Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Fantastisk...tørt og fint når du kjører inn i vaskehallen...pøsregn når du er ferdig og kjører ut. Bilen ser like jævlig ut når du kommer hjem som når du dro. God jul...

Du har i det minste byttet skit :) Bare det er grunn nok til å vaske den i slikt vær. 
Her er ett fra i høst, som du ser er det våt asfalt. Rett etter jeg tok bilde pøsregnet det.
Kan tro folk som gikk forbi stirret der jeg stod med høytrykksvaskeren og spylte av bilen i uværet. :D 

(Beklager stå-bilde og at det er fra snap, men dette var en lagret snap jeg kom på jeg hadde som jeg hentet fram i denne forbindelse, ha meg unnskyldt)

FBC92891-EBE7-43C6-9AB0-A1879B56BB7C.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appropos Bang&Olufsen. De var best på TVer. Både i bilde, oppbygning og design. Ikke minst lyd.

Vokste opp med en tidlig 80-talls Bang&Olufsen i stua. Den sto der i rett over 20 år. Det var manglende signalinngang fra en DVD-spiller som ble spikeren i kista. Så levde den noen år til på et gutterom før den ble hivd.

fattern kjøpte den uten tekst-TV da den var svindyr og loddet dette inn i ettertid. Intet mindre enn 6 høyttalere bak filt-trekk. Et trykk øverst til høyre gjorde til at høyttaleren vippet ut og et tastatur og en masse vridere kom til syne. Fjernkontrollen var tung, og i stål.

Noen få år senere kom de med en ny modell med motorisert understell hvor man kunne vri TVen rundt 60 grader fra sofaen.. Dessverre var bildekvaliteten ikke den beste.. Så gikk det vel egentlig nedover derfra. Jeg jobbet som feilretter for Altibox noen år da jeg var telemontør, og det var mange som fremdeles satt med sine 25 år gamle B&O TVer i full drift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Appropos Bang&Olufsen. De var best på TVer. Både i bilde, oppbygning og design. Ikke minst lyd.

Vokste opp med en tidlig 80-talls Bang&Olufsen i stua. Den sto der i rett over 20 år. Det var manglende signalinngang fra en DVD-spiller som ble spikeren i kista. Så levde den noen år til på et gutterom før den ble hivd.

fattern kjøpte den uten tekst-TV da den var svindyr og loddet dette inn i ettertid. Intet mindre enn 6 høyttalere bak filt-trekk. Et trykk øverst til høyre gjorde til at høyttaleren vippet ut og et tastatur og en masse vridere kom til syne. Fjernkontrollen var tung, og i stål.

Noen få år senere kom de med en ny modell med motorisert understell hvor man kunne vri TVen rundt 60 grader fra sofaen.. Dessverre var bildekvaliteten ikke den beste.. Så gikk det vel egentlig nedover derfra. Jeg jobbet som feilretter for Altibox noen år da jeg var telemontør, og det var mange som fremdeles satt med sine 25 år gamle B&O TVer i full drift.

Vi hadde en lignende TV. Den byttet vi et par kretskort på iløpet av de 25 årene vi hadde den men ellers var den god som ny. Det er fortsatt den beste fjernkontrollen jeg har vært borti. Vi hadde også en Beocenter fra tidlig 80 tall. Det var nok den billigste man fikk fra B&O men platespilleren var absolutt i toppklasse. Den måtte vi hive ut da stiften ble utslitt og det var helt umulig og få tak i en ny. Foreldrene min bruker høyttalerne ennå koblet til en gammel Huldra 10. Det låter veldig bra.

Husker vi beundret den med motorisert fot i butikken men den var vel svindyr. Kan gjerne arrestere meg nå men var det ikke en 4-5000 kroner kun for foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rune-K skrev:

Appropos Bang&Olufsen

De hadde ikke bare TV, men også stereoanlegg som var flott design men fryktelig dyrt.

jeg kjøpte Beosenter 9000 , kassett og cd spiller med høyttalere i 1986, har det fremdeles og det virker. Komplett betalte jeg i 1986 kr 27.000 for dette. 
 

C28D0ED7-19CA-4A6D-A788-710D538C6149.jpeg

604CB5D3-D11C-40A9-9947-A80482E97259.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marius2002 skrev:

Du har i det minste byttet skit :) Bare det er grunn nok til å vaske den i slikt vær. 
Her er ett fra i høst, som du ser er det våt asfalt. Rett etter jeg tok bilde pøsregnet det.
Kan tro folk som gikk forbi stirret der jeg stod med høytrykksvaskeren og spylte av bilen i uværet. :D 

(Beklager stå-bilde og at det er fra snap, men dette var en lagret snap jeg kom på jeg hadde som jeg hentet fram i denne forbindelse, ha meg unnskyldt)

Ja det er det eneste positive, at gammel dritt blir byttet ut med ny. Det har vært vanvittig fuktig denne høsten og vinteren her i sør, tror jeg kan telle på en hånd de dagene veiene har vært tørre. Det hadde ikke vært noe problem hvis jeg kunne vaske hjemme, da kunne jeg vaska bilen i regnet og kjørt den inn i garasjen og tørket den der. Men på denne tiden av året så reiser man på jobb når der er mørkt og kommer hjem når det er mørkt, så da må man vaske i hallen borti her. Da blir bilen møkkete på vei hjem.. Men for all del, det milde drittværet har jo gjort at jeg ikke har fått behov for vinterdekk ennå...det har jeg ikke fått somlet meg til å få kjøpt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Bang & Olufsen MX 5000 TV i 1989 og dette fjernsynet hadde vi frem tom. ca. 2010. De siste 2-3 årene sto TV'en i kviststuen der den fungerte som monitor for div. spillkonsoller. TV'en sto på en roterende fot av stål og resten av TV'en var også en temmelig solid konstruksjon.

Jeg har av nostalgiske årsaker stadig fjernkontrollen (Beolink 1000) til TV'en selv om jeg ikke har noe å bruke den til. Den er av metall og veier ca. 300 gram. Dette høres ikke ut som mye, men jeg kan forsikre at den føles tung, substansiell og veldig solid bygget. Designet er fantastisk og den er virkelig god å holde i hånden.

Prisen for TV'en inkl. foten var ca. 10000 NOK i 1989. Dette svarer til litt over 19000 NOK i dagens pengeverdi. MX 5000 var state of the art i 1989 og virkelig dyr så TV'er har blitt mye dyrere i årenes løp - hvertfall hvis man vil ha det største og beste som kan kjøpes.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Walkabout finnes ikke noe bedre. Det der er kundeservice på sitt beste 😶

Ikke helt samme, men en på forhandleren der vi har firmabilen mente det var min feil at det lakk vann inni bilen mellom døra og karosseriet. Jeg siterer" Det kan hende du har hatt døra åpen og det har blåst! Derfor det lekker inn" 
Jøss, tydeligvis ikke helt laget for å være ute denne bilen. 

Hentet bilen forrige fredag hvor dem sa at bilen var fikset. I dag ble bilen levert til dem igjen for samme problem. 
Det beste var å få en BMW som leiebil hos VAG. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://itavisen.no/2019/12/11/na-slar-elbil-eiere-tilbake-mot-bensinbiler-som-blokkerer-ladestasjoner/

Tesla eiere har blokkert en bensinstasjon for å ta igjen for fossilbiler som har blokkert ladestasjoner? Er det virkelig tilfelle at dette er en "krig" som pågår? Jeg ser dette fant sted i Croatia, ett land hvor elbiler er ett forholdsvis ukjent fenomen. Kan det tenkes at disse fossilbil eierne som blokkerte en ladestasjon faktisk ikke var klar over dette? De visste ikke bedre! 

Drastisk virkemiddel å blokkere en hel bensinstasjon. Om det "straffer" fossilbil eierne i noen grad vet jeg dog ikke. I motsetning til elbiler så kan fossilbilene stort sett bare kjøre videre til neste bensinstasjon, den ligger som regel rett rundt hjørnet 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...