Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Shattered skrev:

Har 40 øre rabatt på rundk, men hjelper lite når det uansett blir samme prisen somde andre😜🙃

Sett at det blir 40 øre billigere... på 10 liter er det 4 kroner. På 70 liter er det 28 kroner.. Si at du kjører helt tomt og må fylle 70 liter(i realiteten fyller du mindre). Så sparer du 336,- i året om du fyller bare 1 gang i måneden. Det er knapt to seksere med pils på butikken eller tre øl på byen. Iløpet av et år... Altså ubetydelig. Derfor er det verdt de 28,- ekstra i måneden å fylle på en køfri stasjon. :)

 

Edit: Tok utgangspunkt i tankstørrelse på E61 525d.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt på linje med deg Marius2002, ei krone til og fra på bensinprisen er egentlig ganske ubetydelig i forhold til alt det andre man bruker penger på i hverdagen,  jeg fyller bare Shell 98 Nitro + fordi den er på lista over top tier bensin som er anbefalt av Bmw,  fordi den inneholder noe mer rensemidler og fordi den er uten ethanol. 

Jeg ønsker jo selvsagt at den koster minst mulig som alt annet jeg handler men som du poengterer så utgjør det ikke veldig mye i totaløkonomien. 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenlignet med den halvliteren med cola man kjøper samtidig så er vel fortsatt literprisen på bensin rimelig. Så kan man jo tenke på hva som er dyrest og produsere. For ikke og snakke om hvis man bytter ut cola med en vannflaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjørte 2000 mil i året prøvde jeg å fylle når det var billig i løpet av uka. Sparte i snitt rundt halvannen krone pr. liter, det vil si tre lapper i året. Det var greit å ta med seg siden det sjelden var mye kø på bensinstasjonen.

Hadde en båt med 1200 liters dieseltank noen år. Da ga dieselprisen litt større utslag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, ALBUAK skrev:

Jeg pleier som oftest å fylle på mandager på formiddagen. Føler det er billigst da. Forrige uke fikk jeg f.eks diesel til 13.87 på UnoX

Det gjorde jeg også tidligere. Hadde det som rutine hver tredje mandag før jobb. Startet 07 på jobb og da var det køfritt og billigst. Nå er det ikke samme lengre, her er det tilfeldig når det er billigst og det går ikke an å kjøre forbi hver dag for å følge med på prisene, da blir en gal :D Nå tar jeg det bare som det passer og fyller ved behov. Idag er tanken min på 60 liter og jeg må normalt fylle 1 gang i måneden. Som beskrevet over her så er det normalt sett ikke mye å spare. Kjører en derimot mye, så kanskje man kan begynne å regne på det. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv forsøker jeg å tilrettelegge uka slik at jeg fyller full tank der det er billigst og når det er billigst. Går på 60-65 liter på begge bilene når jeg fyller, og sparer en 10-12000kr i året på det. Dog handler det like mye om å støtte opp om stasjoner/kjeder som har lave priser slik at de kan fortsette med det i fremtiden også. Fyller for det meste hos St1 da de er billigst i 9 av 10 tilfeller.

I går var det 17.02 på Esso. Kjørte 10 minutter lenger og fylte hos Shell for 14.69 istedenfor. Da blir det faktisk litt penger som i mitt tilfelle når jeg tanker opp drøye 65l pr fylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, 316 skrev:

55 mil unnagjort, skal på treff i morgen på Skokloster Slott. Fantastisk plass 🌞😎  

Kjørt hit på 0,78 mens faderen har brukt 0,73 med Volvo 240. 

Hvilken girkasse har han? 5-trinns eller overdrive? Hadde en 240 med M45 4-trinns kasse uten overdrive, og den lå stort sett på 1.0l pr mil. Tror kanskje jeg klarte 0.92 en gang med medvind og kjøttkaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser strøken ut i alle fall. Lenge mellomstrøkne utgaver av 240 nå for tiden.

har en kompis som har to/tre stykker. En veldig strøken med en velfrisert rødblokk. 350hk og 500nm. 2dørs 81 modell, så har han en 2dørs noen og 70 modell med noe 940 turbomotor på ca 200 hk. På forbruk er det faktisk den sterkeste som er snillest, men vi snakker om litern pluss der også.

Når vi snakker om forbruk, gode gamle w140 s600 (v12 ca 400hk) drar lett to liter på mila ved bykjøring. Det er også interessant å se på diesel kontra bensin. I Oslo nå skal ingen ha diesel fordi det koster femmer/tier mer i bommen. At bensin fort bruker 25% mer på mila og dermed er koster mer etter bare ett par mil er det ingen som bryr seg om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, flobben skrev:

Ser strøken ut i alle fall. Lenge mellomstrøkne utgaver av 240 nå for tiden.

har en kompis som har to/tre stykker. En veldig strøken med en velfrisert rødblokk. 350hk og 500nm. 2dørs 81 modell, så har han en 2dørs noen og 70 modell med noe 940 turbomotor på ca 200 hk. På forbruk er det faktisk den sterkeste som er snillest, men vi snakker om litern pluss der også.

Når vi snakker om forbruk, gode gamle w140 s600 (v12 ca 400hk) drar lett to liter på mila ved bykjøring. Det er også interessant å se på diesel kontra bensin. I Oslo nå skal ingen ha diesel fordi det koster femmer/tier mer i bommen. At bensin fort bruker 25% mer på mila og dermed er koster mer etter bare ett par mil er det ingen som bryr seg om. 

Den er ganske pen 👍🏻 Han kjøpte den i 1997, gikk som bruksbil i mange år før den ble parkert på låve og deretter restaurert igjen nå senere år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, flobben skrev:

Når vi snakker om forbruk, gode gamle w140 s600 (v12 ca 400hk) drar lett to liter på mila ved bykjøring. Det er også interessant å se på diesel kontra bensin. I Oslo nå skal ingen ha diesel fordi det koster femmer/tier mer i bommen. At bensin fort bruker 25% mer på mila og dermed er koster mer etter bare ett par mil er det ingen som bryr seg om. 

Jeg har bensinbil, og synes det er veldig greit. Jeg synes de er enklere å serve.

Skal man kjøre billig inn og ut av Oslo idag er det først og fremst EL-bil som er overlegen samlet sett inntil videre. Ingen tvil om det. Det er helt enormt med EL-biler på vei inn til Oslo om morran om dagen.. 

Jeg kjører MC, og det er vel mulig den raskeste og det er nest billigste alternativ.

Diesel vil nok være billigst å bruke sett mot bensin.

Jeg hadde nok tatt kollektivt om dette passet min arbeidssituasjon, men det er ikke fleksibelt og praktisk nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...