Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Synes prisen er for høy. Jeg jobber med leasing og skaffet fettern min i3s fully charged til i3 charged plus pris. Med BSI og 15k km i året

Enig, kjøpte i Mars, null inn og 15K kilometer i året for fully. Betaler såvidt over 4k. Melk og brød rabatter florerer og mer vil det bli fremover 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Fredrik 90 said:

 

Mitt inntrykk er vel at både fossilbilister og elbilister er ganske like, synes ikke den ene gruppen skiller seg fra den andre når det kommer til dette. Mulig det er sånn rundt de større byene hvor elbil andelen er høyere. Men vi har vel alle ligget bak en Nissan Leaf som kjører i 60 km/t i 80 sona, og det husker man 😅 

Problemet er at det Clarkson definerte som "cocks" tidligere kjøpte BMW, Audi og Mercedes. Nå virker det som de alle kjøper seg Tesla, så cocks-per-car ratioen til Tesla er nok noe høyere enn andre merker.
Men samtidig er det få sinker som kjøper det, så man slipper den andelen.

Og ja, er kjøtthuer i alle typer biler. Strengt tatt er det vel små Toyota, Suzuki og Hyundai som er verst. Det er biltyper eldre mennesker ofte kjører :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, LoKi skrev:

Problemet er at det Clarkson definerte som "cocks" tidligere kjøpte BMW, Audi og Mercedes. Nå virker det som de alle kjøper seg Tesla, så cocks-per-car ratioen til Tesla er nok noe høyere enn andre merker.
Men samtidig er det få sinker som kjøper det, så man slipper den andelen.

Og ja, er kjøtthuer i alle typer biler. Strengt tatt er det vel små Toyota, Suzuki og Hyundai som er verst. Det er biltyper eldre mennesker ofte kjører :P

Ja der har du ett godt poeng, veldig mange av de "bøllene" som før kjørte Audi og BMW har bytta til Tesla. Det er fortsatt mange "cocks" som kjører BMW, mange vil nok mene at jeg er en av dem. Jeg har en tidvis aggressiv kjørestil og lunta er veldig kort bak rattet, særlig rettet mot folk som nøler eller kjører under fartsgrensen. Jeg har en veldig "europeisk" kjørestil, og den er det ikke alle i Norge som er vant til. Ei luke i trafikken er ei luke hvis jeg får plass, da smetter jeg ut men gir på for hindre de bak så lite som mulig. Men jeg legger stor vekt på å oppføre meg nogen lunde riktig og samarbeide i trafikken. Jeg prøver å ikke kjøre for nærme andre biler (når det ikke er grunn til det, redd for steinsprang), slipper frem andre, hilser når noen slipper meg frem (hvor ble det av den høfligheten egentlig), bruke riktig fil, bruke blinklys, slippe forbi folk i venstrefila på motorveien hvis de kjører fortere enn meg osv. 

De værste neka i trafikken er de som er litt eldre ja, de kjører som du sier ofte japansk eller koreansk. Eller Skoda Yeti..har du noen gang lagt bak en Skoda Yeti som ikke ligger under fartsgrensen? Satan å irriterende en sånn bil er å ligge bak når du ikke har forbikjørings muligheter. Som på E18 mellom Langangen og Brevik i Telemark, midtdeler hele forbanna veien.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LoKi skrev:

Problemet er at det Clarkson definerte som "cocks" tidligere kjøpte BMW, Audi og Mercedes. Nå virker det som de alle kjøper seg Tesla, så cocks-per-car ratioen til Tesla er nok noe høyere enn andre merker.
Men samtidig er det få sinker som kjøper det, så man slipper den andelen.

Og ja, er kjøtthuer i alle typer biler. Strengt tatt er det vel små Toyota, Suzuki og Hyundai som er verst. Det er biltyper eldre mennesker ofte kjører :P

Må si meg enig når det kommer til Toyota. Min nye nabo har et sånn hundehus av en Toyota, hvor barnesetet er 40% av hele bil størrelsen. Hu virker hyggelig mot meg, men når det kommer noen på døra for å selge eller ordne noe. Stakkars dem og hu er flere tiår unna det å kalles gammel 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt 13timers dager siden torsdag i 10/15ms ca 10 grader å regn hele tiden. Karene i oransje trodde de skulle komme til et koselig kontor i Norge(fra England) men her har de stått og det er ikke mange smil og se. 

image.jpg

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilige dager her i Danmark også, men akkurat hos oss er det ikke mer enn rundt 24 varmegrader fordi vi er så tett på havet som ikke holder mer enn 15-16 varmegrader. Litt lenger inn i landet (Jylland) er det 26-27 varmegrader. Det er bare å nyte varmen for når den slutter i morgen kveld/natt (i alle fall her i Danmark) blir det høst med 12-14 varmegrader og helt sikkert regn om noen dager... :(

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...