Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, TRF skrev:

- Heldigvis er ikke F90 fagansvarlig for politiets utrustning. Det er ganske absurd at du mener noe om hva slags entringsverktøy politiet trenger, når du aldri har entret et bygg i hele ditt liv.

Du klarer faen meg å spre edder å galle hvor enn du snur deg. Ta deg sammen, legg spydighetene til siden så blir alt så mye mer hyggelig her inne. 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye gærninger i trafikken, skyldes vel for det meste manglende respekt for føre og manglende kunnskap og erfaring med kjøring på ordentlig vinterføre. 

 

Tok bilde av denne karen i går, uvisst hva han hadde gjort men kunne se ut som han hadde surra en lastestropp av noe slag rundt ene hjulet, lurer på om det var en form for kjetting 😝

 

20180123_143431.thumb.jpg.bea46b8cc2bbe68151364ba4b30ef687.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 19.1.2018 at 18.43, Fredrik 90 skrev:

Tror mange kjører så lenge de kan på dekka for å spare kostnader. De som sitter og drifter bilparken tenker mer på penger enn på å komme frem alle veier. De håndtverkernene som eier bilen sin selv derimot har jeg inntrykk av at alltid er nøye med dekk. Er iallfall inntrykket jeg har fått 😀

 

Transportbransjen har ekstremt lave marginer, så det er nok mange som forsøker å spare på ting de ikke bør spare på. Det er ikke en risiko jeg ville tatt, men det er ikke alle som er like fornuftig.

Du betaler minst 300,- mindre for en varebil med sjåfør per time enn du gjør for en rørlegger eller elektriker, så elektrikeren har litt mer rom for slikt på budsjettet sitt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, LoKi skrev:

Transportbransjen har ekstremt lave marginer, så det er nok mange som forsøker å spare på ting de ikke bør spare på. Det er ikke en risiko jeg ville tatt, men det er ikke alle som er like fornuftig.

Du betaler minst 300,- mindre for en varebil med sjåfør per time enn du gjør for en rørlegger eller elektriker, så elektrikeren har litt mer rom for slikt på budsjettet sitt :) 

Ja det er nok helt klart en innvirkende årsak. Det er leit at det går ut over sikkerheten, risikoen blir jo høyere. Sterk konkurranse og billig arbeidskraft har nok vært med på å ødelegge mye av profitten i transport næringen. Vi ser jo det samme på langtransport også, er få norske firmaer som opererer. Øst Europeerne har jo tatt over veldig store deler av dette markedet.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja det er nok helt klart en innvirkende årsak. Det er leit at det går ut over sikkerheten, risikoen blir jo høyere. Sterk konkurranse og billig arbeidskraft har nok vært med på å ødelegge mye av profitten i transport næringen. Vi ser jo det samme på langtransport også, er få norske firmaer som opererer. Øst Europeerne har jo tatt over veldig store deler av dette markedet.

Jeg jobber med akuratt det du skriver - Langtransport. 

vi har 30 faste biler i vårt system - noe Nederlendere - tyskere - et par fra Latvia og noen spanjoler. 

Nå intervjuer vi og sjekker opp sjåførene / bil eierene. De har splitter nye lastebiler og her i sommer ferien kjøpte 3 av bil eierne 2 paller med kjettinger å fordelte ut til bilene for vær aksel. 

Før i tiden fikk ikke "utlendinger" lov å komme inn så Norske sjåfører måtte ta over tralla på Svinesund. 

Det er den norske stat som åpnet for fri fertsel inn. Så det er de selv som har ødelagt dette. 

Vi har prøvd med noen Norske bil eiere , om de eier 1 bil så går det bra. Men om de skal lønne en sjåfør med 500 000 året pluss drifts utgifter så blir det ikke mye igjen. 

 

Kjenner godt til Stark transport som vi ser på bilde over her - de bruker traller som har sin logo på naturligvis.  lastebilene og sjåførene er fra Romania osv der borti fra. Sikkert alright folk men når de ikke kan si Hei på Engelsk engang - så at de skal ut på snø føre her i Norge er jo utrolig...

 

Fredrikstad Langtransport jobber jeg i :) skulle noen ha noe deler fra Tyskland eller andre land hjem - så ta kontakt 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, e30_joakim skrev:

Jeg jobber med akuratt det du skriver - Langtransport. 

vi har 30 faste biler i vårt system - noe Nederlendere - tyskere - et par fra Latvia og noen spanjoler. 

Nå intervjuer vi og sjekker opp sjåførene / bil eierene. De har splitter nye lastebiler og her i sommer ferien kjøpte 3 av bil eierne 2 paller med kjettinger å fordelte ut til bilene for vær aksel. 

Før i tiden fikk ikke "utlendinger" lov å komme inn så Norske sjåfører måtte ta over tralla på Svinesund. 

Det er den norske stat som åpnet for fri fertsel inn. Så det er de selv som har ødelagt dette. 

Vi har prøvd med noen Norske bil eiere , om de eier 1 bil så går det bra. Men om de skal lønne en sjåfør med 500 000 året pluss drifts utgifter så blir det ikke mye igjen. 

 

Kjenner godt til Stark transport som vi ser på bilde over her - de bruker traller som har sin logo på naturligvis.  lastebilene og sjåførene er fra Romania osv der borti fra. Sikkert alright folk men når de ikke kan si Hei på Engelsk engang - så at de skal ut på snø føre her i Norge er jo utrolig...

 

Fredrikstad Langtransport jobber jeg i :) skulle noen ha noe deler fra Tyskland eller andre land hjem - så ta kontakt 

 

Er vel EU/EØS avtalen som gjør at vi ikke kan nekte utlandske firmaer/sjåfører å kjøre i norge, desverre

Det som skulle vært innført er at de som kjøper tjenesten ble holdt ansvarlig for dårlige biler, litt som når man leier ut lokale til folk som driver med prostitusjon

Vet ikke om det stemmer, men hørte at Østeuropeere  som får transportoppdragene setter jobben ut til asiatiske sjåfører som får betalt 4-6000 i pr måned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 19.1.2018 at 18.43, Fredrik 90 skrev:

Tror mange kjører så lenge de kan på dekka for å spare kostnader. De som sitter og drifter bilparken tenker mer på penger enn på å komme frem alle veier. De håndtverkernene som eier bilen sin selv derimot har jeg inntrykk av at alltid er nøye med dekk. Er iallfall inntrykket jeg har fått 😀

Det verste synes jeg er alle de som sitter og fikler med telefoner mens de kjører, det provoserer meg. Stadig flere biler får innviklede touch skjermer som stjeler mye oppmerksomhet. Det beste er løsningen til BMW hvor du har IDrive hjulet og at du nå får menyene opp i HUD. Da tar du i det minste ikke øynene ifra veien. 

Jeg kjører ca 40000 i jobben, det med mobilbruk skremmer vannet av meg, vet ikke hvor mange ganger jeg har hvært sikker på at jeg har fått bil rett i fronten, har flere ganger måtte ta bilen utenfor asfaltkanten. Er ikke ening i mye av straffenivået mot bilerførere i norge, menakkurat det med mobilbruk burde koste folk lappen i x antall måneder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, 316 skrev:

Mye gærninger i trafikken, skyldes vel for det meste manglende respekt for føre og manglende kunnskap og erfaring med kjøring på ordentlig vinterføre. 

 

Tok bilde av denne karen i går, uvisst hva han hadde gjort men kunne se ut som han hadde surra en lastestropp av noe slag rundt ene hjulet, lurer på om det var en form for kjetting 😝

 

20180123_143431.thumb.jpg.bea46b8cc2bbe68151364ba4b30ef687.jpg

Og her er avisen i dag ja... Flott asså. 

Screenshot_20180124-150759.thumb.png.1e21b2e340ff5890645d10066b12eedc.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, 316 skrev:

Mye gærninger i trafikken, skyldes vel for det meste manglende respekt for føre og manglende kunnskap og erfaring med kjøring på ordentlig vinterføre. 

I mitt nærområde er det først og fremst et problem at folk har for stor respekt for snøføre - helt utrolig hvor sakte folk kjører år etter år. Senest i dag havnet jeg bak en loff i i3 som synes 55 km/t i 80-sona var greit bare fordi det snødde....Kjørte forbi og lå på hornet. Generelt har det blitt veldig mye BMW først i køen de siste årene, da spesielt i3, X3, F11 og F31. Synd å se at såpass mange tidligere Avensis og Quasqai-kunder har tatt med seg de dårlige kjørevanene sine over i diverse BMW.

 

6 timer siden, e30_joakim skrev:

vi har 30 faste biler i vårt system - noe Nederlendere - tyskere - et par fra Latvia og noen spanjoler. Kjenner godt til Stark transport som vi ser på bilde over her - de bruker traller som har sin logo på naturligvis.  lastebilene og sjåførene er fra Romania osv der borti fra. Sikkert alright folk men når de ikke kan si Hei på Engelsk engang - så at de skal ut på snø føre her i Norge er jo utrolig...

En kamerat av meg som jobber en del i Anleggsbransjen og har mye kontakt med sjåførene beskrev situasjonen kort og konsist - "bare polakker med mokasiner og grilldress uten kjetting".

Nå til dags ser man dessverre sjelden tyske, østeriske og nederlandske trekkvogner, stort sett bare Polen/Litauen/Latvia, Romania, Bulgaria eller svenske. Ved de større snøfallene i Oslo er det alltid de som sørger for ekstra kø når de blir stående fast diverse steder. Ofte kjører de fullstendig i blinde på GPS uten sunn fornuft og havner gjerne inn i trange lokale blindveier og lignende. Eller inn i skiløyper som noen renovasjonsarbeidere gjorde sist vinter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, bricks skrev:

Er vel EU/EØS avtalen som gjør at vi ikke kan nekte utlandske firmaer/sjåfører å kjøre i norge, desverre

Det som skulle vært innført er at de som kjøper tjenesten ble holdt ansvarlig for dårlige biler, litt som når man leier ut lokale til folk som driver med prostitusjon

Vet ikke om det stemmer, men hørte at Østeuropeere  som får transportoppdragene setter jobben ut til asiatiske sjåfører som får betalt 4-6000 i pr måned

Helt Enig ! 

Vi hadde forrige uke et tilfelle på et industri område i Kongsberg , det kom 60 cm snø over natten. Bilen som kjører for oss sto inne på industri område å ville komme seg ut på hovedveien der det var måket - han kjørte noen meter å satt seg fast. Politiet kom å sjekket opp dette å på CMRene bilen har så står det at de kjører for oss - Vi fikk telefon om dette å de forklarte sin side av saken å Politiet bestilte bergingsbil. 

Så i dette tilfelle blir det oss som ble holdt ansvarlig for at han ikke gadd å legge på kjetting for å komme seg ut på hovedveien.. altså regning for bergingen :) dette trekker vi fra oppgjøret til Bil eier. 

Vi betaler 1,05 Euro pr kjørte km. Dette er pris en Norsk bil eier også kunne levd med. Tur retur Italia er ca 4000 km så regnestykke er enkelt. 

Ryktene går i "Norske Transportører" at vi betaler en god del mer enn hva andre betaler til sine bil eiere - Vi er nok litt dyrere også men til gjengjeld har vi nytt utstyr - oppegående sjåfører som ikke kommer fra Romania / Tyrkia som ikke har noe her å gjøre bak rattet.

Tilbake til det med å være ansvarlig - så kjører vi for en god del store speditører - Schenker - Bring - Dachser etc etc 

De krever at vi det skal ikke være eldre enn euro 5 på motorer - ADR bevis i orden - osv osv.

Noen krever også at vi fremlegger hvor mye sjåførene får også 

 

Vi har endel "random" Normenn som eier biler selv som ringer oss som vi laster hjem - vi avtaler alltid pris samtidig som vi laster så de er fornøyde FØR de kommer hjem. 

 

så det er mulig at norske fortsatt kan kjøre - det som er problemet at de aldri er hjemme - man er ute 6 dager i uka , heldig om man rekker hjemmom å se kona. Der ligger problemet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24.1.2018 at 22.33, Werther skrev:

I mitt nærområde er det først og fremst et problem at folk har for stor respekt for snøføre - helt utrolig hvor sakte folk kjører år etter år. Senest i dag havnet jeg bak en loff i i3 som synes 55 km/t i 80-sona var greit bare fordi det snødde....Kjørte forbi og lå på hornet. Generelt har det blitt veldig mye BMW først i køen de siste årene, da spesielt i3, X3, F11 og F31. Synd å se at såpass mange tidligere Avensis og Quasqai-kunder har tatt med seg de dårlige kjørevanene sine over i diverse BMW.

Det er helt utrolig hvor livredde folk er for å kjøre bil på denne tiden av året. En ting er å kjøre forsiktig og aktpågivende, men når føre åpenbart er tryg og trafikken er stor så er det ikke annet enn idioti å kjøre slik. Hvis folk er så livredde så må de nesten la bilen stå, de er kun til hinder og skaper farlige situasjoner. 

Jeg har ikke inntrykket av at BMW eiere kjører sent, må i såfall være en og annen X1. Heller ikke de andre tyske premium merkene kjører sent synest jeg. Men jeg synes nesten det er litt utrolig hvilke merker og modeller som er gjengangere når det kommer til å sinke trafikken. Topp fem lista må vel være noe sånn som dette.

1. Peugeot (alle modeller)

2. Skoda (spesielt Yeti)

3. Toyota (særlig Auris, eldre Yaris og gammel Hilux)

4. Suzuki (alle modeller)

5. Mazda (særlig CX5) 

Det finnes jo biler som Nissan Leaf og Renault Zoe som også pleier å ligge fremst i køen. Men jeg føler dette er folk som ikke nødvendigvis kjører sent fordi de er livredde, men for å heller komme hjem til middag. 

8 minutter siden, Shattered skrev:

Screenshot_20180125-102530.thumb.png.7bd7060e0d758ba36096f69c0b4df3ed.png

Helt utrolig! 

Raymond sier det er helt uaktuelt å forby fossilbiler i Oslo. Første fornuftige ifra den kanten på lenge 👍

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wE8WB1/ap-raymond-helt-uaktuelt-med-forbud-mot-fossilbiler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Shattered skrev:

Screenshot_20180125-102530.thumb.png.7bd7060e0d758ba36096f69c0b4df3ed.png

 

Helt utrolig! 

Den kjærringa der bør settes i gapestokk og bombarderes med egg. At hun får ture på slik er jo helt utrolig.

Parkeringsplasser finnes vel ikke lenger i Oslo, men ute kontorer og malingsflekker (som ikke tåler regn) det kan de helt fint spandere på skattebetalernes bekostning.  MDG har vel ikke rare oppsluttningen, men du verden som de bestemmer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...