Gå til innhold

Norbakken's F30 320d - Solgt!


 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Mandag sa det pang! I godt driv på E6 smalt det godt fra høyre bakhjul og en kjapp titt i speilet konstaterte at jeg ikke hadde kjørt på noe. Lista meg fint ut på vegskuldra og selv om jeg har RunFlat var jeg lite gira på å rulle forsiktig fra Frogner til Kløfta. 
Etter to timer(!) kom endelig Viking og vi ble kjørt til Bavaria. 

IMG_3191_zpsv6q2sphc.jpg

Nå har jeg fått på vinterdekk og samtidig diagnostisert sommerdekkene bak. Og så lurer jeg: er dette "normal" skjevsliting på originalt understell, eller snakker vi 4-hjulskontroll for å rette opp i noe her?
Da jeg kjøpte bilen i juni var det mønster nok til å holde ut sesongen, nå, 14K kilometer senere revner altså dekket fordi det er slitt hull! 

FullSizeRender_zpsrvlq3hoc.jpg

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om dekket tydelig er slitt mest innerst, virker det som om det er forholdsvis jevnt slitt på resten av dekket. Kan jo være feil trykk, men du har vel sensorer, så det regner jeg med har vært slik det skulle? Ellers skader det nok ikke med en firehjulskontroll.

Kjedelig er det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Selv om dekket tydelig er slitt mest innerst, virker det som om det er forholdsvis jevnt slitt på resten av dekket. Kan jo være feil trykk, men du har vel sensorer, så det regner jeg med har vært slik det skulle? Ellers skader det nok ikke med en firehjulskontroll.

Kjedelig er det uansett.

Dekktrykket har vært i henhold til anbefalt trykk, og nettopp fordi resten av dekket er omtrent jevnt slitt synes jeg det er fryktelig rart at det "tar helt av" de siste 3 cm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, norbakken skrev:

Dekktrykket har vært i henhold til anbefalt trykk, og nettopp fordi resten av dekket er omtrent jevnt slitt synes jeg det er fryktelig rart at det "tar helt av" de siste 3 cm...

Slet med det samme på min 1 serie. Etter 4 hjulskontroll så ble det mye bedre. Koster par tusen, hør med B om dette er noe de er villig til å ta på gar.

Nydlig bil forresten. Gikk selv fra en 1 serie ifjor til en 320d eff dyna. 2012 mod. 

Har skifta begge vindusheisene på garanti. Samt begge bærearmer framme, fjær bak.

Har lignende problem med bremnselysene bak. Ser det er fukt i dem, og her en dag så sluttet bremselys høyrebak og blinklys høyrebak samtidig å virke 😑

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, helgehurt skrev:

Slet med det samme på min 1 serie. Etter 4 hjulskontroll så ble det mye bedre. Koster par tusen, hør med B om dette er noe de er villig til å ta på gar.

Nydlig bil forresten. Gikk selv fra en 1 serie ifjor til en 320d eff dyna. 2012 mod. 

Har skifta begge vindusheisene på garanti. Samt begge bærearmer framme, fjær bak.

Har lignende problem med bremnselysene bak. Ser det er fukt i dem, og her en dag så sluttet bremselys høyrebak og blinklys høyrebak samtidig å virke 😑

 

Ser det er flere som sliter med det samme, men gjerne da med senket bil og brede dekk. Jeg skal innom Bavaria på tirsdag for blinklyset i høyre speil har sluttet og virke, så da skal jeg ta med bildene av dekka og høre om de kan bistå litt. Burde ikke være nødvendig med 4-hjulskontroll etter 4 år synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, norbakken skrev:

Ser det er flere som sliter med det samme, men gjerne da med senket bil og brede dekk. Jeg skal innom Bavaria på tirsdag for blinklyset i høyre speil har sluttet og virke, så da skal jeg ta med bildene av dekka og høre om de kan bistå litt. Burde ikke være nødvendig med 4-hjulskontroll etter 4 år synes jeg...

Ikke si ikke. Har en bekjent med e91 320d xdrive og den har hatt firhjulskontroll hvert 2. år. Hver gang trenger det justering på både camber og spissing. Og den er ikke senket og uten breie dekk :)

Hadde firhjulskontroll på min for to uker siden, da ble det justert på spissingen og det var bare tre år siden sist justering. :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Bavaria i dag - de konstaterte at speilet måtte byttes da det var en kobling inni der som var ødelagt, derav ikke fungerende blinkelys.

Jeg tok også opp dette med dekkene og skjevslitingen. Fikk til svar at dette var noe de hadde sett før, og at det dessverre forekom at understell endret seg, selv med originalt oppsett på dekk/felg og fjærer. 
Jeg synes fortsatt det er litt underlig at man må belage seg på 4-hjulskontroll hvert 4-5 år... Men neste onsdag blir det hvert fall nytt speil og hjulkontroll!

Må igjen få skryte litt av Bavaria Gardermoen - er veldig trivelig å hente bilen når man blir møtt av smilende ansatte, en spøkefull tone, og nyvasket bil! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ordner seg. Har min inne hos Bavaria for litt småting selv akkurat nå. Vannlekkasje fra passasjerdør fremme, bytte av regnsensor som ikke er følsom nok på lysautomatikken og DAB signal som falt ut to dager på rad.

Må tydeligvis sjekke nøye dekkslitasjen også. Tar de hjulkontrollen på sin kappe og? Jeg må vel koste på det selv uansett siden jeg har byttet fjærer. Tenkte å ta det til våren sammen med en ekstraservice.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...