Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Relativt enkelt og en av økonomiens grunnsteiner.. Supply and demand.

 

Har vi noen skikkelig 2takts guruer her inne? Får snart grå hår av et lite prosjekt jeg holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, TRF skrev:

Relativt enkelt og en av økonomiens grunnsteiner.. Supply and demand.

Litt snodig at andre BMW hjul som er like populær og ikke så alt for mange av ofte koster mindre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TRF skrev:

Relativt enkelt og en av økonomiens grunnsteiner.. Supply and demand.

 

Har vi noen skikkelig 2takts guruer her inne? Får snart grå hår av et lite prosjekt jeg holder på med.

Jeg er ingen guru, men er interessert i problemstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65cc crosser til guttungen (17,4hk så relativt hissig). Kjøpt brukt, og tidligere eier har bytta veiv. *rant alarm* Jeg har relativt god forståelse av både totaktere og gassere selv, jeg bare liker dem ikke nevneverdig, og har derfor ikke stor nok erfaringsbank (fra voksen alder) til å se helt hvilken åpenbar feil det er jeg overser. Har plundra nok med 2 taktere i oppvekst og yngre dager til at jeg egentlig har lagt dem for hat, og konkludert med at det hører fortiden til på samme måte som dinosaurer. *rant over*

Den ruser fint, høres fin ut uten belastning (for det meste). I det du belaster den begynner den å "kutte". Bensinmangel eller tenningsproblemer er det det oppleves som. Så jeg begynte i en ende, plukka gasser i molekyler uten å finne noe feil. Ingen bedring. Kjøpte ny original gasser. Ingen bedring. Bytta hele tenningsanlegget over fra en annen crosser som hadde samme, og som fungerte, ingen bedring (stator, ledninger, coil, cdi, pluggledning, ny plugg). Bytta derfor tilbake. Dysa den opp litt, bedre farge på plugg, fortsatt ingen bedring ift symptomer. Sjekka tilførsel fra tank, alt ser helt fint ut ("filter" i tank, bensinkran, og slange). Sjekka reed, ser fin ut. Gått over med startgass uten å finne noe sted den suger falsk, igjen, alt ser fint ut. Filter og belger er fint.

Det hører med til historien: Første gang du gir på fra kald kan du ha god effekt i noen sekunder. Og du kan få til noen sekunder med full gass innimellom, men generelt går den å "nykker" eller med svært lav effekt etter å ha forsøkt å gasse litt.

:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylinderforing, stempel  og kompresjon er ok?  Jeg kjørte en del 1:5 skala radiostyrt tidligere med 30.5cc og når sylinder ar utslitt eller hadde sugd inn for mye sand gjennom luftfilter å skrapt opp sylindervegger og stempel så gikk de kun når de var kalde, når de fikk opp tempen mista de komp og det skjedde lite når du ga gass

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylinder og stempel ser bra ut. Det er bruksmerker, men ikke mer. Om jeg lar den gå lett ei stund så kan jeg gjerne gi gass ei kort tid før den kutter igjen. Minner veldig om at den går tom for bensin, men jeg finner pr nå ikke noen slik feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Daniel.

Det kan godt være at noen få sprekker, alle felger kan det. Men stort sett så er originale BMW felger av god kvalitet. Vesentlig bedre enn alle de ettermarkeds felgene folk skal ha for tiden.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefar hadde en påhenger for endel år siden som oppførte seg akkurat på samme måten. Gikk helt fint uten belastning men orket ingenting når den ble belastet. Den måtte vi sette på verksted for og finne ut av. De fant feilen men da viste det seg at bestefar hadde brukt for lite olje i bensinen så sylinderen var utslitt. 

En totakter må jo også ha kompresjon på undersiden av stempelet og påhengeren vi hadde orket rett og slett ikke og pumpe bensin/luftblandingen fra undersiden av stempelet og til toppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

@Daniel.

Det kan godt være at noen få sprekker, alle felger kan det. Men stort sett så er originale BMW felger av god kvalitet. Vesentlig bedre enn alle de ettermarkeds felgene folk skal ha for tiden.

Tror nok det er litt verre enn "noen få".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka simmringer på veiv? Prøvd å bytte til ny bensin? små 2t er kresne på gammal bensin.  Prøvd å starte uten luftfilter? sjekka/prøvd å endre posisjon på clipset på nåla i forgasser? den er jo veldig aktiv i området opp til 3/4 gass. 

Tatt ut tank og gjort den 100% rein? veldig vanlig problem generelt på 2t der man må blande olje selv er at folk har i alt for mye olje. 

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Daniel. skrev:

Tror nok det er litt verre enn "noen få".

Nå er jo ikke akkurat 225 eller 313 vanlige felger på E9x. Så dette er kan umulig være noe annet enn en storm i ett vannglass. Stort sett så er originale BMW felger av høy kvalitet, men noen typer kan sikkert ha svakeheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Nå er jo ikke akkurat 225 eller 313 vanlige felger på E9x.

Neivel?

Syns det har blitt nevnt her at 225 sliter med sprekking, og flere av de 313 settene som har vært til salgs har hatt i hvertfall EN felg med sprekk.

Nå har vel BMW hatt litt forskjellige produsenter av felgene sine. Vet ikke hvem som står for blant annet de overnevnte, men har ikke hørt noe særlig om sprekking på de eldre produsert av f.eks Borbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener begge de er BBS, og ja, de sprekker. Style 225 vil jeg kalle en ganske vanlig felg. Style 313 er ikke så vanlig, men heller ikke superuvanlig, da den var en del av M-sport-pakken på e92/e93 LCI. Før dette var den kun en del av M Performance. 18" av 313 er noe bedre enn 19" når det kommer til sprekking.

Har forøvrig hatt begge deler. :)

Det kan jo også nevnes at Hartge Classic 2 sprekker som bare det, og det er jo liksom kvalitetsfelger det også. Tror ikke det finnes et eneste sett lengre som ikke har blitt sveiset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjørte moped og snøscooter så var det endel problemer med effekt på tennplugger med feil varmetall. 

Ellers er det jo sylinder og stempelringer som er potensielle feilkilder, siden du har sjekket alt annet.

Det som dog er noe rart er jo at pluggen har fin farge, og det skal jo bety at alt er ok.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, awt skrev:

Mener begge de er BBS, og ja, de sprekker. Style 225 vil jeg kalle en ganske vanlig felg. Style 313 er ikke så vanlig, men heller ikke superuvanlig, da den var en del av M-sport-pakken på e92/e93 LCI. Før dette var den kun en del av M Performance. 18" av 313 er noe bedre enn 19" når det kommer til sprekking.

Har forøvrig hatt begge deler. :)

Det kan jo også nevnes at Hartge Classic 2 sprekker som bare det, og det er jo liksom kvalitetsfelger det også. Tror ikke det finnes et eneste sett lengre som ikke har blitt sveiset.

Ah, de som har produsert de altså. Men ja, 225 begynner å bli relativt normale hjul nå sånn sett. Var ikke klar over at 313 kom i både 18" og 19".

313 tar seg veldig bra ut på E9x LCI syns jeg.

En jeg "kjenner" som eide en Z4 sa at Style 224 og slet med sprekking.

Skulle gjerne hatt et sett med Style 95, men de skal jo folk ha 10 lapper for nå for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...