Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, sluquet skrev:

Får håpe jeg ikke får samme følelsen! Fikk aldri den «beste bilen jeg har hatt-følelsen» av i3sen, får se hvordan den nye vokser på meg. Skyvet er i hvert fall ikke noe å klage på.

Enig med deg! Bortsett fra skyvet. Synes den var seig fra 0. Savnet en mer brutal start slik eldre i3 hadde. Mistenker at de SW begrenset bilen pga. motorfestene på bilen.

i3S’en min var min eneste bil. Jeg trenger bare 1 bil og da ble det for snevert bruksområde med i3S’en. Den gikk jo maks 8 mil med motorvei + 5-9 mil på lav-hastighet/landevei... I tillegg savnet jeg xDrive eller AWD hele vinterhalvåret (Har hatt 3 i3’er + i3S . For å ikke nevne at bilen ikke hadde noe praktisk bruksområde mtp. frakting av sykler, henger, langrennsski eller lignede.

 

@FredrikE24 synes du i3S’en hadde noen wow-effekt? Det eneste jeg likte med min var at den var bedre å kjøre enn standard i3 pga. Understellet. I tillegg så den bedre ut med bredere skjermer og sorte felger. Ellers følte jeg ikke at den var verdt pengene.

i3 med sportspakke derimot. Den er mer valuta for pengene. Å ta av 0,3 sekunder på en 7,2 til 6,9 er som å gå fra 1kg til 1,001 Kgs vekt på gymmen. Hvis man snakker om 3,4 til 3,3 så kan man begynne å snakke MYE men det er fordi man pusher grenser på en helt annen måte.

 

Fant jo også ut at det kom 120Ah 2mnd etter at jeg hadde kjøpt min bil. Solgte den fort pga. enormt verditap som følge av at 120Ah kun kostet 6000,- mer med samme utstyr som min 94Ah. 5-10 mil ekstra rekkevidde for kun 6k mer hadde gjort vondt i lommeboken. 
 

foreløpig er Model 3 overlegen på rekkevidde og AWD, hengerfeste osv. ift. pris. En kompis solgte sin nylig (han skal kjøpe leilighet, så bilen måtte selges) hans var 8 mnd gammel og hadde gått 20.000 km. Tapte kun 30.000 på den :P så det er et godt utgangspunkt enn så lenge.

EF3ACA41-7E8F-42E0-AAAE-FFDF3897792D.jpeg

AC611EFA-FE70-404A-9854-41447A85840B.jpeg

C763C8D0-2D43-4CD7-A6E0-AF50C32EB29A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kollega hadde en rød en. Den så sørs stilig ut. Utover å ha sett den noen ganger har jeg verken sitter inni en, eller kjørt en. Tesla Model 3en han byttet ut BMWen med har bare vært trøbbel fra dag 1. BMWen var (naturligvis?) helt problemfri.

Jeg er ikke særlig interessert i EL-biler egentlig, det går generelt lite i bil, da motorsykler er mer spennende for tiden. Siden påske har vel bilen vært ute av garasjen 7-8 ganger. Nå er vintersykkelen ute.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Min kollega hadde en rød en. Den så sørs stilig ut. Utover å ha sett den noen ganger har jeg verken sitter inni en, eller kjørt en. Tesla Model 3en han byttet ut BMWen med har bare vært trøbbel fra dag 1. BMWen var (naturligvis?) helt problemfri.

Ikke min i3S. Hadde trøbbel med soltaket fra dag 1. Klirret og klapret fælt. De 3 andre i3’ene jeg har hatt var aldri sånn. I tillegg måtte bilen inn 2x pga. feil på motorfestene. Hadde også trøbbel med MCU’en da den ikke taklet Bluetooth over tid. Den koblet ut og jeg måtte skru av bilen og vente 10 min før den ville spille igjen (sjekket med flere forskjellige enheter for å finne ut om det var bilen eller mobilen son var issuet. Det var dessverre bilen.) 

På toppen av dette slet jeg med ladingen. Den hadde fra tid til annen ikke lyst til å ta imot hurtiglading til tross for at laderne var helt i orden. Dette var det verste med bilen syne jeg, da man ikke hurtiglader med mindre det VIRKELIG trengs.

jeg opplevde også at den begrenset rekkevidden etterhvert. Første 2 helgene jeg kjørte oslo-Elverum hadde jeg 180 rekkevidde på display og Ca 30-35 km igjen på tanken når jeg var fremme i Elverum. Senere begynte den å vise tomt batteri etter 110km kjørt. Og begrenset toppfart og akselerasjon betraktelig. Til tross for at den hadde mer igjen av batteriets kapasitet. Det virket for meg som om den begrenset netto og fylte mer på brutto/buffer. Kjørte i ettertid (med «tomt batteri») i over 25 km fordi jeg rett og slett var rimelig irritert på bilen. Ignorerte «tomt batteri» i 2,5 mil på pur F fordi jeg tidligere (under samme forhold og samme fart) hadde klart 188km uten problemer. Endte til slutt med å ha kjørt 176km på en lading og kom frem dit jeg skulle.

Dette skjedde ved flere anledninger. Jeg synes bmws rekkeviddekalk var helt rævva. Der har de en del å jobbe med hvis de skal begrense både kraft og fart etter 110km når man tidligere har klart dette UTEN problemer helt opp mot 144-150km og med gjenværende rekkevidde. Dette var bare etter 3-4000km kjørt.

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Lykke til med Tesla "panel gap" Model 3 👍 Du blir nok snart på fornavn med folka Tesla kundesenter 😂

Var ingenting å sette fingeren på da jeg hadde utlevering faktisk. Var forberedt på mye skavanker men det gikk bra. Verre med to grupper før meg, de fikk rett og slett beskjed om at bilen deres ikke virket (!) og måtte snu tomhendte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Enig med deg! Bortsett fra skyvet. Synes den var seig fra 0. Savnet en mer brutal start slik eldre i3 hadde. Mistenker at de SW begrenset bilen pga. motorfestene på bilen.

Mente skyvet i model 3 performance :) Når du sier det hadde jeg faktisk litt issues med bluetooth i i3s-en jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sluquet skrev:

Mente skyvet i model 3 performance :) Når du sier det hadde jeg faktisk litt issues med bluetooth i i3s-en jeg også.

Skyvet i Tesla er det ingenting å si på! Du må jo langt over millionen for å finne noe som nærmer seg TM3 P....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Opplever daglig skrekkhistorier og caser med Tesla gjennom jobben. Sliter faktisk med å anbefale folk å lease noe fra Tesla.

Kan du utdype - på generelt grunnlag? :) Interessant å høre hva som er casene

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Opplever daglig skrekkhistorier og caser med Tesla gjennom jobben. Sliter faktisk med å anbefale folk å lease noe fra Tesla.

Synes det er veldig rart. Opplever kun et fåtall  som snakker om dårlig opplevelser, kanskje 1/100 og resten er dritfornøyde 🤔. Stusser over at folk likevel kjøper bilene. Snakket med en kar. Han hadde hatt 2-3 stk S. Han var så misfornøyd, men kjøpte likevel en nyere variant...

Det som skiller seg ut når det gjelder Tesla, er at alle avisene fråtser i det. Tror det etablerer holdninger og meninger hos folk som ellers aldri-i-verden hadde brydd seg nøkken om Tesla.

De fleste jeg kjenner som har Tesla har hatt tysk premium før. Mange av de har mange skrekkhistorier fra de tyske merkene. Jeg har jo selv min egen historie. Min tidligere F30 har jo vært hos Bavaria (gudene vet hvor mange ganger) og der har jeg blitt møtt med alt mulig av svar. Typ:

1. «det er konstruksjonsbetinget» (Også har det vist seg å ikke være det)
2. «det får vi ikke gjort noe med» 

(men det får de. Jeg må bare klage litt mer fordi problemet jeg har med bilen har blott verre)

3. «feilen må være tilstede. Video, bilder OG lydopptak sammen er ikke grunnlag nok»

(tok meg regelrett fri fra jobben for å kjøre inn til bavaria når feilen var tilstede)

På den F30’en har jeg over 30 sider Med historikk. Det er alt fra knirk, defekt seteramme, feil på clutch, defekt vanos, defekt turbo, byttet reg. kjede, ny vannpumpe, ny oljepumpe, nye høyttalere foran, nytt ledningsnett PDC, ny solskjerm på begge sider (plastdekselet foran speilet falt ut), Ny H.U pga. feil på lyd/forsterker (den er innebygget i h.u) fikk deretter en som skrudde seg av i tid og utide... den gikk bare av mens man kjørte og flimret.

For å ikke snakke om de 5 settene med baklykter jeg var igjennom hos BMW. Sprukket, løsnet fra bagasjeluken, fulle av fukt, sluttet å lyse osv. Osv. Jeg måtte krangle meg til å få byttet lykt en gang da en påstod at det var ytre påvirkninger, men lykten var jo sprukket innenfor ytterste plasten? Dette var ytre høyre lykt.

Opplevde også at bilen drakk kjølevæske og olje. Noe som heller ikke er så heldig når man vil ha en pålitelig bil. Måtte ha med meg begge dele i bagasjerommet til enhver tid. 
 

De byttet også fôringer på bilen. I alle fall det jeg ble fortalt fordi bilen knirket som en rusten fjærmadrass over dumper.

For meg så har BMW alltid vært drømmen, men den F30’en var et sant helvete. Hadde den fra den var ny. Første drivetrain fikk jeg etter 6mnd. 2. Drivetrain fikk jeg etter 8 mnd til. 3 gang skjedde etter 10 mnd med bilen i mitt eie. Nei, hadde ikke gjort noe tull med turbo eller annet. Bare ting som gikk i filler 😵. Bavaria byttet alt på garanti.


Apropos kjøp:

En på jobben hos faren min skulle ha ny bil. Han snakket Tesla veldig ned. «Kunne ikke måle seg med S-klasse» han har nå kjøpt seg Tesla X...

Er Tesla en slags guilty pleasure?

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2019 den 15.28, knut_olestad skrev:

For en sjelden gang skyld imponert over forsikringsselskapet, bruker DnB btw, skaden skjedde torsdag, ble meldt inn samme dag, å nå nettopp ringte de å sa alt var i orden og jeg kan bestille time hos Molde Billakkering for takst og reparasjon. Glimrende greier 😁

Det er sånn det SKAL være :) har skade på min bil nå. Noen som har rygget i bilen min og stukket av. Meldte inn skaden, fikk Mail og oppfølging samme dag (kun 2 timer etter) og fikk deretter tekstmelding fra skadeverkstedet jeg valgte. Var innom for takst dagen etter. (Rakk ikke takts samme dag pga. ikke ferdig på jobb før 19) (Tryg forsikring)

Forsikringsselskapene har klart mye å gjøre... men kundebehandling er ekstremt viktig likevel. Hadde et tilfelle I Sparebank1 forsikring etter at H.U og ratt ble stjålet fra F30’en min. Der jeg meldte inn saken, fikk saksbehandler og deretter en Mail av saksbehandler. Ringte vedkommende fordi mailen sa jeg skulle ringe for å legge til evt. info. 
 

Saksbehandler svarte ikke. Prøvde å ringe flere ganger ila. dagen. Fikk deretter på morgenen rundt 9 en Mail om at hun ikke er tilgjengelig før 13. Når jeg ringer kl 13:02 så fikk jeg heller ikke fatt i henne. Deretter ringte jeg avdelingen hennes og fikk beskjed om at hun «ikke var tilgjengelig før i morgen»

Så jeg sendte en Mail der jeg skrev at jeg synes det er rart hun ikke svarer på Mail, telefon eller at de hun jobber med har noe kontroll på saken min.

Neste dag ringte jeg for å høre. Fikk ikke svar... men noen timer senere fikk jeg en automatisk-svar Mail med «Hei, jeg er tilbake på jobb ...........» 

Da hadde hun dratt på 3 uker lang ferie... tror du jeg ble happy eller?

På grunn av dette var ikke takstmann «bestilt» før hun var tilbake fra ferie igjen... mao. stod bilen min over 1 mnd før takstmann i det hele tatt var bestilt. Tok hele 2 mnd å få takst. Hadde ila denne perioden IKKE leiebil fordi de ikke dekker det ved tyveri... 

Tok totalt 3,5 mnd å få bilen ferdig. Jeg byttet selskap rett etter dette.

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...