Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt en el-bil og kommer antagelig ikke til å ha det de nærmeste 8-10 årene men jeg tenker at nå begynner både ladefart og rekkevidde å komme på et fornuftig nivå. Det jeg håper BMW kan komme med på neste generasjon er vektreduksjon. Tenk en ny 5 serie som veier 15-1600 kg og med samme ytelser som den som kommer nå. Det hadde virkelig vært noe.

I mellomtiden får jeg kose meg med en flott bensinmotor og artig lett bil i 10 år til før det blir et bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel noe Youtube video fra BMW som nevnte at det er lavere grense for vekt, med 0 kg som ingenting. Det får man ikke flyttet på, men øvre grense for effekt er jo ikke definert, så det ville alltid være bevegelse opp i vekt og effekt, så en serieprodusert "lettvekter-bil" som i gamle dager ser vi neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

en ting som er litt morsomt, er at vist jeg hadde kjøpt i5 e40  så hadde jeg fått lengere rekkevidde en det jeg har i min fossilbil idag :D 

Jeg minnes med glede (og gru) min Ford Excursion 6,8 V10. 160 liters drivstoff tank, full tank er 3000,- og rekkevidde på såvidt over 500 km 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg minnes med glede (og gru) min Ford Excursion 6,8 V10. 160 liters drivstoff tank, full tank er 3000,- og rekkevidde på såvidt over 500 km 😂 

Og hvor mye/lite effekt hadde de greid og klemme ut av de 6,8 literne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Saltkjelen said:

Her er jeg enig med @E.C.. Hensikten må være å få den laveste renten en kan få på lånet, og da (all den tid man ikke har behov for boligverdien til nødvendige oppgraderinger) heller nedbetale det økte boliglånet på samme tid som et eventuelt billån. Da har man sikret seg et relativt rimelig billån.

Det man imidlertid skal være klar over, er at utlånsforskriften endres fra 1. juli 2023 til å inkludere andre lån med pant (bil, caravan, båt etc.) til å være en del av beregningen på fem ganger brutto inntekt. Det blir med andre ord langt vanskeligere å få skaffet seg drømmebilen om en har et boliglån fra før (hvilket har vært relativt enkelt til nå).

Signerer på denne. Fletta inn billån i huslånet for et års tid siden. Økte avdrag på huslånet tilsvarende månedlig kostnad på billånet. Barberte vekk 6 år løpetid på huslånet. ✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Rune-K skrev:

Og hvor mye/lite effekt hadde de greid og klemme ut av de 6,8 literne?

Den hadde 314 seige hester, men den hadde vel nærmere 600 nm så den var bjønnsterk og fin å trekke tungt med. Mange skryter av at de ikke "merker" hengeren bak på X5en deres, i Excursion så merker du faktisk ikke hengeren. Men bremsene var elendige så de oppgraderte jeg og da bremsa den som en personbil.

Det er på mange måter en kul bil å ha eid, men jeg er glad jeg ikke har den i dag med dagens drivstoff priser. Men det var en fin arbeidshest å ha i en periode hvor vi flytta, pussa opp nytt hus og bygde garasje 👍

IMG_1255.thumb.jpeg.8c720fcc9779682c49eb5dafa8b23f16.jpeg

Trengte hverken henger eller legge ned bakseter for å hente ny vaskemaskin og tørketrommel 😂

IMG_0682.thumb.jpeg.96b4bbdda1db39e5afbe63bf59319401.jpeg

…eller to sett med dekk.

IMG_1097.thumb.jpeg.04c4e3be22f74869b5b039993a0abe73.jpeg

La man ned baksetene og utnyttet lengden i cupeen så svelger den unna like mye flyttelass som en vanlig Ford Transit 😅

IMG_0392.thumb.jpeg.48c7c3ea00dd0e0b933e6022be375008.jpeg

Dro hjem utallige kubikk med jord, pukk og stein..
IMG_1460.thumb.jpeg.af78261b710eaf436fa89d903b8859ef.jpeg

Det straffa seg som dere ser…🤣

IMG_1201.thumb.jpeg.dc6a827c7e78f7ad7d35a59a4f14c663.jpeg

Bilparken i 2017 😀 Forden var jo rene trucken i forhold til de to andre 😅

IMG_1516.thumb.jpeg.ef053f26f9bc20e32cee99d3ee66f48f.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi! Noen som har prøvd eller vet hvordan pendlerparkering ved bommestad ( utenfor Larvik ) fungerer? 

Fant den på google maps, men står ingenting info annet enn folk som har skrive at den er gratis for 3 år siden

Skal parkere bil og henger i området rundt Color Line Larvik fra søndag til torsdag, tar gjerne imot tips til andre plasser jeg evt. Kan stå, ( gratis 😬 )

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Skulebollen skrev:

Hoi! Noen som har prøvd eller vet hvordan pendlerparkering ved bommestad ( utenfor Larvik ) fungerer? 

Fant den på google maps, men står ingenting info annet enn folk som har skrive at den er gratis for 3 år siden

Skal parkere bil og henger i området rundt Color Line Larvik fra søndag til torsdag, tar gjerne imot tips til andre plasser jeg evt. Kan stå, ( gratis 😬 )

Er det denne du tenker på? https://www.google.com/maps/@59.0886705,10.0659786,3a,47.8y,159.14h,87.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1scT4B5Ot68mduMrYb96X_2Q!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

Stod ingen skilt om noe restriksjoner eller betaling der når google var innom i oktober i fjor, så den var i hvert fall gratis da.

Endret av Galro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Galro skrev:

Er det denne du tenker på? https://www.google.com/maps/@59.0886705,10.0659786,3a,47.8y,159.14h,87.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1scT4B5Ot68mduMrYb96X_2Q!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

Stod ingen skilt om noe restriksjoner eller betaling der når google var innom i oktober i fjor, så den var i hvert fall gratis da.

Stemmer det ja😊 Spørs om man bare kan se på det som en landeveisparkering da? Får ikke parkert innenfor oppmerket område, men det går vel og stille seg på langs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skulebollen skrev:

Stemmer det ja😊 Spørs om man bare kan se på det som en landeveisparkering da? Får ikke parkert innenfor oppmerket område, men det går vel og stille seg på langs

Ja, alt av begrensinger og takster (om det er) skal være tydelig skiltet. Det skal også skiltes om et privat selskap håndhever noen restriksjoner på plassen. Med mindre du parkerer helt tulling og i strid med alminnelige ordens- og trafikkregler slik at politiet ser seg nødt til å komme innom, så ville jeg tatt det helt med ro med å parkere der. Selvsagt gitt at det ikke har kommet opp noen andre skilt siden oktober i fjor.

Endret av Galro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Werther skrev:

Ikke så ofte man ser gamle vingebiler i media lenger:

Stakk fra stedet etter kollisjon i høy hastighet (drm24.no)

Fordømt synd med den bilen 🙁 I tilfeller som dette så skal man skrive at man håper det gikk bra med dem inni, men i dette tilfellet håper jeg de er slått gule og blå etter sammenstøtet. Nå vet vi ikke årsaken til at de stakk av, men de har med 99,9% sikkerhet kjørt i enten rusa eller påvirket tilstand. De har kollidert med en uskyldig, mest sannsynlig påført vedkommende en psykisk belastning også velger de å stikke av. Slikt har jeg bare ett ord for..avskum😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...