Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

P48,  Man må jo bare bli imponert av ytelsene i små volum. Blir spennende å se hvor mye effekt det går an å få pr liter og samtidig få det holdbart

3.5 Bar ladetrykk 

 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken utvidelse (eller app/program) til Firefox (eller en annen browser) bør man bruke for å downloade et best mulig opptak (lyd & bilde, men først og fremst lyd) fra en Youtube video. Utvidelsen til Firefox jeg frem til nå har brukt virker ikke lenger og alternativene har såvidt jeg kan se  har såpass mange begrensninger (bilde/lydkvalitet) at de ikke riktig er interessante for meg. What to do?

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/24/2020 at 7:58 AM, Fredrik said:

Hvilken utvidelse (eller app/program) til Firefox (eller en annen browser) bør man bruke for å downloade et best mulig opptak (lyd & bilde, men først og fremst lyd) fra en Youtube video. Utvidelsen til Firefox jeg frem til nå har brukt virker ikke lenger og alternativene har såvidt jeg kan se  har såpass mange begrensninger (bilde/lydkvalitet) at de ikke riktig er interessante for meg. What to do?

Finnes flere som gjør dette online også. Kopierer bare inn url på en side,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kjennern skrev:

Finnes flere som gjør dette online også. Kopierer bare inn url på en side,

Takk for svar. Utvidelsen til Firefox jeg frem til nå har brukt gjorde dette (SimpleYoutubeConverter) og i 1080p samt opp til 192 kbps, men den virker som sagt ikke mer (i alle fall ikke for meg). Mange av online tjenestene begrenser dessverre dette til 720p samt 128 kbps. 

Det som er litt dumt er at Youtube ofte endrer kvaliteten (spesielt lyden) på en video over tid. Jeg har flere eksempler på musikkvideoer som har hatt virkelig god lyd, men som nå har en dårligere lyd (trolig pga. copyright). Bildet er imidlertid stadig 1080p. Det er med andre ord viktig å være tidlig ute hvis man vil downloade en slik video.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden veien er tørr og fin så lusker jeg meg ut med E34en for en liten kveldstur, siden ikke den blir så mye brukt nå i vinter/salthælvette halvåret. Kommer ett stykke så kommer den satans saltbilen, og  salter tørr asfalt. Var ikke lange biten jeg måtte kjøre på saltet, og det lå bare som saltkorn på veien. Sånn sett forholdsvis harmløst, men likevel irriterende. Tenkte å spyle den under når jeg kom hjem, men hageslangen var fryst.... Så nå ligger den til tining i garasjen sånn at jeg kan spyle under i morgen....

Neste vinter setter jeg E34en vekk, vil man ta vare på en gammel bil så nytter det ikke å forsøke å kjøre den hele året. Nytter ikke å tenke at man bare skal kjøre de dagene det er tørt på veien. Du kan ta deg faen på at de salter likevel, uansett om det er tørt og 8 varmegrader. Virker som de har en hel helvetes haug med salt de må få brukt opp. 

Sånn, det var dagens utblåsning 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Siden veien er tørr og fin så lusker jeg meg ut med E34en for en liten kveldstur, siden ikke den blir så mye brukt nå i vinter/salthælvette halvåret. Kommer ett stykke så kommer den satans saltbilen, og  salter tørr asfalt. Var ikke lange biten jeg måtte kjøre på saltet, og det lå bare som saltkorn på veien. Sånn sett forholdsvis harmløst, men likevel irriterende. Tenkte å spyle den under når jeg kom hjem, men hageslangen var fryst.... Så nå ligger den til tining i garasjen sånn at jeg kan spyle under i morgen....

Neste vinter setter jeg E34en vekk, vil man ta vare på en gammel bil så nytter det ikke å forsøke å kjøre den hele året. Nytter ikke å tenke at man bare skal kjøre de dagene det er tørt på veien. Du kan ta deg faen på at de salter likevel, uansett om det er tørt og 8 varmegrader. Virker som de har en hel helvetes haug med salt de må få brukt opp. 

Sånn, det var dagens utblåsning 😀

Dette sliter jeg med å, og imotsetning til på Sørlandet så er her aaalltid fuktig luft inni fjorden. 

M3 står med skilt og superforsikring, slik at jeg skulle bruke den litt når det var enten snødekt eller tørre veier. Ifra oktober har det vert mulighet for og kjøre bilen to(!!!) Korte turer. Det saltes uansett hver dag, og siden det er nedbørsrekorder hver måned nå så er det mye penger ut vinduet til lite glede 🙄 hadde ett lite håp nå som det er en kuldeperiode og opplett, men etterhvert som veiene tørker opp kommer saltbilen med nytt saltlag🤦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som bor på sørvestlandet har jo i tillegg ikke sommer 😂 så når saltegalskapen har gitt seg, er det bare å kjøre bilen i regn og søle hele sommeren. Om man har entusiastbil så er det kanskje bare 20-30 virkelig fine dager i året å få brukt den. Det frister å flytte til sørlandet eller indre østland 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evopower skrev:

Kjenner følelsen 😛 De har en kvote de vil kjøre opp, samtidig er brøytebilsjåførene glade i kronene de kan få. Det er som regel søndager eller etter kl 21 de er ute...

Det beste er å ha en sliter i vinterhalvåret. Satt akkurat å såg på en slik "saltbil":

https://www.finn.no/167736632

 

Vi har jo ikke hatt noe snø før nå denne vinteren, men vi har hatt mye regn. Det som da er sykt typisk for Sørlandet om vinteren er masse regn på dagen, så kommer kvelden med klarvær og rundt 0 grader. Da blir det underkjølt som bare fy og folk sklir alle veier

Jeg trenger ikke vinterbil, har både G30en og Mondeo firmabil. Sykt å Mondeoen har fått det i vinter egentlig, har vært mye i Oslo de siste månedene og etter ett par turer dit uten å vaske bilen så ser den ikke ut. Jeg må ha vaska flere runder for å få den ren, glad jeg slapp å bruke egen bil da.

2 timer siden, Skulebollen skrev:

Dette sliter jeg med å, og imotsetning til på Sørlandet så er her aaalltid fuktig luft inni fjorden. 

M3 står med skilt og superforsikring, slik at jeg skulle bruke den litt når det var enten snødekt eller tørre veier. Ifra oktober har det vert mulighet for og kjøre bilen to(!!!) Korte turer. Det saltes uansett hver dag, og siden det er nedbørsrekorder hver måned nå så er det mye penger ut vinduet til lite glede 🙄 hadde ett lite håp nå som det er en kuldeperiode og opplett, men etterhvert som veiene tørker opp kommer saltbilen med nytt saltlag🤦

Jeg skjønner jo nå at jeg ikke kan klage særlig mye. Jeg bor vel på den plassen i landet hvor det er enklest å holde bilen fin. Vi har jo tørr luft, og jeg har jo kunnet bruke E34en en del innimellom alt regnet. Vi har dager med sol som tørker opp veiene, da er noen ganger veiene hvite etter saltet 😂 Utfordringen er jo at etter regnet så må det saltes for å unngå underkjølt regn. Så kommer mildegrader med regn som vasker vekk saltet. Når det stopper å regne så kjører de på med salt igjen...og sånn har det gått mye denne vinteren. Men når sola titter frem og veiene tørker, da er folk ute å kjører med bilene sine 😀

Jeg kunne aldri bodd på Vestlandet, naturen er nydelig men klimaet ødelegger for min del. Også er infrastrukturen dårlig, en tur som på sør og Østlandet tar en time tar jo tre timer på Vestlandet. Dere har jo veldig mange flotte og interessante veier å kjøre på, men noen ganger er det greit med en motorvei hvor man kan holde 120 km/t for å komme fra a til b. Når jeg kjører til Oslo så setter jeg cruisecontrollen på 130 km/t og rører den nesten ikke før jeg er fremme. Er kun ett par strekker av E18 som nå ikke er utbygget til firefelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterværet på Sørlandet minner jo mye om været her på Jylland i Danmark, men i år har vi fått enorme mengder med vann. Mange veier er stengt pga. oversvømmelser og mange har fått huset fyllt med vann fordi jorden ikke kan oppta mer vann og bare litt regn gjør at hagen oversvømmes av vann. Vi bor i dansk forstand relativt høyt (ca. 70 meter over havet) og har ingen problemer (terrenget her vi bor er ikke stort høyere), men litt ned av veien og i skogen nedenfor flyter det over med vann. 

Akkurat nå har det blitt litt kaldere og vi har fått 3-4 millimeter med sne for første gang i vinter siden jul. Det lyser opp og er ganske hyggelig. Saltbilene er ute, men heldigvis stort sett kun på motorveien (E45). Problemet er at på motorveien er det også oversvømmelser når himmelen åpner seg. Det skjer med andre ord ikke ulykker fordi det er isglatt, men pga. vannplaning. Ting er ikke som det pleier å være denne vinteren... :unsure:

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt motorsykkel denne vinteren også. Kan skrive under på at det saltes heftig til tross for høye temperaturer og tørre veier. Det kjennes på smaken.
 

Jeg liker vinteren som har vært. Har vært slike vintre før, men da med litt hyppigere innfall av kuldegrader.

Var vel en del snø i begynnelsen. Så ble det borte. Grisevær i desember var det også.

 

Jeg jobber innenfor energibransjen, og kan vel si så mye som at den varme vinteren som har vært har vært dårlig Business.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...