleren rundt bilen hele tiden. Slangen krølla seg og alt. Angret meg ihel på kjøpet. Så dust.

Etter noe googling så endte jeg opp med å kjøpe en stålarmert slange på 15 meter, denne rullet lett innpå trommelen på spyleren.
Slangen kostet like mye som hele tilbudsprisen på spyleren, men gurimalla! Den er fantastisk :D
Nå går vasken som en lek. Den krøller seg ikke heller.

Har min rullende garasje rett her!

IMG_9535.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, min står også uåpnet!

Kjøpte siden det var så grisebillig, hadde ingen direkte planer om å bruke den.

Kjekt å ha? Får alltid pengene igjen ved salg :D

Jaja, noen som vil ha seg to underspylere? ;)

Endret av magneten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den gode gamle fangeren.
Ganske lite lakk igjen etter et hardt liv på Autobahn i Tyskland.

Planen var å bare omlakkere den.

Noen dager før jeg demonterte fangeren kjøpte jeg noe (veldig unødvendig og) kanontøft til bilen på nettet, til en monsterbillig pris.
Jeg fortalte til og med madammen hvor sykt billig det var.
Jeg betalte med PayPal og alt var klart.
Plutselig en dag får jeg pengene tilbake på konto. Jeg sender mail og spør hva som skjer, men får ikke noe svar. Så ser jeg at varen har fått en kraftig oppjustert pris. Teit.


Min slående konklusjon er da at jeg har plutselig fått masse penger helt gratis.

I tillegg er jeg så utrolig heldig at fattern til madammen er en dyktig hobby-lakkerer :D
Hadde det ikke vært for det hadde jeg dumpet henne for lenge siden.

Denne situasjonen hadde potensiale i mitt hode...

IMG_7396.jpg

 

Noen som har skutt den med hagle?

IMG_7397.jpgIMG_7398.jpgIMG_7399.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Freakshow skrev:

fantastisk flott logg! og reise brevet! WOW :D
og den bilen din! helt fantastisk! :D
var det denne jeg leste en S&S på DCN forumet? :)

Tusen hjertelig takk :D
Ja, det kommer snart i tråden ;) Det ble helt vannvittig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er vi nå?

 

IMG_4099.jpg

 

Vet ikke helt hvorfor, men jeg følte jeg måtte nesten ha en RPI V3 Ram Air Induction Scoop™.
Var i tvil om det ble litt for mye med rødfargen, det går uansett an å lakkere senere.
Men det viste seg at det ble en fin kontrast mot den mørkeblå bilen.

Det er som @awt sier; de skal jo være røde :D

Det sies i USA at en slik fantastisk Scoop skal gi meg minst 70 Freedom Horsepower ekstra på bakhjulet når jeg triller i 120 mph på E39.

Jeg tror hvertfall at bilen får mye mer vann i luftinntaket med en slik, og vann er jo bra. Bilen blir jo tørst på lange bilturer? ;)
Går sikkert bra, tror du ikke? Jeg synes det ser bra ut hvertfall, kommer bilder med fronten på senere :)

 

IMG_4109.jpgIMG_4098.jpg

 

Hele bilen uten front.

IMG_4112.jpg

 

Sammenlignet med den originale tekoppen. Her var det ikke mye Ram-ing fra før hvertfall.
Den sitter lengre inne enn jeg viser her.

IMG_7436.jpg

Endret av magneten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk bestilt nye tåkelys og avtalt lakkering til den originale fronten.

Fåkk it! Jeg avbestilte, snudde capsen bak/fram og skrek YOLO!

Bestemte meg for å oppfylle en liten drøm. Siden jeg er så heldig og får lakkert ganske billig.
Front fra Z4M ble bestilt! :D Wohoo!



Jeg liker at ting er litt skikkelig, så jeg bestilte hele sulamitten.
Du får fronten greit på uten alt dette her, men det blir ikke det samme synes jeg :)

Jeg kjørte på med: (Jada, jeg vet der et teit at jeg kaller alt "M-") :P
M-motordeksel/underdeksel.
M-"hjørner" foran hjulbuene. Jeg vet ikke hva det kalles?
M-Luftinntak m/fester. Dette erstatter tåkelysene.


Her har du luftinntakene på fører- og passasjersiden.

IMG_7521.jpg

IMG_7523.jpgIMG_7531.jpg

 

 

Tåkelyskontaktene ble fint pakket sammen og satt på stedet hvil.
Vurderte å trekke ledningene helt ut, men de var jo utrolig klissete og alle ledningene var tapet sammen hele veien.
Kostet litt mer bry enn det var verdt. Så dette får være godt nok :)

 

IMG_7524.jpg

 

 

Når du bytter til M-motordeksel/underdeksel så får du et fint lite gap under radiatoren. Der har Z4M-utgaven en frekk liten oljekjøler.
I dette gapet har jeg nå montert noe veldig kult, i kveld faktisk :D Det kommer senere i tråden.
Kan jo røpe det nå, men det komme så mange bilder av bilen uten denne fiksen ;)

IMG_7445.jpg

 

Dette dekselet kommer også med asfaltskrape. Jeg fatter ikke greia, det gir sikkert helt sykt mye downforce eller reduserer drag :D Sikkert oljekjøleren som tar ekstra plass.
Skraper hvertfall i alle homper, men slik skal det jo være ;)

IMG_7536.jpgIMG_7543.jpgIMG_7542.jpg

 

Her er det originale underdekselet.
Det har en "jeg-har-ikke-oljekjøler"-vegg opp til radiatoren, og skruehullene når ikke frem til den nye M-fangeren.

IMG_7409.jpg

 

 

 

 

M-fronten ble såpass dyr at Aerodynamik-Paket-sideskjørt ble kjempebillig :D


Så mine stakkars sideskjørt måtte av. Det ene hadde en kraftig chip i lakken, og det andre hadde flere stygge skraper. Så de måtte jo blitt lakkert uansett. Drøm #2!

IMG_4120.jpg

 

Er disse små, runde hullene vanlig hos BMW?

Det skal stappes inn noe som ligner fælt på noe en mann har mellom bena, som igjen er festet i sideskjørtene.

Det er klin "umulig" å få det til å klakke på plass. En løsning er å byttet ut hullet og lemmet på samme tid.
Noe jeg skal gjøre, men det er nesten umulig å trekke ut hullene også :D

En dag skal jeg fikse det skikkelig. Har fått klakka på plass 8 av 14 hull, da :)

Har 14 nye hull og lem liggende klar til dyst!

 

IMG_4126.jpg

Endret av magneten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...