Gå til innhold

Norbakken's F30 320d - Solgt!


 Share

Anbefalte innlegg

Da var bilen tilbake med fungerende blinklys og ny 4-hjulskontroll. Det viste seg å kun være marginale avvik på hjulstillingen, så konklusjonen blir vel at jeg har kjørt med mye tung last i sommer, hatt endel frisk kjøring i sving, samt slitt dekkene litt for langt ned og dermed går det veldig fort når man nærmer seg corden. Uansett greit å sjekke og så skal jeg følge litt nøyere med på vinterdekkene nå. 

 

On 9.11.2016 at 8.35, StigJ skrev:

Godt det ordner seg. Har min inne hos Bavaria for litt småting selv akkurat nå. Vannlekkasje fra passasjerdør fremme, bytte av regnsensor som ikke er følsom nok på lysautomatikken og DAB signal som falt ut to dager på rad.

Må tydeligvis sjekke nøye dekkslitasjen også. Tar de hjulkontrollen på sin kappe og? Jeg må vel koste på det selv uansett siden jeg har byttet fjærer. Tenkte å ta det til våren sammen med en ekstraservice.

 

 

Hmm, vannlekkasje er kjedelig! Dårlige pakninger allerede?
Har planer om å senke min til våren, fjærene ligger hvert fall i kjelleren, så da blir det en kontroll til når de er på... Men nå vet jeg hvert fall at utgangspunktet er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Endelig var det F30'n sin tur for sommerdekk og vårpuss! Ganske omfattende jobb da det var altfor lenge siden sist, men ble fornøyd! Grundig vask og polering sammen med nye sommerhjul er ikke å forakte :) 

Prikken over i-en var selvfølgelig å få på den lille leppa på koffertlokket - endelig!!! Hadde ganske høy puls da jeg dro av beskyttelsen på tapen, men den ble bein og sitter som støpt (satser jeg på :P )

Nok prat, her er skrytebilder sammen med gamlemor :D 

 

IMG_0024.JPG

IMG_0025.JPG

IMG_0026.JPG

IMG_0027.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.5.2017 at 10.17, E.H.D skrev:

Skikkelig blank og fin, ikke minst eksosen. :-)

Eksosen er ikke så verst nei, og resten av bilen ser grei ut på litt avstand, men er endel vaskeriper rundt om. Har planer om en skikkelig polering i løpet av sommeren, blåfargen er helt nydelig når den er "frisk" og i sollys ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.5.2017 at 10.42, StigJ skrev:

Skikkelig pen den F30en din Einar :)  Gjorde seg med lippen. Må kanskje vurderes her også. Er jo så billige i el-bukta. 

Takker - håper den skal bli enda litt bedre ;) Lippen var billig, men passformen var upåklagelig og tapen som følger med er jo kruttsterk! Synes den gjør mye for opplevelsen av rompa :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Mattae skrev:

Pen bil! :)

 

Hvilken lippe til luka bestilte du på ebay? ser det er noen "vanlige" "high kick" elns. redd sist nevnte kan bli noe voldsom :P 

Takk takk!

Det finnes noen ulike typer ja, og "high kick" tror jeg har et høyere felt midt på lippen. 
Jeg kjøpte denne (eller tilsvarende):

http://www.ebay.com/itm/FIT-For-12-17-BMW-F30-3-Series-PERFORMANCE-ABS-Unpainted-High-Kick-Trunk-Spoiler-/281744749289?fits=Make%3ABMW&hash=item41994bb2e9:g:rlcAAOSwFnFWCIbA&vxp=mtr

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele tiden vært opptatt av at denne bilen skulle forbli en "Luxury Line", og modifiseringer må derfor gjøres med omhu! I dag kom derimot en etterlengtet endring på plass med 30mm senk på H&R fjører. Synes resultatet ble perfekt, og så kan det hende de setter seg litt mer de neste dagene. Høyden er akkurat passe, og bilen fremstår litt større synes jeg, mye mulig pga 18" tommere som gjerne skulle vært 19" Alpina 😜 Men dette kan jeg leve godt med 😎

 

IMG_0044.JPG

IMG_0046.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...