Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Darkbimmer skrev:

Etter å ha punktert på autobahn setter du pris på RTF dekk.

Man må selvsagt se an behovet og jeg skjønner godt at om man ferdes ofte på f.eks. autobahn eller generelt langkjøring at RF-dekk kan være en ekstra trygghet. :) De fleste av oss i Norge kjører sjeldent mer enn i byen eller noen mil utenom, dessuten er fartsgrensene i Norge en helt annen. Så kan man vurdere. Jeg har vurdert dithen at til mitt bruk er dekk uten RF-egenskapene det beste, fordi jeg verdsetter lavt støynivå og kjørecomfort. Jeg kjører også sjeldent lengre enn noen mil og en berging er heller aldri langt unna. Jeg har skum og kompressor i bilen til nød. Skulle jeg ta meg en lengre biltur er det såpass sjeldent at det ikke veier opp for det andre. Regner med @KireS har konkludert det samme. :)
Ser du derimot at ditt behov er annerledes er det forståelig, likevel er jeg enig med @KireS om "spørsmålet" hvorfor det fortsatt tviholdes på RFT her i Norge. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, KireS skrev:

Nydelig å få kasta RFT dekkene på femmern jeg kjøpte før påske! Var sporete og stump over humper, nå med vanlig dekk er den som en femmer burde, retningsstabil og fin👏

Fatter ikke at de fortsatt tviholder på RFT.

Broderen kjøpte ny femmer før jul og han fikk velge om han ville ha RFT eller ikke.

Din bilselger som har sovet i timene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 18" med runflat på G30en, synes de er veldig komfortable. Men jeg hadde 19" med runflat på F10en, de var nydelige å få av for å si det sånn. Jeg føler ikke noe behov for å ha dette, men når jeg nå har det og bilen er god å kjøre så hvorfor ikke. Men jeg er ikke fremmed for tanken å kjøpe noen 19" etterhvert uten run flat 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 540is skrev:

Broderen kjøpte ny femmer før jul og han fikk velge om han ville ha RFT eller ikke.

Din bilselger som har sovet i timene?

Nope, kjøpte en 2016 så ikke noe valg da. 

Jeg kjører ikke nedover Tyskland så ikke noe issue for meg.

 

@Fredrik 90

Har samme felger som du hadde på F10'en din, 351 i 19. Ble stor overgang fra 18 vinterdekk. Vurderte om jeg skulle gå ned til 18 for å få comfort men valgte å teste med nye dekk på 19 først. Og det ble veldig bra så ingen grunn til å gå ned til 18 nå. Som er bra for Style 351 sitter som et skudd på den bilen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fler som har fått båten på sjøen enda? 

Var ute her på tirsdagen, rundtur til oslo og Lunsj ved Dragsund / Hurum:) ikke mye båter ute enda men det kommer seg. Ser havna der båten ligger begynner å fylle seg opp:)

Gledes til Late sommer dager på sjøen i år ja. Håpe sommeren blir som sist. F76D9FCF-5C25-4A42-A157-A4CCE001C2EE.thumb.jpeg.3165627167a12ee3ed82d961c1e7b355.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...