Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Starta arbeidsdagen med å gå tom for diesel på vei til stasjonen :P gule lampa begynte å lyse, men skal jo ikke gå tom etter 4km ca? 

 

Så jeg gikk en liten tur i skauen mens jeg venter på at noen skal hjelpe meg :P 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, awt skrev:

eBay er sjeldent en god kilde for verdien på Lego. Bruk heller Bricklink.com. :)

Vi har ganske mye Lego som er samlet opp igjennom årene med to barn. Det er alt fra relativt enkle technic byggesett, tog, dinosaurus, MB Unimog til Mindstorms (NXT 2). Vi har de aller fleste byggeinstruksjonene, men få om noen av byggesettene er 100% komplette (jevnt over kanskje 98-99%). Vi har heller ingen originale esker så alle legoklossene ligger blandet/usortert i 8-9 kasser (40x30x30 cm). 

Vet du om det et marked for slik Lego "løsøre" eller kan man like gjerne gi det bort til en sfo/barnehage?... :?

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi hoi! Jeg står over sfo på den lista! :) 

Vi var i Legoland forrige uke, og nå ligger det 4 legosett i deler utover stua :)

Alle bruksanvisninger ligger forøvrig også på nett, om en bruker Google bildesøk litt kreativt, så en finner nummeret på settet en har. 

Gutta er 5 år og favorittene er nok Lego Creator settene (6-12 år) hvor det er "3 i 1". F.eks bil, robot og fly som kan bygges ut fra de samme delene. De bygges og rives igjen hele tiden :)

Kjøpte 2 technic-sett også (9-16 år). Det var nok litt optimistisk. Greit å ha noe å bryne seg på da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid likt å bygge med Lego og det gjorde eldstemann av barna også, men yngstemann (13) synes at Lego er kjedelig. Han vil heller spille dataspill, lage vlogger og "youtube". Jeg forsøkte å koble disse tingene sammen med Mindstorms i et håp om at programmeringen ville vekke interessen for litt mer avansert Lego, men det gikk ikke. Han vil heller lære å utvikle apper og spill. Jeg merker veldig tydelig at barna er fra to ulike generasjoner på den måten... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... ja han skaper noe av det andre bare surrer bort tiden på. Jeg har kanskje inspirert ham litt med bloggen her inne, men akkurat filmingen har han faktisk funnet ut av helt selv. En annen ting som er litt interessant er at yngstemann ikke er spesielt interessert i biler. Han liker BMW i3 og i8 fordi de har et elektrisk aspekt, men de andre BMW'ene gidder han ikke og Porsche er bare sånn passe interessant (mest fordi han liker 918 Spyder, som også har et elektrisk aspekt). Eldstemann derimot elsker E85 Z4, E46 M3 og 911 for alt de står for. De slekter begge helt klart på faren, men på ulike måter... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hjemme er alt med hjul stas, men begge er enige om at de skal ha Audi når de blir store. 

Jeg er på saken! (skjønner ikke hvor de har det fra, men tror det er en fasinasjon for logoen) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, [space] skrev:

Hehe, hjemme er alt med hjul stas, men begge er enige om at de skal ha Audi når de blir store. 

Jeg er på saken! (skjønner ikke hvor de har det fra, men tror det er en fasinasjon for logoen) 

1694.jpg

Kanskje de tror ringene betyr store biceps (glem at det er en ring mindre hos auda) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...