Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Fredrik skrev:

Får du mer effekt eller er denne dieselen bare placebo?

Jeg betaler 440 DKK for en full tank diesel (ca. 600 NOK) og tenker at dette er ganske billig. Etter å ha kostet rundt 12 DKK pr. liter tidligere i år koster dieselen nå godt under 9 DKK pr. liter her i Danmark (f.eks ubemannede Ingo - eiet av Circle K). 

Hoved grunnen er at jeg er redd dieselpumpa (CP4) skal havarere på vanlig bio diesel. Det er også gjort tester, at den skal gi bedre effekt. (Fifth gear har tester lagt ut på utube) Bakdelen med denne type diesel, er at den aldri følger prisene når det er "billigere" enkelte dager! Denne er alltid dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Conquest skrev:

Hoved grunnen er at jeg er redd dieselpumpa (CP4) skal havarere på vanlig bio diesel. Det er også gjort tester, at den skal gi bedre effekt. (Fifth gear har tester lagt ut på utube) Bakdelen med denne type diesel, er at den aldri følger prisene når det er "billigere" enkelte dager! Denne er alltid dyr.

Vedr. CP4 pumpen bør du lese litt i TRF's eminente dieseltråd  - han vet hva han snakker om når det gjelder BMW's dieselmodeller. Jeg hadde en 2003 E46 318d Touring i 10 år og kjørte totalt 340000 Km med den fra den var nesten ny og selv den gangen var høytrykkspumpen et problem. Det er litt merkelig at ikke underleverandørene som produserer disse pumpene stadig ikke har løst problemene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var min siste Sixt bil. Ganske spartansk utstyrt men med T5 motoren så gikk den i det minste godt 

E118633F-DDFF-4222-9D17-8F73846B7D33.thumb.jpeg.1dd51a1d62cfcad89efa85d5996437d7.jpeg

C2B3CEC1-2924-42FC-8910-E44E4C14DF52.thumb.jpeg.53a3628c1a01f45495b45e9c6797fd28.jpeg

Var i grunn en lagelig bil dette, følte jeg satt mer i bilen enn oppå bilen slik man ofte får følelsen av i SUVer. Volvo har kommet seg veldig, ligger ett hakk over VW og Ford....samtidig ett hakk under BMW og Mercedes. Kult design, fine kjøreegenskaper, knotete infotainment skjerm og kjapp motor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Dette var min siste Sixt bil. Ganske spartansk utstyrt men med T5 motoren så gikk den i det minste godt 

E118633F-DDFF-4222-9D17-8F73846B7D33.thumb.jpeg.1dd51a1d62cfcad89efa85d5996437d7.jpeg

C2B3CEC1-2924-42FC-8910-E44E4C14DF52.thumb.jpeg.53a3628c1a01f45495b45e9c6797fd28.jpeg

Var i grunn en lagelig bil dette, følte jeg satt mer i bilen enn oppå bilen slik man ofte får følelsen av i SUVer. Volvo har kommet seg veldig, ligger ett hakk over VW og Ford....samtidig ett hakk under BMW og Mercedes. Kult design, fine kjøreegenskaper, knotete infotainment skjerm og kjapp motor. 

Volvo har absolutt tatt seg opp. Men jeg synes Volvo er for dyrt. Bilene er litt Kina-premium. Ikke tysk premium som BMW og Mercedes. Alt ser veldig bra ut, men det er mye plast i interiøret. Det synes godt. Hadde en V90 T8 en stund. Bilen så bra ut, men kunne sett enda bedre ut med R-pakken. Dog føltes bilen som en båt. Kjørte 6-7.000 km med den. Opplevde blant annet at den gynget mye når man kjørte over dumper eller forhøyninger i veibanen. Spesielt godt merket jeg dette oppe ved Brumunddal der de bygger vei og har mye omkjøringer med dårlig underlag.

Infotainement i Volvo er som du sier særdeles knotete. Likte ikke løsningen i det hele tatt. Skjermen er også alt for liten til den bruken. Alle innstillinger og «varslingssenteret» er gjemt litt sånn her og der. Veldig Kina-preg over systemet. Mye tilvalg og lite logikk.

BCC28687-F006-4EBC-A481-295C515ADD5B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Conquest skrev:

Hoved grunnen er at jeg er redd dieselpumpa (CP4) skal havarere på vanlig bio diesel. Det er også gjort tester, at den skal gi bedre effekt. (Fifth gear har tester lagt ut på utube) Bakdelen med denne type diesel, er at den aldri følger prisene når det er "billigere" enkelte dager! Denne er alltid dyr.

Nå vet jeg svært lite om diesel, men har i det siste fylt på ReX diesel fra Shell på firmabilen. Sist jeg fylt var den 2 kr billigere pr liter enn vanlig diesel. Men er den noe av det samme som du har fylt? 

http://www.mynewsdesk.com/no/st1/pressreleases/shell-tester-fornybar-diesel-paa-oestlandet-1450344 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Volvo har absolutt tatt seg opp. Men jeg synes Volvo er for dyrt. Bilene er litt Kina-premium. Ikke tysk premium som BMW og Mercedes. Alt ser veldig bra ut, men det er mye plast i interiøret. Det synes godt. Hadde en V90 T8 en stund. Bilen så bra ut, men kunne sett enda bedre ut med R-pakken. Dog føltes bilen som en båt. Kjørte 6-7.000 km med den. Opplevde blant annet at den gynget mye når man kjørte over dumper eller forhøyninger i veibanen. Spesielt godt merket jeg dette oppe ved Brumunddal der de bygger vei og har mye omkjøringer med dårlig underlag.

Infotainement i Volvo er som du sier særdeles knotete. Likte ikke løsningen i det hele tatt. Skjermen er også alt for liten til den bruken. Alle innstillinger og «varslingssenteret» er gjemt litt sånn her og der. Veldig Kina-preg over systemet. Mye tilvalg og lite logikk.

BCC28687-F006-4EBC-A481-295C515ADD5B.jpeg

Gynge følelsen er nok der på alle hybrid biler, flere hundre kilo i rompa gjør slik. F15 x5 40e har også samme greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Fredrik skrev:

Jeg hadde en 2003 E46 318d Touring i 10 år og kjørte totalt 340000 Km med den fra den var nesten ny og selv den gangen var høytrykkspumpen et problem. 

Gikk pumpen i stykker på din bil? I tilfelle når? Min E46 320d har 265000 km-jubileum denne uka. Motoren virker ganske så frisk, etter hva jeg kan merke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ahj skrev:

Nå vet jeg svært lite om diesel, men har i det siste fylt på ReX diesel fra Shell på firmabilen. Sist jeg fylt var den 2 kr billigere pr liter enn vanlig diesel. Men er den noe av det samme som du har fylt? 

http://www.mynewsdesk.com/no/st1/pressreleases/shell-tester-fornybar-diesel-paa-oestlandet-1450344 

Hei, det er visstnok en mer miljøvennlig diesel, enn vanlig biodiesel. Hva som er fjernet i den tør jeg ikke tenke på... 😮  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Conquest skrev:

Hei, det er visstnok en mer miljøvennlig diesel, enn vanlig biodiesel. Hva som er fjernet i den tør jeg ikke tenke på... 😮  

Rex dieselen har ennå større andel biodiesel i seg. Bedre for miljøet sier dem, men det knuser jo høytrykkspumper i fleng...

Vanlig diesel er nok bedre sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2019 den 18.24, And-reas skrev:

Gikk pumpen i stykker på din bil? I tilfelle når? Min E46 320d har 265000 km-jubileum denne uka. Motoren virker ganske så frisk, etter hva jeg kan merke. 

Pumpen gikk ikke i stykker, men elektronikken i pumpen feilet så turtallet på tomgang var for lavt. Dette medførte at jeg måtte gi litt ekstra gass ved igangkjøring. Jeg synes at dette var irriterende og fikk omprogrammert motoren (pumpen) til å gi et litt høyere turtall på tomgang (som originalt). Bilen gikk igjen som normalt, men det jeg imidlertid kunne merke var at motoren virket friskere opp mot turtallsperren. Jeg klarte uten videre på den siste lange turen på Autobahn med bilen ca. 210 Km/t på min gps. Originalt skulle min E46 318d Touring med 116 HK og 265 Nm klare 202 Km/t og jeg klarte tidligere ikke mer enn 204-205 Km/t.

Jeg vet selvfølgelig ikke om det er en sammenheng mellom omprogrammeringen og høyere topphastighet, men tidsmessig reiste vi på ferie i Tyskland kort tid etter. Bilen hadde kjørt over 330000 Km da vi dro på ferie.

Vi kjørte rundt 5000 Km på turen i Tyskland og 2-3 måneder etter at vi kom hjem tenkte jeg at nok fikk være nok. Bilen gikk bra og alt virket selv etter 340000 Km. Jeg kaster inn håndkledet og selger bilen mens den stadig nogenlunde skinner i all sin prakt (dog med rusthull i venstre forskjerm og med tydelelig rust på bl.a dørene og ikke minst mer alvorlig rust under bilen). Jeg fikk faktisk ganske bra betalt for bilen ved privatsalg og selve salgsprosessen tok minde enn to uker.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en dag fot sent ( men egentlig ) 

fikk opp jolla i går, konservert og pakka inn i dag i snøvær ! For et styr.. sommeren kan ikke komme fort nok igjen.. 9CE777FE-2F80-4756-BF56-3F782A5A8D19.thumb.jpeg.fd9cc469072333f52b0709fca789028b.jpeg
 

meeen litt bmw også vel. Må si det er utrolig deilig med E34’n på snøføre med 15" og diffbrems. NydeligDDB58E9B-8108-41C9-9673-87840F07FB58.thumb.jpeg.aab568cfbd75304c59e73ce39d77ae3b.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å drøye å ta opp båten så lenge jeg kunne, tenkte at det alltid kunne være noen fine dager på senhøsten med kalesja oppe og varmeapparatet på. Men det ble jo til at den bare lå der, ble ett ork å alltid måtte bort å se til fortøyninger og slikt. Var også ufyselig å drive med høstkonservering når gradestokken kryper nedover og kveldene fort ble mørke.

Nå har vi tatt opp båten i slutten av September de siste gangene. Jeg føler det er bedre, kan holde på litt ute og slipper det båndet med å måtte se til den hele tiden. Så prøver vi heller å få den tidlig ut på sjøen, helst i starten av Mai 😀 Kjenner jeg gleder meg allerede til neste båtsesong, finnes ikke noe sted hvor jeg slapper av og senker skuldrene mer enn når jeg er i båten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Cobraen tok jeg opp i sept å ligger på opplag inne i Moss. Den har jo ny webasto i 2017 som varmer ekstremt bra så kunne brukt den hele året men .. nei, båt skal være sommer kos
 

den andre her er ikke noe høstbåt. 30fot skjærgårdsjeep er ikke noe trivelig når det bikker under 18 grader 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...