Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, [space] skrev:

Jeg skulle ligget på hornet og flashet med lysene... 

 

Cluet for å få slike ventreryttere tilbake i høyrefeltet er at man ikke må være redd for riper. For i 99,9% av tilfellene vil motparten feige ut. Hadde et tilfelle med en svenske i en E61 525D som sperret venstrefilen (i Skåne), og på tross av flere signaliseringer ble han liggende der som en jævla bygdetulling....Så jeg kjørte forbi på høyresiden, og når kødden (som forventet) ga gass for å holde meg i høyrefila la jeg meg sakte men sikkert over i venstrefila og presset karen ut på veiskulderen :-P  På tross av at han blinket med fjernlysene i et halvt minutt etterpå tror jeg han tok hintet :lol:  BMW-folk flest er posører som er livredde for å skade bilen, så det gjelder å utnytte deres svake sider. Mye av dette gjelder naturligvis også Audi-sjåfører....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver stadig rekruttering til merket :) Denne gangen er det en god kammerat som på tross av Amcar dilla har valgt å ta steget ut å kjøpe en bil produsert utenfor statene. Han var klar på at skulle han ha noe som helst som ikke var amerikansk så skulle det være BMW 7-serie. Så nå har han gått til anskaffelse av en 2011 F01 740d xDrive ;) Vikig å presisere at han fortsatt også kjører Chevy med V8er, viktig med litt variasjon. 

Hadde en god tur med F01en i kveld og jeg må si det overrasker meg hvor like denne og F10er. F01 er naturligvis hakket mer eksklusiv i interiøret, mye bedre lydisolert, hakket mer komfortabel og selvsagt merkbart større. Sjelden jeg føler F10en er liten etter å ha kjørt en annen bil :P Men bortsett ifra det og mer tilgjengelig utstyr så føler jeg at en velutstyrt F10 nesten er som en mini 7-serie. Knall bil iallfall som jeg ikke tviler på at han blir fornøyd med, for første gang er det gøy å kjøre fort i svinger som han sier ;) 

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Werther skrev:

 

Cluet for å få slike ventreryttere tilbake i høyrefeltet er at man ikke må være redd for riper. For i 99,9% av tilfellene vil motparten feige ut. Hadde et tilfelle med en svenske i en E61 525D som sperret venstrefilen (i Skåne), og på tross av flere signaliseringer ble han liggende der som en jævla bygdetulling....Så jeg kjørte forbi på høyresiden, og når kødden (som forventet) ga gass for å holde meg i høyrefila la jeg meg sakte men sikkert over i venstrefila og presset karen ut på veiskulderen :-P  På tross av at han blinket med fjernlysene i et halvt minutt etterpå tror jeg han tok hintet :lol:  BMW-folk flest er posører som er livredde for å skade bilen, så det gjelder å utnytte deres svake sider. Mye av dette gjelder naturligvis også Audi-sjåfører....

Jeg ser poenget med denne strategien, men husk at du mister lappen på stedet hvis politiet ser hva du gjør. Urettferdig?... Absolutt, men like fullt sant... :?

Jeg opplevde forøvrig en lignende situasjon for et par dager siden bare med motsatt fortegn. Jeg kjørte på motorveien her i Danmark (110 Km/t grense) og det var bare lett trafikk. Jeg hadde cruisecontrollen aktivert på 120 Km/t da jeg kjørte forbi et par biler og la meg inn bak en lastebil som var 500-600 meter lenger fremme. Halvveis frem mot lastebilen ser jeg at det kommer en Mercedes bak i venstrefilen (200-300 meter bak) i kun litt høyere hastighet enn meg.

Jeg la meg derfor ut i venstrefilen for å kjøre forbi lastebilen som holdt 90-100 Km/t. Halvveis ut i venstrefilen så jeg at Mercedesen nærmet seg hurtig, men siden jeg allerede mer eller mindre var godt plassert i venstrefilen regnet jeg med at han vil bremse opp bak meg (typisk helt opp i støtfangeren). Det gjorde han imidlertid ikke, men fortsatte å akselerere for så å kjøre forbi i nødsporet på min venstre side kun 5-6 cm fra mitt sidespeil.

Han hadde betydelig høyere hastighet enn meg (150-160 Km/t) og med lastebilen på min høyre side var situasjonen direkte livsfarlig for oss begge. Han var klemt mellom min bil og rekkverket. Jeg tar det nesten som en selvfølge at sjåføren må ha vært påvirket av piller/dop/alkohol.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaos langs veiene grunnet vær i sør?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/vaer-og-uvaer/e6-i-oslo-er-stengt-paa-grunn-av-uvaer/a/23758910/

Jeg skjønner likevel ikke hvorfor noen absolutt skal kjøre bilen ut i 1 meter med vann for så å bli stående. :?

633f7870c5841e2387dfb5c6a710f20c?t%5B0%5

(Bilde fra VG)

Edit:

Her fra Aftenposten:

http://www.aftenposten.no/osloby/Enorme-nedborsmengder-over-Osloomradet-601576b.html

d6e81bd3-c761-4f8a-bd42-e4ef3d634df8?fit

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, [space] skrev:

Jeg skulle ligget på hornet og flashet med lysene... 

Eller bare innfinne seg med at det er ett par hundre meter og ca ett minutt ekstra vente tid ved å ligge bak. Jeg ser at det er irriterende, men tidstapet her er lik null.

vi ble liggende bak en traktor i dag, bilen foran skulle forbi med engang, at det var femtisone, blindsving hadde ikke noen betydning. Vi tok han igjen etter noen minutters kjøring når han lå bak annen trafikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Werther skrev:

 

Cluet for å få slike ventreryttere tilbake i høyrefeltet er at man ikke må være redd for riper. For i 99,9% av tilfellene vil motparten feige ut. Hadde et tilfelle med en svenske i en E61 525D som sperret venstrefilen (i Skåne), og på tross av flere signaliseringer ble han liggende der som en jævla bygdetulling....Så jeg kjørte forbi på høyresiden, og når kødden (som forventet) ga gass for å holde meg i høyrefila la jeg meg sakte men sikkert over i venstrefila og presset karen ut på veiskulderen :-P  På tross av at han blinket med fjernlysene i et halvt minutt etterpå tror jeg han tok hintet :lol:  BMW-folk flest er posører som er livredde for å skade bilen, så det gjelder å utnytte deres svake sider. Mye av dette gjelder naturligvis også Audi-sjåfører....

Slike folk er helt jævlig, har ikke tall på hvor mange som blir passert på høyresiden. Jeg har en egen greie med folk som kjører Mercedes, 95% av alle de jeg møter på kjører som dasser/nekter å flytte seg fra venstrefeltet er MB-folk. Jeg har en litt annen strategi (men mye av det samme som deg), jeg kjører gjerne forbi de på høyresiden, for så å legge meg ganske brått inn foran de i venstrefeltet og sørger deretter for å legge meg med venstresiden på utsiden av stripa for å dra opp mest mulig småstein og drit som treffer vedkommende rett i trynet. Ja, det er kanskje skikkelig drittsekk, og jeg gjør SELVFØLGELIG ikke det på en stakkar som bare har forvillet seg over i venstrefeltet - men da med folk som aktivt ligger der med vilje for å sperre, samt ikke flytter seg etter X-antall blink og "dytt" opp i ræva på dem. Det er så forbaska mange lokale "sheriffer" på veiene i Norge at man kan bli kvalm. Om folk bare hadde brukt halve tiden på å konsentrere seg om egen bilkjøring hadde dette gått så veldig mye mer effektivt og tryggere for alle parter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så forbaska mange lokale "sheriffer" på veiene i Norge at man kan bli kvalm. Om folk bare hadde brukt halve tiden på å konsentrere seg om egen bilkjøring hadde dette gått så veldig mye mer effektivt og tryggere for alle parter. 

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, flobben said:

Eller bare innfinne seg med at det er ett par hundre meter og ca ett minutt ekstra vente tid ved å ligge bak. Jeg ser at det er irriterende, men tidstapet her er lik null.

vi ble liggende bak en traktor i dag, bilen foran skulle forbi med engang, at det var femtisone, blindsving hadde ikke noen betydning. Vi tok han igjen etter noen minutters kjøring når han lå bak annen trafikk. 

Altså, jeg tapte jo ikke noe tid, men for hver tulling som holder på sånn, og ikke følger feltet sitt helt fram til innsnevringen øker køen med tilsvarende antall meter. Og det var jo ikke det at han bare lå i venstre, men han passet godt på at ingen passerte på noen av sidene... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte gjennom Oslo i går og der har det faktisk blitt hengt opp skilt med tekst (ring 3, Manglerud) om at man skal fortsette i venstre felt og flette helt ved enden. Får håpe at flere får det med seg. Noen starter flettinga 1 km før og gidder selvfølgelig ikke slippe deg inn der man faktisk skal flette, for "du sniker jo". Greit å ha litt mer konsept om trafikkflyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, DanielStance skrev:

Stakkars Trans Am :o

Jeg klarer ikke å synes synd på de når de på død og liv måtte kjøre nedi vannet.
Hadde bilene stått parkert eller noe plutselig skjedd mens de kjørte så hadde saken vært annerledes.
Jeg kjenner ikke til stedet, men det ser ikke ut som en parkeringsplass, eller noen form for mulighet til å parkere. Og jeg tror heller ikke det kom en innsjø helt samtidig å fylte opp, at det gikk fort å fylle opp, ja helt sikkert, men "tregt" nok til at enhver sjåfør kunne vurdert hva som går å kjøre i eller ikke. Hva sier de til forsikringen? "Hei, du jeg kjørte nedi én meter med vann derfor stod bilen stod plutselig stille og er nå av samme grunn vannskadet"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Marius2002 skrev:

Jeg klarer ikke å synes synd på de når de på død og liv måtte kjøre nedi vannet.
Hadde bilene stått parkert eller noe plutselig skjedd mens de kjørte så hadde saken vært annerledes.
Jeg kjenner ikke til stedet, men det ser ikke ut som en parkeringsplass, eller noen form for mulighet til å parkere. Og jeg tror heller ikke det kom en innsjø helt samtidig å fylte opp, at det gikk fort å fylle opp, ja helt sikkert, men "tregt" nok til at enhver sjåfør kunne vurdert hva som går å kjøre i eller ikke. Hva sier de til forsikringen? "Hei, du jeg kjørte nedi én meter med vann derfor stod bilen stod plutselig stille og er nå av samme grunn vannskadet"...

Synes synd på bilen jeg, ikke eieren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...