Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, liffi skrev:

@GreenE36Cab synd den ble slakta! Men sånn går det desverre når man selger en bil for billig. Mere verdt i deler for folk 

Altså jeg skjønner når det er en "standard" E36 feks, at det kan friste å ta motor og girkasse osv

Men er det en sjelden bil så burde det da friste mer å prøve å fikse den opp og få den i god stand?

Fargen alene kan jo gjøre en bil sjelden, men når du har en 328i cab med manuelt gir, på toppen av det i en spesiell farge.. Iallfall jeg ville gjort det jeg kunne for å holde den på veien fremfor å ta det jeg ville ha fra den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2021 den 3.28, Fredrik skrev:

Vedrørende Steve Stevens, som er Billy Idols faste gitarist siden begynnelsen av 80-tallet, så har han gjort mye interessant. Han spilte bl.a kjenningsmelodien for Top Gun filmen (den såkalte Top Gun Anthem) med en ung Tom Cruise i hovedrollen. Akkurat Top Gun filmen var fantatisk og det finnes ikke noe kulere fly enn Grumman F-14 Tomcat (hvis vi ser bort fra Supermarine Spitfire, men det er mest av historiske og nostalgiske årsaker).

F-14 Tomcat var et fantastisk jagerfly med en topphastighet på 2500 Km/t og det aller kuleste er at vingene kunne trekkes tilbake (som en falk) for å oppnå denne temmelig høye topphastigheten. Dagens Lockheed Martin F-35 Lightning II som bl.a det norske luftforsvaret har kjøpt har kun en topphastighet på ca. 2000 Km/t (uten at dette har betydning for stridsevnen). Poenget med F-14 i dag er at jagerflyet ser ekstremt kult ut og slår alt bortsett fra Lockheed SR-71 Blackbird fra den samme tiden (altså begynnelsen av 70-tallet) som hadde en topphastighet på hele 3550 Km/t. 

Flyene var forskjellige (noe som er viktig å påpeke) iom. at F-14 var et operativt jagerfly som bl.a kunne lande på hangarskip, mens SR-71 Blackbird var et rent spesialkonstruert spionfly for å kunne fly fra primært sovjetiske raketter og med suksess frem tom 1998 da flyet ble avviklet etter ca. 30 års service. Amerikanerne har aldri senere konstruert et fly som når opp til F-14 Tomcat og SR-71 Blackbird når det gjelder topphastighet.

Uansett så er filmen Top Gun fra 1986 rimelig kul og på mange måte et historisk dokument når det gjelder Grumman F-14 Tomcat. Så evig kult og et fantastisk vitnesbyrd vedr. hva man var istand til på 70-tallet i relasjon til bl.a overlydspassasjerflyet Concorde (som hadde en topphastighet på ca. 2200 Km/t), månelandingene og Porsche 917 med en topphastighet på 409 Km/t (917/30).

Sagaen om The Cars som spiller melodien på den andre videoen er for en annen dag, men de er definitivt der oppe sammen med Billy Idol på 80-tallet og de var enormt store. For min egen del likte jeg The Cars bedre enn Billy Idol og dette sier ikke så rent lite.

 

Litt mer mimring vedr. Grumman F-14 Tomcat :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidligere en konto på Detailersclub.no, som jeg ikke er særlig aktiv på lenger.. Husker ikke brukernavnet mitt, men er mulig det var GreenE36Cab.. Så slettet jeg de fleste postene/ trådene jeg hadde, og er sitert noen ganger som ST202 tror jeg det var..

Uansett, ville bare si at om dere ser noen poster der av en person med mitt brukernavn og profilbilde der, så er det antakeligvis meg. Men er ikke aktiv der lenger, og er i tvil om kontoen er slettet eller ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ahj skrev:

Håper noen her inne snapper opp denne og redder den 😮 

https://www.stadssalg.no/no/34744-bmw-540-ombygd-alpina 

Utfordringen her kan bli å få skilter på bilen ettersom den mangler registrerings dokumenter fra landet den kommer ifra. Men det er ikke umulig å få tak i, er bare litt jobb. Er man medlem i Amcar så vil teknisk avdeling der kunne hjelpe med å få tak i vognkort fra der bilen kommer ifra. Var nettopp en som fikk skilt på en Volvo P1800 hvor papirer manglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Andreas_R skrev:

Var ikke alle E39 Alpina B10 i utgangspunktet 540 da de forlot BMW fabrikken? Så mottok Alpina bilen og bygde den om, og ga den nytt chassinr?

Kan dette være en orginal Alpina?

Stemmer det, er vel bare de som har lagt den ut for salg som ikke helt kjenner til historien her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ampera skrev:

Hva med en Enzo-Yarno-17-Wessel.jpeg?fit=1600%2C981&ssl=1Ferrari Enzo F40, med skader! Litt jobb før den kan brukes!

 

Ferrari Enzo smadret i vild trafikulykke (boosted.dk)

Det er ikke en F40.. F40 er en tidligere modell :)

Men er litt leit hver gang en av de bilene der blir krasjet, de er veldig sjeldne.. Det gjelder egentlig mange av de "gamle" superbilene av div merker.. slik som da Ferrari 288GTO, F40, F50 og Enzo 

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Men er litt leit hver gang en av de bilene der blir krasjet, de er veldig sjeldne.. Det gjelder egentlig mange av de "gamle" superbilene av div merker.. slik som da Ferrari 288GTO, F40, F50 og Enzo 

For ikke å snakke om Carrera GT, den bilen der er jo livsfarlig å kjøre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

For ikke å snakke om Carrera GT, den bilen der er jo livsfarlig å kjøre... 

Jeg har aldri kjørt en Carrera GT så det kan jeg ikke uttale meg om, men har hørt (lest) at å cruise rolig ned gata kan man glemme med en CGT.. Klart, om bilen vil kjøre fort, om det er det som er greia så blir det vel litt risikosport å frese rundt i en..

Men når man ser bort fra at CGT er "farlige" biler, så ser de jo veldig bra ut. Og kult at de ble bestilt i flere PTS farger

Også kan man jo legge til at når Porsche først skulle lage en hybrid som arvtager, så er vel 918 helt grei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...