Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Du glemte budbilsjåfører med blankslitte vinterdekk.

skjønner ikke at noen som lever av å levere varer ikke sikrer seg slik at de har sjangs til å komme frem de dagene det er litt snø. Stod en sprinter utenfor her om dagen, som ikke kom opp verdens minste bakke. Gikk ut og så, blank slitte hjul. Ble lite hjelp å få gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange kjører så lenge de kan på dekka for å spare kostnader. De som sitter og drifter bilparken tenker mer på penger enn på å komme frem alle veier. De håndtverkernene som eier bilen sin selv derimot har jeg inntrykk av at alltid er nøye med dekk. Er iallfall inntrykket jeg har fått 😀

Det verste synes jeg er alle de som sitter og fikler med telefoner mens de kjører, det provoserer meg. Stadig flere biler får innviklede touch skjermer som stjeler mye oppmerksomhet. Det beste er løsningen til BMW hvor du har IDrive hjulet og at du nå får menyene opp i HUD. Da tar du i det minste ikke øynene ifra veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket ikke dekkene på Passaten, men man kan jo lure når han presterte å treffe meg på vei ut av en rundkjøring i relativt lav fart.

Forsikring burde gå bra da han ikke kranglet på skyldfordeling. Dro og takserte skadene hos Ford og det ble faktisk ikke så dyrt som jeg fryktet - han anslo 12-15000kr. Focus har veldig billig deler...Det var lakkeringen som dro opp prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7-seterdiskusjonen nyttårshelgen:

Det ble en S-Max. X5 var klar mer sjef, men de fant ut at S-Max passet de bedre. De makset ikke ut budsjettet heller da.

Igjen, takk for tilbakemeldinger :)

S-Max ble for de også mer bil for pengene enn 2GT, med det sagt var et annet vennepar av oss å hentet en 2GT(nei, jeg hadde ikke noe å gjøre med den avgjørelsen) i går og jeg er spent på deres mening om den etter noen måneder og hva jeg synes etter å få prøvekjøre den etterhvert (214d, helt basic). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du holder oss oppdatert. :)

Satt forøvrig på med en 2GT taxi for en ukes tid siden, og sjåføren av den var veldig fornøyd. Bileieren hadde hatt 17-18 5-serier (som taxi), og hadde altså nå denne.

Selv fikk jeg et litt bedre inntrykk enn jeg hadde fra før, men jeg er nok fortsatt ikke helt overbevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awt nei en 2GT vil aldri være i nærheten av BMWs røtter, så at man ikke liker den er helt innafor. Glemmer man BMW og hva BMW står for, tror jeg derimot bilen er kurrant :)

@Fredrik 90 Jeg håper for deres del at de har gjort rett valg og det virker slik :) Selv hadde jeg håpet litt på 2GT. Jeg synes 2GT er blant de finere bilene i klassen(i den grad man kan si det), men 2GT må ha M-Sport, uten så synes jeg den er rett kjip. En 2GT 220d xDrive tror jeg er et greit valg for målgruppen. Såh, de jeg nevnte som hentet en helt basic 214d GT i helgen er sålangt fornøyd, jeg gleder meg til å prøve. :)

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2B8D0E32-CD64-4DF6-8F83-AAB8E6CF9D68.jpeg

For en overraskelse......... de vil ha luksusbiler, og de velger selvfølgelig Top Notch... og heller med øyne, baken og komfortsmaken, enn med sunn fornuft.

https://www.aftenposten.no/norge/i/2136my/De-nye-politibilene-veier-for-mye-Politistudentene-ma-settes-av

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, awt skrev:

Ikke at jeg skal forsvare BMW, men det hadde vært et problem nesten uansett hvilken "normal" bil (altså ikke større varebil o.l.) de hadde valgt.

Da jeg var på Gol og kjørte på isbanen sist, så var politiet der og øvde med X5’ene sine. Fikk høre det ganske raskt at bilene er alt for tunge, og sklir lett ut. Mao. ikke bare generell overvekt, men også mangel på smidighet og til en viss grad: bruksområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om politiet tok med seg litt mindre utstyr, sånn som det er nå så har de jo med seg halve politistasjonen. Og hva vet vi om at dette ikke har vært en problemstilling tidligere, skal ikke mange årene tilbake før politiet kjørte ganske spinkle biler. Da var vekt aldri ett problem. Problemet ligger heller hos sosialistisk media som leter med lupe etter å finne noe å henge politiets valg av BMW for. BMW er blant de mest brukte politibilene i verden, så enten er dette en storm i ett vannglass eller så får politiet legge igjen de tyngste rambukkene hjemme. Verre er det ikke 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- I artikkelen står det tydelig at dette var et problem også på tidligere biler.

- Det er ingen sosialisme i det å formidle et problem. Akkurat som de gjorde med passat og varmeapp.

- Heldigvis er ikke F90 fagansvarlig for politiets utrustning. Det er ganske absurd at du mener noe om hva slags entringsverktøy politiet trenger, når du aldri har entret et bygg i hele ditt liv.

5serie og x5 er uten tvil svært gode valg for politiets oppgaver. Men man trenger ikke å fordumme debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at utstyr må de jo ha med seg, i tilfelle rottefelle. Politiet fikk jo en bråte med F11 "nettopp" og bedre bil kunne de vel strengt tatt ikke fått. At innsatslederne skal ha SUV er forsåvidt sikkert greit, men de kan ikke forvente F11-egenskaper av en SUV. X5 er vel av de bedre i klassen på dette feltet, så jeg tror ikke de har bommet med valget der heller :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...