Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, minim skrev:

Jeg skal heller tåle at noen tenker at jeg er håpløs å parkere, egoistisk og whatever om jeg kan spare meg noen riper og bulker :) 

Ja man bryr seg som regel ikke om nett troll og hva de måtte mene. Jeg er villig til å dra den langt for å slippe riper og bulker i bilen. Men det er sjelden jeg trenger å ta to passer, det holder som regel å parkere så langt unna man kan :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Fredrik 90 said:

Ja man bryr seg som regel ikke om nett troll og hva de måtte mene. Jeg er villig til å dra den langt for å slippe riper og bulker i bilen. Men det er sjelden jeg trenger å ta to passer, det holder som regel å parkere så langt unna man kan :) 

Jepp det er ytterst sjeldent. Folk gidder som regel ikke å spasere 50 meter så man kommer langt med å stå lengst unna inngangsdøren. Om jeg skal på steder f.eks kjøpesenter en lørdag og ikke har behov for stor bil så tar jeg også ofte bare poloen så kan folk slå seg løs :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Jeg lar bilen stå hjemme og tar heller bussen, så er jeg kvitt hele problemet.

 

Så du tar bussen om du skal på butikken,  innom Biltema for å kjøpe en sekk sand, innom Bilextra for å kjøpe ei kanne olje og hente unger i barnehagen,  alt etter jobb? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Kryp tilbake under den steinen du kom ifra. Har du liksom ikke noe bedre å komme med så kan det være greit å ikke skrive noe i det hele tatt. 

 

Gjør oss andre en tjeneste og kryp under en stein, så vet jeg flere som har forlatt dette forumet pga all skiten du skriver som blir fornøyde ;) Og det er ikke kødd.... Folk har forlatt forumet fordi bl.a. du prater så mye skit.
Når du åpent innrømmer at du er en egoistisk idiot og bekrefter en velkjent BMW stereotype for menig mann.. vel.. det er ikke noe å skryte av og jeg kommenterer på det akkurat som jeg vil.

Kan jo ta det litt saklig også. Jeg kjører nyere bil (par mnd gammel e-klasse) enn de fleste her inne når jeg er på jobb, men tar ikke egentlig noen voldsomme hensyn når det en sjelden gang parkeres på folksomme parkeringsplasser. Parkerer gjerne ikke nærmest inngangen, men hvorvidt jeg ønsker å parkere alene eller mellom biler kommer litt an på parkeringsplassen. Om det er slik at man er nødt til å svinge litt knapt og plassene er smale, så kan det være bedre å stå mellom biler, så er det mindre sjans for at de skraper borti når de svinger inn på sin plass (om det da ikke er en såpass stor plass at du kan lage din egne lille suverene stat uten andre biler der det er helt akseptert å ta opp minst to plasser så lenge du kjører bayersk).
Har selv blitt påkjørt på parkeringsplass, fått dørbulker i mine egne dører... det skjer, det er leit, men trenger ikke oppføre seg som en egoistisk tosk fordi. Du hadde forhåpentligvis ikke stoppa på HC plass fordi du "bare skal en rask tur inn", så hvorfor mener du at du har rett på to plasser, når hele poenget med oppmerka parkeringsplasser er å holde orden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Nja, jeg har faktisk vært heldig så langt. Parkerer gjerne så langt unna at det er ingen som gidder å parkere helt inntil meg. Så tar jeg gjerne to plasser også hvis det er nok av andre ledige plasser, funker det :)

Det tør jeg iallfall ikke å gjøre, for da er det GARANTERT en løk som synes du er en egoistisk tosk og skal kline sin Citröen C1 inn på luke nummer to bare for å vise deg at HER SKAL MAN FAEN MEG PARKERE ETTER LINJENE SELV OM 208 AV 210 PLASSER ER LEDIGE!!!!!!!!!

Har faktisk skjedd med meg to ganger. Den ene gangen var med svigerfars sprell nye X3, og den andre var med min megaslitne E39. Begge gangene har vært langt unna inngangen og med svært mange andre ledige plasser.

Nei, eneste løsning er som Hawkon88 skriver, la bilen stå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers som vi har gjort, la BMW´n stå i garasjen, og bruk heller den 20 år gamle bilen til shoppingsentre. Eventuelt tar vi Amarok´en, det går langt verre utover han/hun klovnen som slår døren sin inn i de stigtrinnene der.. Uansett, så parkerer man selvfølgelig så langt unna som mulig. Må jeg stå i nærheten av noen andre, og den bilen ser litt sketchy ut, så tar jeg frem mobilen og knipser et lite bilde av bilene ved siden av hverandre hvor jeg får med skiltet på bilen ved siden av. Ta to plasser gjør jeg aldri, da jeg synes det blir for dumt. SÅ forbaska fin bil har man ikke, og hvis man ikke kan tåle å stå i nærheten av noen ved noen få tilfeller får man heller kjøpe seg en bil det ikke er så farlig med. Jeg ler når jeg ser folk ta to plasser, greit å ikke la kompleksene ta helt overhånd. Da tar jeg heller en ekstra runde å finner en hjørneplass eller kjører enda lenger unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, adivass skrev:

Gjør oss andre en tjeneste og kryp under en stein, så vet jeg flere som har forlatt dette forumet pga all skiten du skriver som blir fornøyde ;) Og det er ikke kødd.... Folk har forlatt forumet fordi bl.a. du prater så mye skit.
Når du åpent innrømmer at du er en egoistisk idiot og bekrefter en velkjent BMW stereotype for menig mann.. vel.. det er ikke noe å skryte av og jeg kommenterer på det akkurat som jeg vil.

God bedring :) 

34 minutter siden, sandersander skrev:

Det tør jeg iallfall ikke å gjøre, for da er det GARANTERT en løk som synes du er en egoistisk tosk og skal kline sin Citröen C1 inn på luke nummer to bare for å vise deg at HER SKAL MAN FAEN MEG PARKERE ETTER LINJENE SELV OM 208 AV 210 PLASSER ER LEDIGE!!!!!!!!!

Har faktisk skjedd med meg to ganger. Den ene gangen var med svigerfars sprell nye X3, og den andre var med min megaslitne E39. Begge gangene har vært langt unna inngangen og med svært mange andre ledige plasser.

Nei, eneste løsning er som Hawkon88 skriver, la bilen stå!

Det er veldig sjelden jeg har opplevd det altså, kun en gang etter hva jeg kan huske. Det var på IKEA og jeg parkerte innenfor linjene, likevel kom det en sliten Toyota Carina og parkerte ved siden av meg :P 

Løsningen er ikke å ta buss for min del, nei løsningen er å ta elbilen når vi skal ut og handle. Og det er nettopp det vi gjør, småkjøring til og fra butikken gjøres med denne bilen. Men det er klart, noen ganger drar man til nabobyen eller stikker innom butikken på vei hjem og da parkerer jeg laaaangt unna eller dobbelt :) Min F10 har per dags dato ikke en eneste parkeringsbulk eller ripe, tross 92 000 km. Det vil jeg gjerne opprettholde, da går jeg heller litt ekstra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, sandersander skrev:

En av gangene med meg var og på IKEA. Sikkert samme IKEA som deg, Sørlandet. Satt bilen der hvor man kjører inn i parkeringskjelleren, på den siden mot Lillesand. Lengre unna inngangen kommer man vel ikke, men det sto seff en bil på neste plass når jeg var ferdig å handle..

Jepp, det var på akkurat samme plass :) Men på IKEA her så har de jo også sånne ekstra breie famileplasser, men nå skal jeg kanskje ikke si mer i fare for å erte på meg enkelte :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er berettiget til å bruke slike familieplasser er det siste plassen jeg parkerer. Barnevogner, handlevogner og mye annet rart blir slengt rundt av både voksne og barn. Ikke er det alle som klarer å sentrere bilen på en slik plass heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...