Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Hva er det du krangler på nå?? 

Har da ALDRI nevnt noe om og eige like biler med forskjellig motorstr. Du kan eige en m3 til 200k! Og ved salg om 4 år er den vert 230k med normalt stell. Hva er da en 316 verdt?? 

 

For moro skyld..  ta min tidligere m3. Denne ble solgt for 1 mnd. Siden til ny eier. Den bilen har tapt seg 9000 kr på 3 år! Og da var jeg første eiger etter Bmw norge attpåtil! 

Hva har en 2018 316 tapt seg på 3 år? Mer enn 9k. 

 

JA man må binde opp kapital. NEI man blir ikke rik av og kjøpe og drifte en m3. JA man kan ha billigere bilhold enn M bil. 

 

Men dette er jo LANGT fra det som er diskutert!

 

@E.C. Skjerpings. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Skulebollen skrev:

Er jo det som er så hærlig med elbil i Norge.  Man kan ha ny og "heftig" premium bruksbil til prisen av en rav 4, og frigjøre økonomi til noe gromt som en Alpina/M modell 😁 

Så må man ha en veteranbil, da både en toseter og en med plass til kidsa, så må man ha en bil man kan bruke til skogs, og en bil til ferier med vogn osv. 

Ærlig talt trenger man faktisk ikke mer enn 6-7 biler for og klare seg🥴😬

Etter at vi akkurat har kjøpt nytt hus tror jeg ikke kona lar meg frigjøre økonomi til en entusiastbil i tillegg i nærmeste fremtid. 😁

Men samtidig, drømmen om en slik bil har ligget latent altfor lenge. Og i4M50 er et foreløpig, flott kompromis. 
 

Så blir det alle disse andre bilene du snakker om på sikt. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å fyre oppunder litt til om elbilenes fremmarsj i Norge: Over 90% av nybilsalget til private var i september elektrisk. Privat og næring sett under ett: 78%. Litt trist, men samtidig peker det veldig i retning av elektrifisering relativt raskt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2021 den 9.10, fupsaker skrev:

Etter at vi akkurat har kjøpt nytt hus tror jeg ikke kona lar meg frigjøre økonomi til en entusiastbil i tillegg i nærmeste fremtid.

Høres ut som kona di bestemmer en del hos dere 😅

1 time siden, fupsaker skrev:

Bare for å fyre oppunder litt til om elbilenes fremmarsj i Norge: Over 90% av nybilsalget til private var i september elektrisk. Privat og næring sett under ett: 78%. Litt trist, men samtidig peker det veldig i retning av elektrifisering relativt raskt..

Ja dette er sterke tall, men spørsmålet er om det holder seg slik. Slippet av Model Y og Ioniq 5 bidrar nok en del, samt priskrig mellom Model 3 og Polestar. Samt at det er leverings utfordringer på hybrider og rene fossiler. Er dette på elbiler også men disse har prioritet fremfor fossile/hybrider. Så er nok også mange redd for Støre momsen som kommer på elbiler over 600 000 kr. Mange av disse dyre bilene er det i dag kortere levering på. Greit nok at det ikke utgjør kjempe summer, men for overraskende mange så er momsfritaket en stor motivasjon til å velge el fremfor kanskje en ladbar hybrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsakelig Model Y og 3 som drar septemberlasset, er vel registrert snart 4000 Model Y hittil i september. De har levert flere biler på en måned enn f.eks Skoda har klart å levere Enyaq i hele 2021.

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel sunket inn hos flere at moderne elbil i dag er på flere områder bedre til hverdagsbruk enn dets ekvivalent med knøttliten bensin/diesel-motor. Jeg skjønner godt de som kjøper noe "kult" med fossilt eller de som har reelle behov som ikke dekkes av elbilen, men det er vel ingen som gidder å bla opp for f.eks.en 1-serie med 3 sylindret 1.5L motor og framhjulsdrift eller andre biler i denne klassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutes ago, E.C. said:

Det har vel sunket inn hos flere at moderne elbil i dag er på flere områder bedre til hverdagsbruk enn dets ekvivalent med knøttliten bensin/diesel-motor. Jeg skjønner godt de som kjøper noe "kult" med fossilt eller de som har reelle behov som ikke dekkes av elbilen, men det er vel ingen som gidder å bla opp for f.eks.en 1-serie med 3 sylindret 1.5L motor og framhjulsdrift eller andre biler i denne klassen. 

Helt enig. I relasjon til det siste; det er vel også derfor jeg har sett ca 5 stk 1-serier av nye typen siden den ble lansert. Og tipper et par av de er samme bil. Stort sett kjøreskolebiler de jeg har sett. Kan ikkje skjønne annet enn at den havner totalt i bakleksa når resten av markedet skriker elektrifisering i den klassen, og den bilen kun er å få med ren forbrenningsmotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2021 den 9.17, Marius2002 skrev:

:D Altså kjør på, kjøp M-bil om du vil……

Aiai kaptein 👍🏻⚠️

9F2C1DA2-F86E-49AA-B812-22CC9A57A441.thumb.jpeg.67d3ad330c46ab2a8b3b04d95592908e.jpeg

Ang over her så tror jeg vi har gjort samme valget. Bestilt elbil som dama kan pendle med også har vi bensinbil til ellers andre utflukter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002ble en X5M . Litt mer plass og brukervennlig en M5 å ca like artig :) EA96EFF6-0454-457F-A23D-AE14AC7FEEAE.thumb.jpeg.a6808b6c4a0f68c3ae3221026822ebc0.jpeg3B27A2D2-413B-401E-A617-9C27076C96AF.thumb.jpeg.9aad774828ca53149cf230a1d9e758ae.jpeg

@Fredrik 90solgt E60’n ja.. hvordan gikk salget , pris og respons ? Lurt på og ta inn V8 bil og selge men dem virker tungsolgte .. alt etter pris si! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, liffi skrev:

@Marius2002ble en X5M . Litt mer plass og brukervennlig en M5 å ca like artig :) 

@Fredrik 90solgt E60’n ja.. hvordan gikk salget , pris og respons ? Lurt på og ta inn V8 bil og selge men dem virker tungsolgte .. alt etter pris si! 

Konge bil det der, men har ikke du hatt en sånn før? Eller var det E70 du hadde? Uansett en usedvanlig rå SUV 😎

Ja E60 gikk til slutt, er egentelig veldig fornøyd med salget. Det tok tid å bli kvitt den men det tok også tid å finne en som vet hva en gammel E60 med V8er kan innebære. Mitt inntrykk er at det er mange som kunne tenke seg E60 med V8er, men de som ligger ute på Finn.no ligger til fantasipriser. Er godt mulig å gjøre gode penger på å importere enn for å selge, må bare ikke kjøpe inn for dyrt og selge for dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...