Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, E.C. skrev:

Det er ikke noe forskjell å stå på en bilvekt og på en vei, så kula vil ta like mye vekt. Kobler du fra hengeren så vil kulevekten tilfalle henger.

Høres ut som det enkleste og forholde seg til, de casene AWT beskriver begynner jo å bli veldig teknisk. 
Heldigvis så er det sjeldent for min del at jeg er i nærhetene av slike vekter på henger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tony Soprano skrev:

Så greit, da vet jeg at Hertz er uaktuelt å benytte seg av. Fornøyd med Sixt jeg, så får jeg testa litt forskjellige premiumbiler 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tony Soprano skrev:

Tøft gjort da. Jeg antar at leiebiler ofte har en del høyere årlig kjørelengde enn en privateidbil så miljøeffektene er kanskje litt større enn om det var 100 000 privatbiler som ble bytta ut med elektrisk. Så blir det spennende å se om det vil ha en påvirkningskraft i mot andre leiebilfirma og om det vil åpne noen leiebilkunders øyne for elbiler eller motsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, TRF skrev:

Sixt er jo overlegent hvis du er litt over snittet glad i bil, og liker å bli verdsatt som kunde. Hadde nylig ei uke med 330i M-sport, 530d M-sport og z4 m40i. Totalt ca 3800km, ca 2500km i z4 m40i. Hva jeg egentlig betalte for? En 320d.

 

Sixt 😍

Heilt enig. Hadde ein tur til ringen for ein månad sidan, og hadde booka X3m på flyplassen i Frankfurt. Fekk tilbod om M8 i staden... Då skulle eg ønske me berre var to store karar på tur, og ikkje tre 😅. Det blir Sixt neste gong òg 😁

Endret av justemann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var bukka opp på en BMW 120i sist gang, men den var ikke inne og jeg fikk tilbud om Golf...hvilket jeg avslo selv om jeg skulle få avslag i prisen. Så da oppgraderte de meg heller kostnadsfritt til MB E300d i facelift, så fikk jeg prøve E klassen på en lengere tur. Jeg hadde G30 530i i fem dager fra Hamburg, det betalte jeg 7000 kr for. Hva får man for 7000 kr hos Hertz eller Avis? Får 5 dager i en Polo 😂

Nei Sixt er helt konge, funker dog ikke helt her i Norge når det kommer til utvalg på bil. Feteste de hadde var Volvo XC60 T8 på flyplassen i Kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, fornøyd med hva Hertz ga meg jeg. :) 

4A8155DE-6208-46D6-99F9-0B730045768F.thumb.jpeg.698be6b1c22549e9f8b5cf8441230497.jpeg

Sixt ga meg aldri noe spennende, til tross for toppstatus. Husker også en dame som stod ved siden av meg i skranken hos Sixt. Hun hadde bestilt en «premium småbil» (1-serie/A-klasse/A3), og ble oppgradert til SUV; en Nissan Qashqai. Hun ble rasende og mente dette var nedgradering (noe jeg er helt enig i), men så lenge dette var en klasse opp var det oppgradering, basta bom! «But miss, this is an SUV!» 🙄

Uansett, har sjekket leiebil i USA i november, og der utgår både Sixt, Hertz og Avis. Fytti for noen priser, det er helt sinnsykt. Type 6-7000 for en Kia Soul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA-prisene skyldes visst mangelen på biler ettersom disse ble solgt unna over lav sko under pandemien, nå sitter de igjen med få biler og høye priser. 

De fleste selskap er litt blanda drops, de opererer mer med størrelser enn kvalitet. Jeg husker da jeg gikk for reservasjon hos et bestemt selskap bare for å få en 3-serie. Den hadde de selvfølgelig ikke ved ankomst, men de kunne tilby meg "... or similar" som var noe fra Renault, ikke helt samme liga vil jeg si. Det ble en Audi til slutt. Svingradiusen var så dårlig at jeg måtte rygge ved flere anledninger for å greie svingene på P-plassene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiebil i USA har blitt vanvittig dyrt, vi sjesker litt på en tur over når Coronaen får lagt seg ordentlig. Så jeg har kikka litt på leiebil, men det er jo helt hårreisende priser. Typ 15 000,- for en Tahoe i 14 dager, det er ikke mange åra siden det kosta 9000,- for den type stor bil. Frister faktisk mer å kjøpe en kul men billig bil selv over der og ta den med hjem, kjøre litt med den og sette den på båt når man reiser. E39 med V8er hiver dem jo etter deg der borte 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Frister faktisk mer å kjøpe en kul men billig bil selv over der og ta den med hjem, kjøre litt med den og sette den på båt når man reiser. E39 med V8er hiver dem jo etter deg der borte 😅

Dette er faktisk ikke mulig sånn uten videre. Det er ingen måte å få registrert en bil over på seg selv når man ikke bor der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, awt skrev:

Dette er faktisk ikke mulig sånn uten videre. Det er ingen måte å få registrert en bil over på seg selv når man ikke bor der.

Okei, man må vel ha en adresse der da. Men det kan man jo få tak i, sånt kan kjøpes så vidt jeg vet. Ellers så kan man vel kjøpe bilen med midlertidig registrering. Dette må jo gå an på et vis, ettersom det er mange som reiser over til USA for å kjøpe bil.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke så lett. Tidligere kunne Amcar hjelpe til, men det går heller ikke lengre. Prøveskilt, eksportskilt og slikt finnes ikke.

Man er avhengig av å kjenne noen som man kan registrere bilen på, men da må man igjen betale moms/«omregistreringsavgift», så det er ingen god løsning det heller. I tillegg sliter man med forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...