Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

 

Har ett spørsmål som kanskje kan virke dumt. Jeg driver å monterer justerbare coils nå. Sliter veldig mye med høyden foran. Bak er den latterlig høy enda, har ikke fått stilt noe der. Leste noen gamle tråder fra 2008 ish herifra hvor det var en som skrev at man måtte senke den i bakenden for å få hevet fronten. Bilen har jo ett latterlig stuk nå. Kan det stemme? Blir til at jeg prøver uansett i dag. Gir jo litt mening at fronten blir dyttet litt nedover med det stuket som er på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så ble rompa alltid lavere enn fronten på min e46. Endte med å kjøre cambertopplagre istedenfor org, da ble den lavere, myyye lavere. La senken sette seg litt først noen dager og juster på nytt ila helgen eller noe. Da skal du klare å få fronten lavere enn rompa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Shattered skrev:

https://www.ta.no/nyheter/bil-og-motor/trafikk/disse-sjaforene-er-frekkest-bak-rattet/s/5-50-607459

Æh, hvor er teslaene? 🤔 Begynner å bli temmelig lei av at vi bmw-sjåfører får gjennomgå. :P Ja det er mange dunme sjåfører, men det er like mange idioter i Golf, Leaf eller Toyota :P

Ja i grunn. Har ikke noe værre kjørestil nå enn da jeg hadde japansk bil, kjører mer defensivt nå. Slike undersøkelser er vel stort sett basert på folks fordommer og trangsyn. Helt utrolig hvor mye meninger folk plutselig har om meg etter jeg kjøpte BMW. 🙄🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkspørsmål. Fått tak i et sett med Rondell d58. 8.5 og 10 x 18. Skal på en E39 Touring. Hva er riktig størrelse på dekk og hva går uten å subbe? Vil ikke ha dekkstrekk.

Endret av thbrekke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å finne meg en vinterbil snart da jeg synes e61 var ganske håpløs i 40-50cm snø i vinter. Noen som har erfaringer med feks 4 runner, Kingcab og liknende? En kompis av meg har en 2002-3 Navara, den klatrer veldig bra opp bakkene på vinterføre. Men hørt mye rart om de også🙄🙃

 

Tahoe har blitt vurdert i disse miljøtider, men det er sjeldent å finne noe bra under 40 000 kr. 

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navara ruster noe helt hinsides i ramma, så den ville jeg faktisk styrt unna. Importøren kjøper tilbake biler og kondemnerer dem, har vært borti flere som har fått det tilbudet. 

Ellers så er det jo vanskelig å finne brukbare firetrekkere til under 40 lapper, med mindre du kan ha en Subaru eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Shattered skrev:

Tenkte å finne meg en vinterbil snart da jeg synes e61 var ganske håpløs i 40-50cm snø i vinter. Noen som har erfaringer med feks 4 runner, Kingcab og liknende? En kompis av meg har en 2002-3 Navara, den klatrer veldig bra opp bakkene på vinterføre. Men hørt mye rart om de også🙄🙃

 

Tahoe har blitt vurdert i disse miljøtider, men det er sjeldent å finne noe bra under 40 000 kr. 

Bra med noen andre som også synes vinterbil skal være noe annet enn senket E46 med manuellgir ;)

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=128549324&fks=128549324

Har eid Discovery 2 og Range Rover Classic,  denne kan vel sees på som noe midt i mellom. Fantastisk bil med stort klubbmiljø

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=127182141&fks=127182141

Bittelitt over budsjett, men sikkert mulig å prute litt. Ikke helt sikker på folien på panseret..

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=122464963&fks=122464963

Også litt over budsjettet, men har litt sansen for disse egentlig 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si en gammel A8 var litt mer comfor en gammal E61🙄

 

bryllup i sverige i helgen så lånte bil av kompis da E61 trenger noen nye foringer. For et drag å comfor dette hadde. Grei bruksbil. 

7449F23F-9A4C-469B-BCCE-396163441060.thumb.jpeg.5d199bb7a6465846119ab57b78f42b64.jpegBD5E3C6C-D49C-46B3-8417-93BBE66B56C2.thumb.jpeg.0ac322e329836182d2d4360302deac3e.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...