Fredrik 90 Posted November 29 Share Posted November 29 Så denne hos Bavaria i dag, klar til utlevering. Det gleder meg at det fortsatt finnes folk i Norge som bestiller seg ny 3-serie sedan med rekkesekser bensin 😎 Ekte "klassisk" BMW er fortsatt å få kjøpt nytt, det er litt deilig å tenke på oppi all elbil elendigheten.. Markus E30, papertiger, Werther and 6 others 8 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RNJ Posted November 29 Share Posted November 29 56 minutes ago, Fredrik 90 said: Så denne hos Bavaria i dag, klar til utlevering. Det gleder meg at det fortsatt finnes folk i Norge som bestiller seg ny 3-serie sedan med rekkesekser bensin 😎 Ekte "klassisk" BMW er fortsatt å få kjøpt nytt, det er litt deilig å tenke på oppi all elbil elendigheten.. Fin bil! Min søster og svoger fikk ny 340i Touring tidligere i år. Etter fire dager fikk de uønsket besøk og etterpå så bilen slik ut E.C., laffe, Werther and 6 others 9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
awt Posted November 29 Author Share Posted November 29 13 timer siden, Snagg30 skrev: Til dere som mildt sagt er noe mer handy en meg, er dette noe å ha? Får av og til behov for litt verktøy og hadde vært kjekt å ha. Er dette grei kvalitet eller er alt fra jula billig skvip? https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/handverktoy/verktoysett/verktoyvogner/verktoyvogn-024500/ Mulig du alleree har handlet, men jeg synes Bahco-vognene Jula fører er ganske kjipt utstyrt, og innholdet gir ikke helt mening. Bahco er ellers et kjent merke, og jeg har en del derfra selv. Verktøyet er for det meste bra, men bitsene er velsig dårlige. Hos meg blir de erstattet med biltema-bits etterhvert som de knekker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krisfje Posted November 29 Share Posted November 29 Jeg foretrekker å kjøpe tomme vogner og fylle opp med det verktøyet jeg vil ha: Hazet, Wera, Wiha, Knipex, Milwaukee etc. Olaandref 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingvaldsen Posted November 29 Share Posted November 29 38 minutter siden, awt skrev: Mulig du alleree har handlet, men jeg synes Bahco-vognene Jula fører er ganske kjipt utstyrt, og innholdet gir ikke helt mening. Bahco er ellers et kjent merke, og jeg har en del derfra selv. Verktøyet er for det meste bra, men bitsene er velsig dårlige. Hos meg blir de erstattet med biltema-bits etterhvert som de knekker. bacho er jo jevnt over på nivå med biltema/tengtools verktøy med unntak av noen få ting par av unntakene er skiftnøkkel, den har veldig slank kjeft og er støpt i samme form som snap-on sin. i og med at bacho er eid av snap-on så tror jeg den største vogna til bacho slekter litt til snap-on, den har grei skuffevekt, størrelse osv. men den er heller ikke billig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaandref Posted November 29 Share Posted November 29 14 timer siden, Snagg30 skrev: Til dere som mildt sagt er noe mer handy en meg, er dette noe å ha? Får av og til behov for litt verktøy og hadde vært kjekt å ha. Er dette grei kvalitet eller er alt fra jula billig skvip? https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/handverktoy/verktoysett/verktoyvogner/verktoyvogn-024500/ Bacho er helt greit, har et skrallesett som jeg sikkert har hatt i 10 år snart, funker like fint i dag. Men innholdet i den vogna der forsvarer ikke førprisen de gir opp føler jeg, men til den prisen der er det nok greit. Når det er sagt finner du mye fint på Finn og, til en grei pris, men om du trenger så mye mer enn det der er noe helt annet 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.C. Posted November 29 Share Posted November 29 1 hour ago, Ingvaldsen said: par av unntakene er skiftnøkkel, Det må man jo håpe på når de fant opp greia. Oppfinneren var svensk, så i Danmark heter det faktisk svenskenøkkel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik 90 Posted November 29 Share Posted November 29 3 timer siden, RNJ skrev: Fin bil! Min søster og svoger fikk ny 340i Touring tidligere i år. Etter fire dager fikk de uønsket besøk og etterpå så bilen slik ut Kjipt at bilen ble ribbet, trodde vi var kvitt disse BMW bandene nå. Har faktisk hørt at de har mista litt interessen for Norge fordi det nå er så mye nye elbiler her, noe det ikke er interesse for i Øst Europa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yngvejos Posted November 29 Share Posted November 29 1 hour ago, Olaandref said: Bacho er helt greit, har et skrallesett som jeg sikkert har hatt i 10 år snart, funker like fint i dag. Men innholdet i den vogna der forsvarer ikke førprisen de gir opp føler jeg, men til den prisen der er det nok greit. Når det er sagt finner du mye fint på Finn og, til en grei pris, men om du trenger så mye mer enn det der er noe helt annet 🙂 Det virker som kvaliteten til Bacho er på vei nedover. Jeg har ett SL25 1/4" skrallesett som er 18 år gammelt. Etter at jeg rygget over det og knuste lokket, bestilte jeg ett nytt. Finishen på det nye settet var betydelig dårligere. Skralle hadd fått retningsvelger i plast. Skriften i skum innlegget var slurvete plassert og pipene så ut til å være i en helt annen legering (og kjipere gravering). Link to comment Share on other sites More sharing options...
RNJ Posted November 29 Share Posted November 29 11 minutes ago, Fredrik 90 said: Kjipt at bilen ble ribbet, trodde vi var kvitt disse BMW bandene nå. Har faktisk hørt at de har mista litt interessen for Norge fordi det nå er så mye nye elbiler her, noe det ikke er interesse for i Øst Europa. De bor litt nord for København så din teori holder fortsatt 😊 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjennern Posted November 30 Share Posted November 30 Har et lite førerkort spørsmål, klasse B i Norge er tillatt totalvekt 3500kg. Om man reiser utenlands og leier bil, er det norske regler som gjelder for førerkortet eller landet man besøker? Tenker spesielt på usa som har standard førerkort med vekt opptil 11700kg sånn ca ( 26000 pounds ). Har stort sett brukt å leie Suburban/Yukon XL og aldri tenkt over dette før 🤠 Kjipt om man kjører "ulovlig" og noe skjer.. Leiebil firma har aldri påpekt dette heller, forventer ikke at de gjør det heller egentlig så lenge førerkortet er gyldig på dato > les de fleste i skranken ser bare på bildet 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snagg30 Posted November 30 Share Posted November 30 @ahj @awt @E.C. Takker så mye for gode innspill her, jeg har frem til nå reist på europris og kjøpt verktøy etter behov også har det enten forsvunnet eller blitt ødelagt samme dagen og det sier vell litt om kvaliteten jeg er vandt med det kommer til å bli brukt en gang i skuddåret så det trenger ikke å være fra øverste hylle da brukeren er minimal, tipper venner og bekjente vil bruke det mer en meg. kjøpte verktøy settet samt x3 dette skapet og et av dette Avfallskapet som en slags liten innredning. ahj, fupsaker and Marius2002 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
awt Posted November 30 Author Share Posted November 30 8 timer siden, Kjennern skrev: Har et lite førerkort spørsmål, klasse B i Norge er tillatt totalvekt 3500kg. Om man reiser utenlands og leier bil, er det norske regler som gjelder for førerkortet eller landet man besøker? Tenker spesielt på usa som har standard førerkort med vekt opptil 11700kg sånn ca ( 26000 pounds ). Har stort sett brukt å leie Suburban/Yukon XL og aldri tenkt over dette før 🤠 Kjipt om man kjører "ulovlig" og noe skjer.. Leiebil firma har aldri påpekt dette heller, forventer ikke at de gjør det heller egentlig så lenge førerkortet er gyldig på dato > les de fleste i skranken ser bare på bildet 😛 Landets regler gjelder, for Europa sin del er det enkelt, da alle i praksis har samme regler. I USA er det derimot ingen problem å kjøre stor SUV (eller beist av en campingbil for den saks skyld) med vanlig norsk B-førerkort. Er først når man kjører kommersielt man må ha eget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaandref Posted November 30 Share Posted November 30 18 timer siden, Yngvejos skrev: Det virker som kvaliteten til Bacho er på vei nedover. Jeg har ett SL25 1/4" skrallesett som er 18 år gammelt. Etter at jeg rygget over det og knuste lokket, bestilte jeg ett nytt. Finishen på det nye settet var betydelig dårligere. Skralle hadd fått retningsvelger i plast. Skriften i skum innlegget var slurvete plassert og pipene så ut til å være i en helt annen legering (og kjipere gravering). Det blir vel produsert i østen som så mye annet, ser ikke bort fra at det stemmer det du skriver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjennern Posted November 30 Share Posted November 30 50 minutter siden, awt skrev: Landets regler gjelder, for Europa sin del er det enkelt, da alle i praksis har samme regler. I USA er det derimot ingen problem å kjøre stor SUV (eller beist av en campingbil for den saks skyld) med vanlig norsk B-førerkort. Er først når man kjører kommersielt man må ha eget. Er vel slik jeg har trodd det var, helt til en kollega spurte ambassaden dems i Oslo og fikk svar at norske «regler» gjelder der også på hva man kan kjøre - 3500kg. Han kan så klart ha fått et feil svar derfra, men jeg ble brått usikker for når jeg prøver å søke etter informasjon finner jeg ikke så mye på dette. Derav mitt spørsmål her Fant dette her på en side og det bekrefter jo det du skriver. Men dette er jo ikke en offisiell side.. Do I need a special driving licence class for the campervans? Any campervans you find on CamperDays for North America, Australia, New Zealand, Namibia and South Africa can be hired and driven with a regular class B (class 3) driving licence – even if the vehicles are heavier than 3.5 tonnes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts