Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, liffi skrev:

Fler som har fått båten på sjøen enda? 

Var ute her på tirsdagen, rundtur til oslo og Lunsj ved Dragsund / Hurum:) ikke mye båter ute enda men det kommer seg. Ser havna der båten ligger begynner å fylle seg opp:)

Gledes til Late sommer dager på sjøen i år ja. Håpe sommeren blir som sist. 

Ikke fått ut båten ennå, men i’m getting there 👍 21 Mai skal den ut, vi har vel aldri vært så sent ute med båten før. Men har gjort en hel del i våres. Fjerna alt av bunnstoff og lagt nytt, rubba, polert, vokset, nye originale dekor striper på skrog, har pussa opp drevet slik det skal være når det er nytt. Så det har blitt litt mer denne våren, alt egentelig bare for at ting skal se bedre ut og gi mindre stell neste år. Men ser frem til deilige dager på sjøen fremover. I år har vi fått oss gummi jolle også til å ha med på tur. Med 6 hk Mercury så bør det være en grei lettbåt 😀

84512CD6-86A7-4F1C-B7C3-6287A55FA6AA.thumb.jpeg.b8bd8054aa77f8098597b81d7d72f31b.jpeg

F0323321-A105-47EF-957B-C84E970E3D37.thumb.jpeg.cf0942fc218d11cd76461dbe6c8aac68.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ikke fått ut båten ennå, men i’m getting there 👍 21 Mai skal den ut, vi har vel aldri vært så sent ute med båten før. Men har gjort en hel del i våres. Fjerna alt av bunnstoff og lagt nytt, rubba, polert, vokset, nye originale dekor striper på skrog, har pussa opp drevet slik det skal være når det er nytt. Så det har blitt litt mer denne våren, alt egentelig bare for at ting skal se bedre ut og gi mindre stell neste år. Men ser frem til deilige dager på sjøen fremover. I år har vi fått oss gummi jolle også til å ha med på tur. Med 6 hk Mercury så bør det være en grei lettbåt 😀

84512CD6-86A7-4F1C-B7C3-6287A55FA6AA.thumb.jpeg.b8bd8054aa77f8098597b81d7d72f31b.jpeg

F0323321-A105-47EF-957B-C84E970E3D37.thumb.jpeg.cf0942fc218d11cd76461dbe6c8aac68.jpeg

Flott den der:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ikke fått ut båten ennå, men i’m getting there 👍 

KAD 43 i denne?

Må kanskje få ut jolla jeg også. Gikk på en omvendt 3-fots syke i fjor. Fra weekender til daycruiser, eller i praksis holme/lekebåt.

Digg med påhengs. Mindre forbruk, føles tryggere/mer forutsigbart (kostnadsmessig) og noe mer snert. Likevel er det jo mindre båt og det er jo aldri bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2x VP 41a i denne! Gikk fra 26 wellcraft med oppjassa 2x smalblock til 35 og diesel! Delig å kunne kjøre en dag uten å måtte fylle 3000,- 🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, liffi skrev:

2x VP 41a i denne! Gikk fra 26 wellcraft med oppjassa 2x smalblock til 35 og diesel! Delig å kunne kjøre en dag uten å måtte fylle 3000,- 🤷🏼‍♂️

 Hehe. Et godt bytte. Det er gode motorer, noe mer trofaste enn de du gikk fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Øyvind.J skrev:

Flott den der:) 

Takk for det 😀 Veldig grei båt, går fint i sjøen og har grei plass for overnatting. Også er den produsert her lokalt, bare 10 min unna hvor jeg bor. Veldig greit hvis man trenger deler eller liknende 👍

4 timer siden, humpfy skrev:

KAD 43 i denne?

Må kanskje få ut jolla jeg også. Gikk på en omvendt 3-fots syke i fjor. Fra weekender til daycruiser, eller i praksis holme/lekebåt.

Digg med påhengs. Mindre forbruk, føles tryggere/mer forutsigbart (kostnadsmessig) og noe mer snert. Likevel er det jo mindre båt og det er jo aldri bra...

Denne er en 2006 modell så den har en Volvo Penta D4-260 😀 Har ikke vært borti KAD motorene til Volvo før. Er veldig fornøyd med den, går 34 knop og det holder i massevis for en sånn type båt. Kan fint holde 26 knop som marsjfart og da går den billig og effektivt. 

3 fot syken kjenner man stadig på, hadde ikke gjort noe å gått opp noen hakk og fått enda mer komfort. Men det koster jo fort det dobbelte om man attpåtil skal ha noe større og nyere.

Påhenger er gøy, lett å håndtere og enkle å vedlikeholde. Jeg er så fornøyd med at jeg fikk tak i en firetakter til jolla, litt mer kultivert gange på de. Kom over en ferskvannskjørt Mercury 6 hk fra 2016 på Finn i vinter, den var så rimelig at jeg heiv meg i bilen til Porsgrunn for å hente den. Gummi jolla på 8 fot bør plane greit med meg og madammen ombord. Veldig greit om vi ligger i uthavn og skal inn til fastland for proviant eller annet 👍

9DF43204-1409-4B14-805A-8A81B6064960.thumb.jpeg.7ed181164cde223d33ab21062d99fe05.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrift på ei mannevond kjerring !😀

Du tar en gammel e28 starter opp på kald motor ,lar den gå og småruser litt og glemmer å lukke inngangsdøren.😀

Og vips er hele stua og huset generelt full av eksoslukt .

Å herregud å det luktet Rudskogen inni huset .

Var visst ikke gøy å se Greys Anatomy i en stram tåkesky og lukt av eksos 😀

414715DC-1558-4D14-B51F-CA15C94E18A1.thumb.jpeg.79db2f1596b47bdba98001dc91922e32.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Haha, sykt vittig @sveigis 😂

Ellers så må jeg gratulere det norske folk med dagen i dag. Håper alle får en flott feiring 🇳🇴🇳🇴🇳🇴 Bilen er pynta med norske flagg 😀

6A23324B-8842-416C-8340-D4CE0653D2FD.thumb.jpeg.fb992c59ad5819093345944030627ad3.jpeg

Ja egentlig ,men dæven hvor sint hun var 😀

Ja gratulerer herifra og 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen enkel måte å handle fra Danmark på? Skal handle noe greier men butikken sender ikke til Norge.
Finnes det noe ala jetcarrier i Danmark man kan bruke? Eller kan man sende til andre spedisjonsfirma i Danmark som sender videre?

Er litt langt å kjøre for å hente dette her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Kjennern skrev:

Er det noen enkel måte å handle fra Danmark på? Skal handle noe greier men butikken sender ikke til Norge.
Finnes det noe ala jetcarrier i Danmark man kan bruke? Eller kan man sende til andre spedisjonsfirma i Danmark som sender videre?

Er litt langt å kjøre for å hente dette her..

Kan få sendt det med poste restante til Strømstad og hente der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, Slavearbeider'n said:

Kan få sendt det med poste restante til Strømstad og hente der. 

Takk for tips, men de sender kun i Danmark. Ser ut som jeg finner det samme i UK, og der har jeg postboks ordning. Blir sikkert dyrere men 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...