Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Har alltid handlet dekk fra min lokale leverandør, men jeg ville prøve nye Falken dekket og dette hadde ikke han. Valgte derfor dekkonline.com

Dekkene var lagervare og jeg hadde da trodd dette skulle gå rimelig raskt. Har nå ventet over 3 uker siden ordre, og dekkene er det ingen som vet når kommer. Grunnet rot med PostNord..

Er det mulig og klage på dette ( få rabatter el. ) ? Skal vertfall aldri handle hos dekkonline igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klage på Dekkonline for rot forårsaket av PostNord? Det er noe som heter "å rette baker for smed". Men tipper Dekkonline ønsker fornøyde kunder, så de kommer deg nok i møte hvis du tar en vennlig tone. Det vil si at du ikke slenger et krav i fleisen på kundedbehandleren, men forteller om din frustrasjon over å måtte vente så lenge, som du forstår skyldes forhold utenfor Dekkonline sin kontroll. Tar de ikke hintet, så er det mulig å spørre om det kan være håp om en kompensasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Klage på Dekkonline for rot forårsaket av PostNord? Det er noe som heter "å rette baker for smed". Men tipper Dekkonline ønsker fornøyde kunder, så de kommer deg nok i møte hvis du tar en vennlig tone. Det vil si at du ikke slenger et krav i fleisen på kundedbehandleren, men forteller om din frustrasjon over å måtte vente så lenge, som du forstår skyldes forhold utenfor Dekkonline sin kontroll. Tar de ikke hintet, så er det mulig å spørre om det kan være håp om en kompensasjon.

Dekkonline velger jo og bruke PostNord. Jeg har bestilt og betalt for en vare levert på døren, av dekkonline. Derfor er det jo selvsagt dem jeg må forholde meg til. 

Og kundebehandlingen til dekkonline er vel ikke akkurat tipp topp. Har enda ikke snakket med noen som snakker tydelig norsk. Og eneste jeg får til svar er at di ikke vet når varen vil bli levert. 

 

Kan dog ikke huske og ha lest om noe leveringstid når jeg bestilte.. tok det vel bare for gitt at lagervare ikke skulle ta 1 mnd. Og få levert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at de leverer innen 7 arbeidsdager hvis du bestiller Mandag-Torsdag, Bestiller du Fredag Lørdag og Søndag behandles ordre førstkommende Mandag og da blir det 7 arbeidsdager fra Mandag. Uansett så burde du hatt dekkene innen 2 uker slik jeg ser det. 

Har du fått noe sporingsmuligheter eller har de rota så mye at pakken ikke kan spores? Jeg bare tenker på om Dekkonline skylder på Postnord uten at de egentlig er den skyldige part?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hpi

Fikk sporingsnr. Og forventet leveringstid 9 mai. Som jo var sent nok når ordrebekreftelsen var den 24 april.  ( En tirsdag )

Men nå fikk jeg en oppdatering idag, på at varen er på veg 😛 men uten videre leveringsdato.. Det kommer garantert til og bli uti neste veke og da er jeg jo oppi 1 mnd. Etter at ordren er bekreftet. Det er nok sikkert PostNord som har rotet her, men dette mener nå jeg dekkonline burde kompansere for, vertfall når det tok så innmari lang tid. Hadde jo aldri bestilt hadde jeg visst om slik leveringstid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bare gode erfaringer med Dekkonline. Nå skal det sies at jeg bor på Jylland (Århus) og for Dekkonline er hele Jylland en del av Stor-Hamburg. Så når jeg har bestilt dekk fra Dekkonline (tre ganger så langt) har det kommet en tysk budbil og levert dekkene på døren et par dager senere... :)

@Ron Jeremy Trist E53 fortjener en bedre skjebne... :(

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at mai måned har mange røddager og noen "inneklemt"-dager(hater det ordet, jeg må jo på jobb de dagene uansett). Så forsendelsen(e) kan være forsinket pga. dette. Det har vi bl.a. merket mye av på jobb vedrørende leveringer. Leverandører og transportfirma bare heiser på skuldrene når vi ringer å etterlyser, veldig irriterende ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎14‎.‎05‎.‎2018 at 17.00, Daniel. skrev:

Hmm, vært vekke en stund nå

Utrolig irriterende at Statens Vegvesen med sine enorme, oppblåste budsjetter og årsverk ikke klarer å vedlikeholde sin egen nettside. Bruker den tjenesten mange ganger i uka, og de siste par mnd har den fungert kanskje halvparten av gangene. Og visningen av EU-kontroll/km-stand har ikke fungert på ukesvis.  

Når det gjelder diskusjonen rundt dekkonline - er det så  mye annet å forvente? Det er ikke noe nytt at man får det man betaler for, og dekkonline pleier å ha ganske "fordelaktige" priser. Da må man forvente noe svinn på andre områder.

1 time siden, Marius2002 skrev:

Leverandører og transportfirma bare heiser på skuldrene når vi ringer å etterlyser, veldig irriterende ](*,)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Werther skrev:

Utrolig irriterende at Statens Vegvesen med sine enorme, oppblåste budsjetter og årsverk ikke klarer å vedlikeholde sin egen nettside. Bruker den tjenesten mange ganger i uka, og de siste par mnd har den fungert kanskje halvparten av gangene. Og visningen av EU-kontroll/km-stand har ikke fungert på ukesvis. 

Jepp, de skrøt jo nettopp av overskudd fra personlige bilskilt. Noe kunne jo ha gått til å vedlikeholde dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...