Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Kvasi skrev:

Høres ut som det er på tide å bytte henne ut  :P 

Hahaha😅😅

Nei hun har vært meget tålmodig med meg 😀,så jeg må nok fortsette veien videre .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Hahaha😅😅

Nei hun har vært meget tålmodig med meg 😀,så jeg må nok fortsette veien videre .

Vi to har Aust Agders mest tålmodige koner tror jeg 👍 De fortjener gullmedalje og all ære for å akseptere samt gå med på all denne bildillinga vi driver med. Kjører rundt i disse hauggamle bilene vi driver å tviholder på. Hadde det vært opp til Camilla så hadde vi kjørt en liten elbil, men hun godtar villig vekk å kjøre E60 med V8er og G30 diesel. Atpåtil kjører hun den lange veien hjem for at dieselen skal bli driftsvarm og ikke småkjøres. Jeg var i skauen for å hente ved med pickupen, klarte å kjøre meg bom fast. Da ringte jeg hjem, ho reiste ned på jobben med jentungen på slep for å hente Raptoren og slepetau og kom ut i skauen for å dra meg løs. Ikke kjeft, ikke klaging... Ho klaga ikke en gang da vi kjørte E34 til København i 30 varmegrader med ett klimaanlegg tomt for gass. Og siden jeg ville ligge i 150 km/t så ble det med vinduene igjen 😅 De respekterer helt enkelt at dette er vår passion, også handler det om å gi å ta 👍

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/3/2021 at 9:27 PM, sveigis said:

Min e34 fant jeg i Motorbørsen og det bladet har jeg enda .

 

En litt artig sak - Jeg pleide å lagre spennende annonser fra Autobørsen og Motorbørsen-bladene. Det vil si "lagre" dem old school - jeg brukte saks, klippet ut annonsene og la de i en skuff.  Brukte(bruker) de som et slags arkiv/sammenligning når det kommer til prising. Dog fikk jeg en god latter når jeg bladde gjennom alle disse gamle annonsene sist gang jeg ryddet, og fant en annonse av min nåværende Z3 M Roadster, da annonsert i mai 2001 når den var 3 år gammel. 

Litt artig at jeg allerede for 20 år siden tente på tanken av å eie nettopp denne spesifikke bilen (det er 15 stykk i Norge pr 2021, men tror det kun ble solgt 7 stk nye i Norge inkludert min), og at jeg lagret bildet av akkurat den bilen i en skuff. 

Det er vel den norske versjonen av "Dreams come true"  :lol:

 

 

On 6/3/2021 at 11:50 PM, E.C. said:

Generelt sett så må jeg si at Finn er mye bedre enn Blocket på info og bilder. Der virker det nesten som at folk betaler per bokstav og per piksel. Ett-to bilder, "skattad og besiktigad, bvsa, ringa - skicka inte mejl"

 

Allerede i 2003-2005 hadde Finn.no (samt Autodb.no/Motorborsen.no 1998-2005) et velfungerende og moderne annonse-marked tilsvarende det tyske Mobile.de bruker nå i 2021, 20-25 år senere.  

Blocket er fortsatt ræva selv nå i 2021. Svensker har null peiling på hvordan de skal selge ting, virker som alle selgere har Downs. Altså, hvor vanskelig er det å ta normale bilder av det du selger og legge ved en normal beskrivelse?

Tydeligvis en reel utfordring, da 9 av 10 annonser på Blocket suger lut og kaldt vann. Men bilene er billige da. Man får ikke i pose og sekk ;)

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Vi to har Aust Agders mest tålmodige koner tror jeg 👍 De fortjener gullmedalje og all ære for å akseptere samt gå med på all denne bildillinga vi driver med. Kjører rundt i disse hauggamle bilene vi driver å tviholder på. Hadde det vært opp til Camilla så hadde vi kjørt en liten elbil, men hun godtar villig vekk å kjøre E60 med V8er og G30 diesel. 

Skutt gullfuglen du Fredrik! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Werther:

Tøft det der du gjorde med klipping osv .

Ja man kan finne bilene man har hatt eller har kjennskap til i disse bladene.

Senest igår måtte jeg opp på loftet og der ligger det haugevis med blader fra 96 og ti år frem minst.

Tok en rask titt og så 

Prisene på e30 m3 i 1999 var jo latterlige 😂😂.

Den ene jeg fant kostet 110 ,den vet jeg stod til salgs på Finn .no for hvertfall 500 nå ifjor eller året før der .

Og det verste av alt er jo at noen av e34 og e36 med litt motor eksisterer den dag idag .

Sjekket en e36 som var grisestrøken da i 1997 ,den levde dog avskiltet i 2017,men var til da 18 forskjellige eiere på ..

Så egentlig er disse bladene kjekke å ha for hvem vet kanskje den bilen du hadde lyst på da ,fremdeles er der .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit slitsomt med såpass pollen om dagen.. biler å alt er helt gult etter 5min. Føler ikke jeg har gjort annet wn å spyle bil og plank for støv siste tiden..

Får nå snekret litt i varmen og håpe på pollen lettelse ila uka så man får beiset ferdig her hjemme 😂  

62DAB2F7-4054-49F4-BB53-7315DFADE787.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2021 den 0.10, Werther skrev:

Blocket er fortsatt ræva selv nå i 2021. Svensker har null peiling på hvordan de skal selge ting, virker som alle selgere har Downs. Altså, hvor vanskelig er det å ta normale bilder av det du selger og legge ved en normal beskrivelse?

Tydeligvis en reel utfordring, da 9 av 10 annonser på Blocket suger lut og kaldt vann. Men bilene er billige da. Man får ikke i pose og sekk ;)

Ja, det er tydelig at Schibsted, som eier ikke ønsker å fornye tjenesten, men kun ta profitten og få monopol i markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2021 den 8.19, sveigis skrev:

Så egentlig er disse bladene kjekke å ha for hvem vet kanskje den bilen du hadde lyst på da ,fremdeles er der .

Da har jeg liggende samtlige utgaver av AUTOBØRSEN fra 1993 og frem til 2005. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2021 den 8.19, sveigis skrev:

@Werther:

Senest igår måtte jeg opp på loftet og der ligger det haugevis med blader fra 96 og ti år frem minst.

Tok en rask titt og så 

Prisene på e30 m3 i 1999 var jo latterlige 😂😂.

Den ene jeg fant kostet 110 ,den vet jeg stod til salgs på Finn .no for hvertfall 500 nå ifjor eller året før der.

Det nytter ikke å se på hva prisene var for mange år siden. Da blir man bare deprimert hvis man hadde muligheten til å kjøpe samt kunne se inn i fremtiden vedr. hva disse bilene ville bli verdt.

For 10-12 år siden jobbet jeg i Oslo (ukependlet) og hadde mye tid til overs i hybelen jeg leide. Da så jeg på Finn en fyr fra Hamar (mener jeg å huske) som skulle selge to stk. veldig fine Porsche 928 GTS. Den ene kostet 110K og den andre kostet 130K. Dagens verdi på disse bilene er rundt 500K og potensialet er enormt. De fleste biljournalister som opererer i vintage markedet mener at disse bilene i tiden fremover vil stige kraftig i verdi. Vi snakker om en V8 motor på hele 5,4 liter, 400 HK, 500 Nm og en topphastighet på ca. 290 Km/t. Kun ca. 2900 stk. 928 GTS ble bygget i årene 1992-95. Jeg angrer stadig på at jeg ikke slo til den gangen da jeg jobbet i Oslo.     

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bruk helga på å skru ferdig E39 til etterkontroll. Nå er den klar for salg. Skrik ut om noen vil ha den. Kjekk bruksbil som kommer til å gå finfint i minst to år til! Jeg vil tippe fire, uten noe rust i kanal-problematikk. Rust finnes på kanaler, skjermkanter og bakluke selvfølgelig. Standard E39-rust, men ikke så ille som dødsdommen til han fyren som inspiserte bilen tidligere antydet. Var igrunn det som satte i gang jakten på ny bil..
 

Så har man gått gjennom nyinnkjøpet. Originalifisert tingene som var teit og uoriginalt. Fjerna LEDbaren som satt forran(den gikk i Nord-Norge, så greit nok). Ser først da, at en eller annen idiot har satt på chrome nyrer🤮 Artig at man ikke klarte å se det før LED-baren var vekk:mrgreen: Så da må kjøpe nye nyrer!192B8BB6-A3E6-4B63-96EA-FA3C1E314513.thumb.jpeg.9f17d100669646fadf77cb6842f27ad3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@FredrikE24


De kromnyrene der ble jo bilen levert med orignalt fra fabrikk. Jeg har i såfall vanlige brukte men orignale nyrer liggende med sorte riller og krom kant. Jeg kjøpte feil fordi jeg ville ha sånne krom nyrer min 545i ble levert med 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Jeg synes det er stygt jeg da men! Hvilken utstyrskode skal til for at rillene skal være i chrome? Mor og fars 523i har ikke chrome og det ser så mye bedre ut 😆
 

eDit: Etter litt «gurgling» på Internett ser jeg jo det at det kryr av brosjyrebilder fra BMW med chrome-riller.. Snakk om å ta feil 🤪

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke problemer med grillens størrelse, men hvordan skiltet plasseres. På 7-serie konseptet i nevnte video, er i alle fall skiltet plassert godt under nedre kant av grillen, noe som utvilsomt også ville vært bedre på dagens  variant. Grillen til BMW er et designelement og en identitet på bilen, og det er derfor dårlig design å skjule/besudle designet med et stort skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...