Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

På 22.1.2022 den 9.05, sveigis skrev:

Da har du sikkert og hørt at verdens beste girkasse heter m46 og 😊😊

Volvos kasse med overdrive ,dog skal sies at når du dro på i 100 og oppover og trykket på knappen ,så skjedde der virkelig noe og .

en kompis tryllet litt der og fikk overdrive på alle gir, gikk gjeteord om denne 240turboen med 8 trinnskasse lenge. Noe usikker på alle egentlig skjønte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Designet må jeg si var skikkelig innertier på de connecte produktene. Skal være enig at mye av elko smart produktene ikke er helt min greie. Termostatene ser litt kjedelig ut, dimmeren med led syns jeg ser OK ut. Litt skummelt å teste nye produkter når det er så «dyrt». Er ikke så billig å ha disse elektrikerne på besøk 😛 . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, tennbrikket skrev:

Designet må jeg si var skikkelig innertier på de connecte produktene. Skal være enig at mye av elko smart produktene ikke er helt min greie. Termostatene ser litt kjedelig ut, dimmeren med led syns jeg ser OK ut. Litt skummelt å teste nye produkter når det er så «dyrt». Er ikke så billig å ha disse elektrikerne på besøk 😛 . 

Alt med Elko ser kjedelig ut, og det er litt av problemet når de lanserer ting med brask og bram. Hittil har Elko levd på merkenavn og rykte, men i bransjen merker vi nå at fler og fler går over til andre leverandører. Vi bruker meget lite Elko for tiden, det er kun småtteri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, scoot skrev:

Alt med Elko ser kjedelig ut, og det er litt av problemet når de lanserer ting med brask og bram. Hittil har Elko levd på merkenavn og rykte, men i bransjen merker vi nå at fler og fler går over til andre leverandører. Vi bruker meget lite Elko for tiden, det er kun småtteri. 

Synd med SG som du sier. Hvis du prøver connecte produktene så får du komme med en «review» her inne, sikkert mange inkludert meg selv som er nysgjerrig. De tikker hvert fall mange bokser. Synd høyttalersettet også fint ut, men tapte ikke Google mot sonos angående noe multiroom nå nylig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, tennbrikket skrev:

Synd med SG som du sier. Hvis du prøver connecte produktene så får du komme med en «review» her inne, sikkert mange inkludert meg selv som er nysgjerrig. De tikker hvert fall mange bokser. Synd høyttalersettet også fint ut, men tapte ikke Google mot sonos angående noe multiroom nå nylig ?

Will do, vi har faktisk en del demoprodukter på vei inn fra Connecte denne uken :) Det høyttaler-settet har vi montert på kontoret her, funker bra det - men Sonos er nok mer brukervennlig. Lydkvalitet skal jeg ikke skrive så mye om, jeg er ingen spesielt lydinteressert mann så har lite peil. 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tennbrikket skrev:

The Final V12 - a Limited Edition BMW M760i xDrive to Send Off BMW's N74 Engine

https://www.7post.com/forums/showthread.php?t=1891937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, GreenE36Cab said:

Hvorfor legger egentlig folk på Finn til annonser som favoritt? Da kan de da likesågodt bokmerke den

Det ser jo ikke ut til at det har noe å si, iallfall ikke foreløpig da

Favorittmerking i Finn-appen er en glimrende mulighet til å følge med på en annonse. Om prisen går ned, om den blir solgt, gjerne jeg har en lik bil selv som jeg vurderer å selge og vil følge med på prisutviklingen - hva blir tilsvarende biler solgt for? Gjerne jeg har noe jeg må selge først før jeg kan ta kontakt med selger av aktuell vare, kanskje jeg bare må tenke meg litt om? Å bokmerke annonser er kanskje best på pc, men det virker heller tungvint. Jeg ser det fra din side også, for som selger er det ganske frustrerende å se at 1000 stk har sett på annonsen, og 10 stk har lagret annonsen som favoritt, men HVORFOR  I HEL*#%• HAR INGEN TATT KONTAKT??!!!. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, GreenE36Cab said:

Hvorfor legger egentlig folk på Finn til annonser som favoritt? Da kan de da likesågodt bokmerke den

Det ser jo ikke ut til at det har noe å si, iallfall ikke foreløpig da

Bokmerke i nettleser? Det blir noe begrenset. Favoritt er samme sted både på PC og i app på mobil. Jeg synkroniserer ikke nettleser mellom min PC og min mobil. Dessuten kan man gruppere ting og lage mapper, det kan man sikkert med bokmerker også, men på mobil så foretrekker de fleste egen app og da utgår egentlig bokmerker.

Jeg lagrer litt diverse av ulike grunner. Man kan følge prisutvikling, lagre ting man har kjøpt eller tenker å kjøpe. Det går også an å estimere hvor langt tid folk bruker på å selge noe til en gitt pris. Ting som har ligget ute lenge er priset for høyt og ting som blir borte med en gang er priset for lavt. Når noe har ligget ute en stund er det også litt mer innenfor å komme med litt lavere bud enn rett etter at noe er lagt ut. Dessuten så får folk varsel om noe settes ned i pris (det må være en viss %) så det kan øke sannsynligheten for salg.

Jeg har dog observert hvordan enkelte har flere tusen favoritter, så jeg legger ikke så mye i det.

Det som derimot er litt irriterende er alle de som sletter annonser, da vet man ikke hva det er som har blitt borte. Man kan skrive merknader som henger igjen selv om annonsen er borte, men det er litt slitsomt å gjøre det på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, papertiger skrev:

Om prisen går ned, om den blir solgt, gjerne jeg har en lik bil selv som jeg vurderer å selge og vil følge med på prisutviklingen - hva blir tilsvarende biler solgt for?

Ja men det er bra poenger, jeg tenkte egentlig mest på det første der som grunn til å legge til annonsen. Sånn for eksempel om jeg plutselig setter bilen ned til 50000,- (noe som ikke vil skje, men bare et eksempel), og jeg skjønner det men likevel..

Selv når jeg ser en interessant bil på Finn så pleier jeg bare å følge med på den, sjekke jevnlig.. Legger aldri til som favoritt. Noe som fungerer veldig bra, ofte ser jeg de er merket "solgt", men en ting man ikke kan vite er jo ble bilen solgt for prisantydning, eller ble den prutet mye ned?? Slik at det å bruke en annen bil som er merket som "Solgt" som grunnlag for egen pris, det er litt.. feil?

Og poenget med å ha en tilsvarende bil selv ser jeg, men ser jeg svarte på det i avsnittet over :P

9 minutter siden, papertiger skrev:

Gjerne jeg har noe jeg må selge først før jeg kan ta kontakt med selger av aktuell vare, kanskje jeg bare må tenke meg litt om?

Ja det er jo mulig at  evt interesserte har noe de må selge selv først.. Den ser jeg helt klart, eller evt søke lån og vente noen dager på svar.. Men likevel, er ikke nødvendig å legge til som favoritt av den grunn, kan da bare sjekke innom igjen når du har pengene.. Husker du at det var en 3-serie fra 1996 så finner du den fort på Finn :)

11 minutter siden, papertiger skrev:

Jeg ser det fra din side også, for som selger er det ganske frustrerende å se at 1000 stk har sett på annonsen, og 10 stk har lagret annonsen som favoritt, men HVORFOR  I HEL*#%• HAR INGEN TATT KONTAKT??!!!. 

Ja nå nærmer det seg 700 visninger, og straks 20 som har lagt til som favoritt.. Kan skjønne om feks 2 legger til som favoritt for å følge med men når det blir tosifret tenker jeg ok, håper en av disse personene tar kontakt snart da.. For HEL*,#%• :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, E.C. skrev:

Bokmerke i nettleser? Det blir noe begrenset. Favoritt er samme sted både på PC og i app på mobil. Jeg synkroniserer ikke nettleser mellom min PC og min mobil. Dessuten kan man gruppere ting og lage mapper, det kan man sikkert med bokmerker også, men på mobil så foretrekker de fleste egen app og da utgår egentlig bokmerker.

Altså selv så har jeg ikke noe problem med å bokmerke i nettleser, kan tilogmed lage mapper, som du nevner, med navn som sier hva som er i dem.. Skjønner det du sier med å ikke synkronisere PC og mobil, men er vel sjelden man trenger tilgang til feks en Finn annonse på begge disse da.. Har man bokmerket på PCen og er på tur og ønsker å sjekke hvordan det ligger an så kan man jo bare søke opp tingen man skulle sjekket igjen..

Jeg ser da uansett det at når man har lagt til en annonse som favoritt, så får man vel varsler feks når pris settes ned. Så det er jo en klar fordel med det over å bare bokmerke. Men selv så mener jeg at jeg aldri har lagt til noe som favoritt, da jeg bare søker opp tingen eller bilen jeg er interessert i, det tar under et minutt. Og er det borte er det enten solgt eller annonsen utløpt

Og ang om ting er for høyt priset eller ikke, det gjelder vel egentlig bare å finne den ene riktige kjøperen som bare må ha det man selger.. Som fort da kan ende opp med å kjøpe til summen man har lagt det ut for å sikre seg det.. Men det skal vel mye til å ha såpass flaks, så man rekker vel noen lowballing bud først uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...