Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Du har vel sikkert også fått med deg at Norge har blitt forbigått av selveste Tyskland, når det kommer til salg av ladbare biler. Nå går det bare nedenom og hjem. 😅 Jeg sykler om dagen. Mens politikerne lurer på om det er gratis mekke/sykkelsjekk som skal til for å øke andelen syklende, tråkker jeg rundt i sandhaugene... Det har ikke vært nattefrost her den siste måneden. Det hindrer ikke hoved-sykkelrutene i og rundt byen fra å være urørt av feieredskap. Neste påfunn et at kommunen skal bruke 10 millioner på å kjøpe bussbilletter av fylkeskommunen, for å se om det får flere over på buss. For min del er 800,- i bompenger, og nesten 3000,- i parkering per måned, motivasjon nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, And-reas skrev:

Du har vel sikkert også fått med deg at Norge har blitt forbigått av selveste Tyskland, når det kommer til salg av ladbare biler. Nå går det bare nedenom og hjem. 😅 Jeg sykler om dagen. 

Ja jeg fikk med meg det, likevel var elbil andelen av det tyske bilsalget kun 0,7 prosent. Likevel er det større enn Norge, det sier sitt hvor knøttlite det norske bilmarkedet er. 

Sykkel ja, det har jeg ikke hatt siden ungdomskolen tror jeg.. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Sykkel ja, det har jeg ikke hatt siden ungdomskolen tror jeg.. 

Hoh, da er det på tide å skaffe seg en :)

BMW har faktisk skikkelig kule sykler og jeg ser ingen grunn til å ikke velge de om man ikke er syklist på fulltid og trenger Specialized S-Works og lignende. Om du vil ha drahjelp har de også el-sykler, der de tidligere har hatt e-bike som har hatt gode spesifikasjoner og nå i år kom Active Hybrid e-bike. Jeg har ikke sammenlignet spesifikasjoner, men den nye er neppe dårligere. Uansett er begge et godt valg. :) 

 

Bildet under viser Cruise og ///M-Cruise.

BMW_Cruise_Bike_BMW_Cruise_M_Bike_BMW_Cruise_e-Bike_BMW_Cruise_Junior....jpg.ad9b6aa081abf902db26400214693ee2.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig ålreit å komme våken og opplagt på jobb om morgenen. Ja, så er det litt luksus å bo ti minutter på sykkel unna jobb.. Jeg med to tråsykler og ingen bil, for øyeblikket, blir vel snart henvist til et eller annet grønt miljøforum, hvor all debatt foregår via resirkulert papp. 🙄 Elsykkel ser jeg stadig mer av. Men hørte fra en kamerat som gikk på limpinnen, at de blir jækla tunge å ha med å gjøre så fort rekkevidden er brukt opp. Derfor setter jeg heller pengene på en pent brukt landeveissykkel. Ikke så mye dempere og andre bevegelige deler som trenger service, og så ruller det jo veldig bra sammenlignet med terrengsyklene.. Det kan sammenlignes litt med SUV. Trenger man virkelig å dra på den tunge drivlinjen for de åtte turene i året hvor den behøves?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, And-reas skrev:

Utrolig ålreit å komme våken og opplagt på jobb om morgenen. Ja, så er det litt luksus å bo ti minutter på sykkel unna jobb.. Jeg med to tråsykler og ingen bil, for øyeblikket, blir vel snart henvist til et eller annet grønt miljøforum, hvor all debatt foregår via resirkulert papp. 🙄 Elsykkel ser jeg stadig mer av.

...Eller komme gjennomsvett og tungpustet inn døra med våte klær fulle av veisalt mens du vralter i Cowboy-stil med vond rumpe inn på kjøkkenet og drikker masse vann,  slik at man senere må pisse som en helt 2t før lunsjpausen. Og i kantina vil ingen sitte ved siden av deg fordi du lukter svette etter morgenens sykkelritt...🚲

Neida....Men har faktisk ikke syklet på 10 år selv da jeg gikk lei av et ukomfortabelt sykkelsete. Dog er jeg glad i å gå, og kan fint trave 10-12km hvis det er ok vær. Så er ikke helt fremmed for friluft og mosjonering. Dog kan man ikke si at man mosjonerer nå til dags når folk er så syklig opptatt av helse og Fitness - det er enten overvektig sofapotet eller sprinte 10km om dagen mens man lever på brokkoli og knipser selfies - ingen mellomting...

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Nei hva skal jeg med sykkel? har jo tre biler stående her 👍

Desto bedre grunn til å kjøpe sykkel :)

 

4 timer siden, Werther skrev:

...Eller komme gjennomsvett og tungpustet inn døra med våte klær fulle av veisalt mens du vralter i Cowboy-stil med vond rumpe inn på kjøkkenet og drikker masse vann,  slik at man senere må pisse som en helt 2t før lunsjpausen. Og i kantina vil ingen sitte ved siden av deg fordi du lukter svette etter morgenens sykkelritt...🚲

Neida....Men har faktisk ikke syklet på 10 år selv da jeg gikk lei av et ukomfortabelt sykkelsete. Dog er jeg glad i å gå, og kan fint trave 10-12km hvis det er ok vær. Så er ikke helt fremmed for friluft og mosjonering. Dog kan man ikke si at man mosjonerer nå til dags når folk er så syklig opptatt av helse og Fitness - det er enten overvektig sofapotet eller sprinte 10km om dagen mens man lever på brokkoli og knipser selfies - ingen mellomting...

Her i området har de fleste jobber tilpasset seg de som går/sykler til jobb og stiller med dusj og garderobe. Axess som er et annerkjent firma her i Molde søker faktisk etter folk som er aktive på fritiden(i tillegg til jobbkvalifikasjoner). Jeg har derimot lite til overs for brokkolibanden som er selvutnevnt ernæringsekspert, samtidig som de skal dokumentere alt på instagram og blogg. Jeg er óg glad i å gå og kan fint trave noen kilometer, gjerne på på fjellet, eller tar rullebrettet en tur om jeg er alene. Og når det kommer til dette kroppshysteriet så anbefaler jeg å følge Mads Hansen på instagram. Han går litt imot strømmen og gjør narr av rosabloggere og slike såkalte eksperter.

Igår postet han dette, og jeg må si jeg lo litt. Det tragiske er at det er hentet ut fra en faktisk blogg. Med kommentaren sin fikk han ut poenget.

IMG_20180509_073034.thumb.jpg.f20ae7fb3a7f3df25daead9385735e8d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@TRFDet er uhyre sjelden at spådommer om fremtiden slår til, og jo lenger frem i tid, desto mindre er treffsikkerheten. Derfor er det relativt trygt å satse en formue på at dette ikke kommer til å slå til. Ikke i nærheten. Ta gjerne med klimaspådommene i samme slengen.

Det som er så irriterende, er at folkene som spådde ligger under torva, eller sitter dement på gamlehjem den dagen seieren skal innkasseres. Det blir liksom ikke det samme når du ikke kan peke nese til de som tok feil. Sikkert derfor spådommene skyves så langt frem i tid at spåmakerne kan være trygge på at de ikke trenger å stå til rette for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte faktisk på fremtidsvyer og spådommer når jeg var ute på farten tidligere i dag på en slik utdatert vei. I Oslo på 60-tallet ble det lagt gigantiske planer for det nye Oslo - motorveiene skulle bygges i høyden over bydelene og Oslo skulle bli et Los Angeles i miniatyr. Men allerede 20-30 år senere så man hvor seriøst feilslått denne planen var, man begynte å rive ned/bygge om, og i dag er det kun en 500m lang bro over bydel Grønland som er igjen av alle disse storslåtte planene. På bare 40 år var man gjennom enorme fremtidsplaner, bygging, tvil, demontering og riving, bygging av nye moderne veier og helt nye bydeler som ingen hadde tenkt på for 20 år siden. Ting skjer fort, og det er vanskelig å spå - spesielt om fremtiden. Anbefaler folk å ikke bruke for mye tid på slik synsing, for om 100 år er alt glemt uansett :mrgreen:

Av andre ting....Kom over et eksempel på hvorfor man ikke gateparkerer i Oslo:

   

IMG_3646.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...