Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, scoot skrev:

Lykke til! Husbyggingen er gøy, men jaggu slitsomt og. Selv om jeg daglig er i denne bransjen er det mange små ting som må bestemmes som man aldri har tenkt på før 😅

Takk. Hører hele tiden om ett ordtak som heter. "Man er aldri fornøyd før man har bygd to ganger" Tomta ligger 30 sekunder gå avstand fra mor og far hvor jeg bor enda, så greit mtp kveld og helgejobbing.  Blir ett enkelt hus på 120-140 kvadrat fordelt på ett plan. Firkantet og enkelt, ikke noe funkishus. Boligfeltet er fra midten av 80 tallet, så kler ikke funkishus mellom de gamle husene uansett 😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Geir Anders skrev:

Noen som vet om om bombrikke fungerer med folie på?

Fungerer selvom lakkert. 

Men trenger du ha den i vinduet? Det er hvis brikka er på det regnummeret, så kan du bare putte den i hanskerommet. De leser skiltet reget med brikken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, ahj skrev:

Fungerer selvom lakkert. 

Men trenger du ha den i vinduet? Det er hvis brikka er på det regnummeret, så kan du bare putte den i hanskerommet. De leser skiltet reget med brikken.

 

Jeg har brikkene mine liggende hjemme. Om jeg skulle få en faktura fra Fjellinjen så er fortsatt rabatt lagt inn da dette går på skiltnummeret som leser i alle ringene i Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hører om de prisene på boliger i Oslo så er jeg så glad for at jeg bor på vestsiden av Arendal (Hisøy). Her bor man flott til i landlige omgivelser, med skole og butikk i nærheten og 10 minutter til sentrum eller 5 minutter til E18. Kort avstand til båtplass eller badeplass, også bor man jo på den norske rivieraen. Kort og mild vinter, lange sommere. Jeg kunne vel fått en brukbar leilighet i Oslo sentrum for prisen av vår enebolig med tomt, opparbeidet hage og dobbel garasje. Kollektivtilbudet er det så som så med, men man har jo bil. Her er det ingen bommer, og plenty med billig eller gratis parkering.

Jeg skjønner ikke at folk orker å bo i Oslo. For all del, jeg liker meg i storbyer. Men det er jo folk over alt, kø alle veier, elendig veidekke, dyrt å bo, mye kriminalitet. Her hjemme på Hisøy er det ikke krise om man glemmer å låse bilen, sykler kan stå ute og døra kan være ulåst når man er på butikken. Vil jeg ha litt storbyliv så er det to timer og tre kvarter ca så er jeg i Oslo. Helt perfekt 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor selv utenfor Oslo ( Nesodden ) og kan ikke si prisene er noe billig her heller 🧐 sykt hvordan utviklingen har gått der, og bak meg så ble det bygd en haug med leiligheter for en 5år tilbake.

Hadde selv flaks med her jeg eier nå, og slik bankene oppererer og prisene stiger så skjønner jeg godt folk sliter med å komme seg på markedet.

nå har jeg pusset opp og bygget på litt her så blitt fortjeneste om jeg skulle solgt men uansett.. har jo da ikke råd til og kjøpe noe bedre da det som blir lagt ut til det jeg føler er for mye blir solgt fort.. !! Har heldigvis litt tomt så lurer på utbygging her med tiden selv så bygge seg nytt her! Tomta nedenfor eier far min å tomta nedenfor der har broren så vi ruger på litt mål. 

gammer’n ruger på litt bedre utsikt nedenfor træra her menA3CAE415-C0AE-4DF1-B676-782760CE0391.thumb.jpeg.9b19045895d74097c2faf8bc304ba24c.jpeg

bilde tatt i sommer da jeg styra med terassen men skal få klipt no trær etter vinteren ja ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg skjønner ikke at folk orker å bo i Oslo. For all del, jeg liker meg i storbyer. Men det er jo folk over alt, kø alle veier, elendig veidekke, dyrt å bo, mye kriminalitet. Her hjemme på Hisøy er det ikke krise om man glemmer å låse bilen, sykler kan stå ute og døra kan være ulåst når man er på butikken. Vil jeg ha litt storbyliv så er det to timer og tre kvarter ca så er jeg i Oslo. Helt perfekt 👍

Så frelst som du er av Arendal og Hisøy, er nok Oslofolk om byen sin også. Sett fra en annen side; Jeg skjønner ikke at folk orker å bo på Hisøy. For all del, jeg liker meg på landet, men det er jo knapt en levende sjel å se, den eneste du møter på butikken er moren til one night standen fra festen hos Torvald i det grå huset, smale veier som knapt kan kalles veier, NAV er største arbeidsplass og du er femtemann i kompisgjengen på den eneste single damen i en mils omkrets. Vil jeg ha litt bygdeliv, så er det et par-tre timers kjøretur unna. Helt perfekt. :D 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tennbrikket skrev:

Takk. Hører hele tiden om ett ordtak som heter. "Man er aldri fornøyd før man har bygd to ganger" Tomta ligger 30 sekunder gå avstand fra mor og far hvor jeg bor enda, så greit mtp kveld og helgejobbing.  Blir ett enkelt hus på 120-140 kvadrat fordelt på ett plan. Firkantet og enkelt, ikke noe funkishus. Boligfeltet er fra midten av 80 tallet, så kler ikke funkishus mellom de gamle husene uansett 😂

 

Her i byen er ordtaket modifisert noe, her sier dem "du må bygge minst 3 ganger før du er fornøyd" 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Saltkjelen skrev:

Så frelst som du er av Arendal og Hisøy, er nok Oslofolk om byen sin også. Sett fra en annen side; Jeg skjønner ikke at folk orker å bo på Hisøy. For all del, jeg liker meg på landet, men det er jo knapt en levende sjel å se, den eneste du møter på butikken er moren til one night standen fra festen hos Torvald i det grå huset, smale veier som knapt kan kalles veier, NAV er største arbeidsplass og du er femtemann i kompisgjengen på den eneste single damen i en mils omkrets. Vil jeg ha litt bygdeliv, så er det et par-tre timers kjøretur unna. Helt perfekt. :D 
 


Nei nå troller du fælt, dette kler deg ikke. Du har ikke vært mye utenfor asfaltjungelen skjønner jeg 👍 Kos deg med MDG, narkomane, mutert virus og bilforbud. 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:


Nei nå troller du fælt, dette kler deg ikke. Du har ikke vært mye utenfor asfaltjungelen skjønner jeg 👍 Kos deg med MDG, narkomane, mutert virus og bilforbud. 

Her støtter jeg faktisk @Saltkjelen fullt ut. Svigers bor ved Hamar, og gud for en gudsforlatt sted. Skjer jo ingen ting. Var på et kjøpesenter der oppe før jul, og overhørte de lokale påpekte at det var mye folk der. Jeg hadde akkurat fundert over hvor er alle folka, det var ingen der sammenliknet med en vanlig helg i Oslo området. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:


Nei nå troller du fælt, dette kler deg ikke. Du har ikke vært mye utenfor asfaltjungelen skjønner jeg 👍 Kos deg med MDG, narkomane, mutert virus og bilforbud. 

Må si meg enig med både @Saltkjelen og @flobben her. Når det kommer til narkomane så er tydeligvis Arendal verre enn Oslo. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:


Nei nå troller du fælt, dette kler deg ikke. Du har ikke vært mye utenfor asfaltjungelen skjønner jeg 👍 Kos deg med MDG, narkomane, mutert virus og bilforbud. 

Du skjønte nok ikke at innlegget mitt ble skrevet med en dose humor (derav bruk av :D), men jeg mener likevel at du må tåle såpass når du selv er den som byr opp til dans. Det er kjempefint at du er fornøyd av å bo i Arendal og på selveste vestkanten og Hisøy (for å bruke dine ord), men må du til enhver tid rakke ned på alle andre som ikke gjør som deg? Så fort man er uenig i det du skriver og måten du ordlegger deg på, så har man åpenbart ikke vært andre steder enn asfaltjungelen, og hersketeknikkene kommer for fullt. At andelen narkomane og kriminelle øker med antall innbyggere, burde vel strengt tatt ikke komme som noen overraskelse, og jeg er sikker på at Arendal har sitt å stri med de også, uten at jeg til enhver tid trenger å fremheve eller påpeke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

16 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Du skjønte nok ikke at innlegget mitt ble skrevet med en dose humor (derav bruk av :D), men jeg mener likevel at du må tåle såpass når du selv er den som byr opp til dans. Det er kjempefint at du er fornøyd av å bo i Arendal og på selveste vestkanten og Hisøy (for å bruke dine ord), men må du til enhver tid rakke ned på alle andre som ikke gjør som deg? Så fort man er uenig i det du skriver og måten du ordlegger deg på, så har man åpenbart ikke vært andre steder enn asfaltjungelen, og hersketeknikkene kommer for fullt. At andelen narkomane og kriminelle øker med antall innbyggere, burde vel strengt tatt ikke komme som noen overraskelse, og jeg er sikker på at Arendal har sitt å stri med de også, uten at jeg til enhver tid trenger å fremheve eller påpeke dette.

Det er for så vidt godt at mine meninger engasjerer folk, det tar jeg som ett kompliment. Men du og ett par andre her er fryktelig glade i å dra krenket kortet, dere tåler forferdelig lite før dere mener jeg rakker ned. Det har liksom blitt sjargongen deres det, hvis jeg ikke mener det samme som dere så er det jeg som rakker ned på alle andre. Hersketeknikker? Ærlig talt, nå må dere ta dere en bolle. Jeg skrev at "jeg skjønner ikke at folk orker å bo i Oslo", som er min objektive mening....helt seriøst så forstår jeg det ikke slik ting legges opp til i den byen nå. Sentrum er blitt umulig å kjøre bil i, kriminaliteten blant unge er økende, MDG styrer byen med jernhånd og truer med å hive ut bilkjøring, vedlikehold av veier og infrastruktur forvitrer fordi byrådet med vilje neglisjerer dette. Du har en by som er tydelig oppdelt etter sosial status hvor de rike bor på vestsiden og de "fattige" bor på østsiden. 

Vi har også vårt å stri med selv om byen her kun har knappe 50 000 innbyggere, men noen ganger har det sine fordeler å bo i en mindre by. Ja det skjer lite her om vinteren, men heller det enn å ha de utfordringene man får i en storby. Din karakterisering (selv om den var humoristisk ment) stemmer jo over hodet ikke med noen Sørlandsby, men jeg tar vel ikke så feil av min karakterisering av Oslo? Eller gjør jeg det?

Jeg liker meg i hovedstaden, jeg liker storbyer og at det er liv laga. Men jeg synes også det er nydelig å komme hjem igjen, til roligere omgivelser. Det er litt som at jeg liker gamle biler, men jeg liker også ny teknologi i biler...jeg anser meg som en kontrastenes mann. På samme måte som dere Oslofolk kommer ned her om sommeren og velter dere i vår Sørlandsskjærgård, så liker vi Sørlendinger å komme til storyen og se litt arkitektur og liv med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel siden jeg er har bikket 40 pluss moms 😅,har jeg faktisk litt erfaring med dette angående å bo i by på Sørlandet samt landet ,da jeg faktisk kommer fra en bygd  i Agderfylkene nemlig Åmli .

Og Saltkjelen her lo jeg godt ,veldig godt for pokker selv om det var humor bak det ,så hadde du jaggu rett i mye her og jeg snakker av erfaring faktisk på godt og vondt.

Damene gikk på rundgang ,hvis Mathilde gjorde det slutt med Thorvald ,ble Thorvald sammen med venninna til Matilde ,som igjen hadde vært sammen med kompis til Geir .

Så hadde du damen som omtrent var lovet bort til Jens Olav når han var 18 ,og du milde satan om der kom en utenbygds fra da og kapret henne.

Da var det godt gammeldags slagsmål som gjaldt og vet dere hva ?

Sånn opereres det enda enkelte plasser .

Heldigvis flyttet jeg nedover i ung alder og etablerte meg der jeg bor nå og angrer ikke et sekund på det ,selv om jeg savner bygdelivet i blant.

Og så dette med kriminalitet her nede i Arendal og omegn .

Jeg vokste opp på 90 tallet og hverdagen bestod av jobbing og uteliv i helgene og jeg må ærlig talt si at fy faen for en by å være i.

Så mye slåssing og krangling finner man ikke på den tiden i noen by.

Er ikke for ingenting de kalte den banke du byen .

Flaut å tenke på ...😩😩😩

Husker når man var ute i Sandefjord ,Tønsberg da min kone er derifra ,så var jo det idyll.

Tilslutt må jeg bare si at hadde det ikke vært for at barna mine satte seg på bakbeina i sin tid ,hadde vi flyttet østover pga familie og jeg vet jeg hadde trivdes godt der ,samtidig har jeg det perfekt her i banke du området .😊

Husker forresten vi var en gjeng ute i Arendal ,da kom der en gjeng med bolere og bolebukse og yppet seg grovt med en han ene kompisen min .

Det ble vilt og kompisen min hadde tre fortenner i askebegeret i e30en på søndagsmorgen som jeg samlet sammen mens de sloss og politi ordnet opp.

Gode minner ???

Hell yeah 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...