Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@Fredrik jeg har rattet en E34 518i, det kan være fordi jeg hadde en E36 318i samtidig at den føltes treg i forhold selv om det var samme motor. Ikke at en 318i M43 med 116hk var noe racerbil altså, tvert imot, men moro var det uansett. Det var en lyseblå E34, den hadde bredfronten mener jeg. Min daværende E36 318i var i realiteten ikke særlig tregere enn en E34 520i. Litt, men ikke mye. 520ien derimot hadde rekkeseks, så det spiller jo inn på opplevelsen. Jeg mener også den dag idag at x18i/d er for 3-serie og lavere. En 5-serie skal være litt mer på alle måter og da er rekkesekser en av punktene. Noe som er skandale idag. F11 525d med r4 ... Helt feil. Kunne veldig gjerne hatt F11 520d/525d altså, så det var ikke det, men hvorfor er ikke dette en r6??!!?! 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iallfall sagt det sikkert tusen ganger her inne, men jeg digger å kjøre E34 👍 Om det bare er en 520i så føles den som en skikkelig BMW, det gjør ikke en F10 520d... Når man først er vant til at det bare er 150 hk så funker det overraskede bra. Du må bare bli vant til at den ikke er så sprek så går det egentlig veldig fint, får den litt turtall så synes jeg ikke det er noe problem. Også kjører den så fint på motorveien, ingen andre 25 år gamle biler ligger så stabilt og fint i 130 km/t. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F90: Hvorfor skal "man" kjøpe noe sånt. At et ordentlig museum kan ha bruk for dem sier jo seg selv.

Dersom man ønsker å ta vare på (for å bruke) gammel bmw så er det kun en ting som betyr noe, og det er tilstand på råkarosseri. Alt annet kan relativt sett rimelig fikses til like god (eller bedre) tilstand enn ny. Kluet da er å finne slike biler i "ørkenområder". Har sett e34 som så _bedre_ ut under enn disse i linken, stå på huggeren med liten bulk i fronten og gåen toppakning...

Endret av TRF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, TRF skrev:

F90: Hvorfor skal "man" kjøpe noe sånt. At et ordentlig museum kan ha bruk for dem sier jo seg selv.

Dersom man ønsker å ta vare på (for å bruke) gammel bmw så er det kun en ting som betyr noe, og det er tilstand på råkarosseri. Alt annet kan relativt sett rimelig fikses til like god (eller bedre) tilstand enn ny. Kluet da er å finne slike biler i "ørkenområder". Har sett e34 som så _bedre_ ut under enn disse i linken, stå på huggeren med liten bulk i fronten og gåen toppakning...

Såvidt jeg har forstått på flere kommentarer i media er det først og fremst interiøret i disse bilene (spesielt plastikkdetaljer) som har en høy verdi fordi de fremstår som nye og er vanskelige å få kjøpt i tilsvarende ny stand. Uten at jeg har undersøkt saken har BMW ikke lenger alle disse delene på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TRF skrev:

F90: Hvorfor skal "man" kjøpe noe sånt. At et ordentlig museum kan ha bruk for dem sier jo seg selv.

Dersom man ønsker å ta vare på (for å bruke) gammel bmw så er det kun en ting som betyr noe, og det er tilstand på råkarosseri. Alt annet kan relativt sett rimelig fikses til like god (eller bedre) tilstand enn ny. Kluet da er å finne slike biler i "ørkenområder". Har sett e34 som så _bedre_ ut under enn disse i linken, stå på huggeren med liten bulk i fronten og gåen toppakning...

Jeg ser for meg at det er folk med private bilsamlinger som kan ha interesse av disse bilene. Tenker da på folk som har private BMW samlinger, slik som Arvid Indrehus eller Stenshagen.

Jeg har ikke sett andre bilder av disse bilene over her enn de som var i linken jeg la ut. I den artikkelen sto det at bilene var som nye og helt ubrukt, da antar jeg at de er helt perfekte i råkarroseri også. Noe mer i denne saken har jeg ikke gravd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Fredrik skrev:

Såvidt jeg har forstått på flere kommentarer i media er det først og fremst interiøret i disse bilene (spesielt plastikkdetaljer) som har en høy verdi fordi de fremstår som nye og er vanskelige å få kjøpt i tilsvarende ny stand. Uten at jeg har undersøkt saken har BMW ikke lenger alle disse delene på lager.

Det der er typisk BMW miljøet, det er alltid noen som skal ha tak i ett eller annet som ikke lages lenger. Det er det samme som når noen poster ett bilde av bilen sin som de har vært uheldige å krasje. Da strømmer det på med innlegg "Håper det gikk bra med dere? Er baklyktene til salgs" "Gikk det bra med dere? Er felgene og interiøret til salgs? Spør for en venn" "Selger du deler, mangler bakre støtfanger. Håper dere er ok forresten"  Forhåpentlig vis så kommer ingen av disse i nærheten av disse bilene som de nettopp har funnet. De har ikke stått lagret der i årevis for å bli delebil til andre istykkersenka E34er.

113A651F-CBD1-46DB-9F02-7F8DFF4FE729.jpeg.f8eb58fc2c71e5c0f4b21393c713d235.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser datatilsynet er på gang med å godkjenne gps basert veiprising og mener at de kan ivareta personvernet. Noen som vet hva dette innebærer i praksis?  Vil dette følge bil og/eller person?  Eller for å spørre på en annen måte, er det med dette slutt på å kunne bryte fartsgrensene uten at det får konsekvenser?

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hpi skrev:

Ser datatilsynet er på gang med å godkjenne gps basert veiprising og mener at de kan ivareta personvernet. Noen som vet hva dette innebærer i praksis?  Vil dette følge bil og/eller person?  Eller for å spørre på en annen måte, er det med dette slutt på å kunne bryte fartsgrensene uten at det får konsekvenser?

Først og fremst er dette en enorm potensiell inntektskilde for staten. Om dette gjennomføres vil man bli belastet for hver minste kjøretur man foretar seg. Spesielt fordi alle veier kan inngå i systemet. Per i dag betaler man jo punktvis, og trenger ikke nødvendigvis å betale ett øre for å kjøre til butikken, kjøpesenteret, bilverkstedet osv osv...

Hvis det blir reelt... så ser jeg for meg at politkerne kan utnytte det nye systemet for å få bygget broer, sykkelveier, tunneler, kollektivtransport etc.

Både individuelt og samlet tror jeg vi alle vil måtte betale mer enn det vi gjør nå for å kjøre bil, og ferdes på egne premisser.

AP fikk gjennomslag for lovendring for en del år siden. Da fikk man plutselig lov til å bruke innsamlede bompenger på kollektivutbygging, sykkelveier etc. kontra før da man KUN brukte penger på å bygge ut veinettet. Dette førte med seg at den enkelte utgiftsposten «Vei» ble til svært mange utgiftsposter. Hvis man har mange poster og samme summen med penger og ressurser, så blir behover for penger og ressurser raskt større. Jo flere poster, jo mer penger trengs det.

Jeg synes det er bortimot tyvaktig av staten å vedta slike ting med kun ÉN DAGS FORVARSEL. Hva skjedde med demokratiet vårt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ta en titt på denne:

https://www.faktisk.no/faktasjekker/ZpD/produksjonsutslippene-for-en-dieselbil-er-like-store-som-for-en-elbil

Teknisk ukeblad har ikke i nærheten av samme type dokumentasjon som Faktisk.no. Tror TU bør slutte å spre tabloid nytt som bare er tull og løgn basert på synsing og enkelte individers inngrodde interesse på å mislike alt nytt og smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Ta en titt på denne:

https://www.faktisk.no/faktasjekker/ZpD/produksjonsutslippene-for-en-dieselbil-er-like-store-som-for-en-elbil

Teknisk ukeblad har ikke i nærheten av samme type dokumentasjon som Faktisk.no. Tror TU bør slutte å spre tabloid nytt som bare er tull og løgn basert på synsing og enkelte individers inngrodde interesse på å mislike alt nytt og smart.

Så er spørsmålet, skal man stole på norske journalister som bor på grunnerløkka eller på Tysklands største bilorganisasjon. De folka i den artikkelen der har jo ingen forutsetninger for å hevde at ADAC tar feil. De hevder dem tar feil basert på antagelser, de har fått en uttalelse fra Fremtiden i våre hender...seriøst! Snakk om å sette bukken til å passe havresekken som det gamle ordtaket sier. I elbil diskusjonen så er ikke norsk media nøytral, de er sterkt farget av ønsket om ett grønt skifte. 

La meg minne om at ADAC er en uavhengig organisasjon med 80 millioner medlemmer. De henter sine tall direkte fra bilprodusentene, ikke antagelser fra en nisse som er professor på NTNU. De kjører vel elbiler hele gjengen og er således en del av menigheten. Det er så mange som liker å tro at vi nordmenn har så god greie på bilindustrien og hva som er reelt. Bilindustrien i Norge er vel ikke akkurat noe å skryte av, så jeg tror vi lar synsingen og meningen gå til de som har greie på hva de snakker om. Vi selger så mye elbiler her på berget av vi tror vi er eksperter, vi skal lære alle om elbiler. Amatører hele gjengen spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...