Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, awt skrev:

GS selger original, denne er uoriginal.

...og så må du heller ikke glemme 25% moms og tollbehandlingsgebyr. :)

Hvorvidt du faktisk må betale momsen er riktignok en annen sak.

Tja, er det ikke tollfritt for bildeler?! :) 

Ved å bruke http://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/ Legger jeg inn det grillen koster i USD og får da:

(Velger først "bildeler" i feltet for hva man kjøper og skriver inn USD inkl. frakt der hvor man skal det eller NOK om det passer bedre)

Resultat (i norske kroner)

Sum før fortolling 479,50

Toll (0 %) 0,00

Merverdiavgift (25 %) 119,87

Sum etter fortolling 599,37

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev aldri at det må betales toll. :)

Det må betales moms, som du selv skriver, samt at ekspeditøren tar et gebyr for å gjøre selve fortollingen (altså å kreve inn momsen), og dette kalles for tollbehandlingsgebyr. Beløpet kan variere veldig mellom de forskjellige ekspeditørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, awt skrev:

Jeg skrev aldri at det må betales toll. :)

Det må betales moms, som du selv skriver, samt at ekspeditøren tar et gebyr for å gjøre selve fortollingen (altså å kreve inn momsen), og dette kalles for tollbehandlingsgebyr. Beløpet kan variere veldig mellom de forskjellige ekspeditørene.

Selvfølgelig, jeg misforstod deg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fortsatt mye rimeligere enn GS bildeler. 

 

med MVA så kommer det på ca 700kr, er ikke noe stress. 

Er bare spent på om den kommer til å kle bilen eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor kjørte jeg til Croatia og fant lastebilen til awt. 

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra noen uker helt andre steder i Croatia. Og jeg fant awt i år også. I år hadde han en ny bil bare. Hva i allverden er det du driver med i croatia @awt ??? :-P 

 

2015

image.jpg

 

2016

 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noen jeg kan snakke bil med på jobb :D Fant ut at han polakken som vasker hos oss er stor BMW fan. I dag var firmabilen hans på verksted så han kjørte sin egen bil, en 1988 E32 750I 8)  Den har en del patina, er hans daily driver. Han synes også det var stas med min E34, vi skulle nesten ha tatt bilde av bilene sammen. Fikk enn liten lyd demonstrasjon av M70 V12ern, mektige saker. "Old bimmers is the best" mente han, jeg er ikke uenig :) 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når sitatboksen "sitter fast"?

Jeg har fått den bort ved å klikke på "undo", den pila oppe til venstre i svarboksen.

På et annet forum med samme problem har det blitt lagt opp en egen knapp i svarboksen som blanker innlegget. Det er gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, [space] skrev:

når sitatboksen "sitter fast"?

Jeg har fått den bort ved å klikke på "undo", den pila oppe til venstre i svarboksen.

På et annet forum med samme problem har det blitt lagt opp en egen knapp i svarboksen som blanker innlegget. Det er gull.

Den visste jeg ikke om før nå! :D gull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...