Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

623 stykker var jo ikke akkurat et imponerende antall, nei 🤔

Godt mulig prisen har en del av skylden, og folk har vel lettere for å gå for X1 eller X3.

Angående utseende så liker jeg fronten (i hvertfall på M35i), og BMW emblem på C-stolpen. Bak, og formen generelt er jeg litt mer usikker på.

bmw-x2_100669538.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Mens Harald tviholder på den snart 10 år gamle F01en sin 😅 Han kjører ikke mye da, kun gått 45 000 km ved siste EU i 2018

Det er godt de kongelige handler bil i disse coronatider. De trenger ikke å tenke på om de blir permittert og redusert inntekt. Det er viktig at når vi kommer tilbake til normale tilstander at det enda eksistere bilforhandlere. Alle kan ikke kjøre EL bil, kjøreglede er å ha en fossilbil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ampera skrev:

Det er godt de kongelige handler bil i disse coronatider. De trenger ikke å tenke på om de blir permittert og redusert inntekt. Det er viktig at når vi kommer tilbake til normale tilstander at det enda eksistere bilforhandlere. Alle kan ikke kjøre EL bil, kjøreglede er å ha en fossilbil. 

Jeg skal love deg at jeg ikke gliser like mye nå som BMW'en er levert inn og jeg rolig triller rundt i en e-Tron. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de kongelige må da ha svært begrensede muligheter til å kjøre bil selv i dag? Før så var det jo ikke noe problem, men de kongelige er jo ikke akkurat noen små terrormål. De kan jo ikke bare ta bilen en tur slik vi kan, det må jo planlegges med livvakter og sikkerhets oppbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ampera skrev:

De aller fleste nordmenn tenker  på miljøet når de kjøper elbil. Miljøet i lommeboka.

Nettopp. :D Og en litt for overbevisende kone. Jeg hadde lyst på Alpina D3/XD3/B3 av F25/F31-karosseriet. Nå om dagen er de jo skamdyre for et eksemplar i LCI.. Så det få bli senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fupsaker skrev:

Nettopp. :D Og en litt for overbevisende kone. Jeg hadde lyst på Alpina D3/XD3/B3 av F25/F31-karosseriet. Nå om dagen er de jo skamdyre for et eksemplar i LCI.. Så det få bli senere. 

Du tror Alpina, M'er og slikt blir rimeligere? Bare se 80 talls klassikker prisene nå, med 90 tallet hengende på. For ikke å snakke om at om 15 år er bilkjøring som ikke er i næringsvirksomhet ansett som luksus og man må sikkert søke om å få lufte entusiastbilen sin en tur samt betale skyhøye dagsavgifter for bruk.

Jeg ville sagt kjør alt man kan med entusiastbil på bensin nå og de neste 10 årene. Etter det er det nok over slik vi kjenner det i dag. 

Jeg ønsker ikke å tro på det og har selv fornektet det lenge. Men med farten mdg kommer i nå, og nordmenn sluker alt som har miljø i seg som god fisk, så har jeg igrunn gitt litt opp. Vår lille bilmenighet kommer til kort i det store bildet. Jeg er gått til det steget at jeg selger huset nå og skal bo rimeligere slik at man kan legge av penger til å betale "bøtene" det blir å kjøre fossilbil senere :) Eventuelt flytter jeg til et annet land. USA frister men det er ikke bare bare. Man skal ha bygd opp godt med penger da de ikke har statlig helsevesen. Derav hussalg og sparemodus framover. Alt kun for å leve "normalt" med bil. 

Ikke misforstå, jeg støtter de som vil ha elbil av sine årsaker, men la nå ikke oss andre bli fremstilt som kriminelle. Det er der jeg mener det går for langt.

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evopower skrev:

Du tror Alpina, M'er og slikt blir rimeligere? Bare se 80 talls klassikker prisene nå, med 90 tallet hengende på. For ikke å snakke om at om 15 år er bilkjøring som ikke er i næringsvirksomhet ansett som luksus og man må sikkert søke om å få lufte entusiastbilen sin en tur samt betale skyhøye dagsavgifter for bruk.

Jeg ville sagt kjør alt man kan med entusiastbil på bensin nå og de neste 10 årene. Etter det er det nok over slik vi kjenner det i dag. 

Jeg ønsker ikke å tro på det og har selv fornektet det lenge. Men med farten mdg kommer i nå, og nordmenn sluker alt som har miljø i seg som god fisk, så har jeg igrunn gitt litt opp. Vår lille bilmenighet kommer til kort i det store bildet. Jeg er gått til det steget at jeg selger huset nå og skal bo rimeligere slik at man kan legge av penger til å betale "bøtene" det blir å kjøre fossilbil senere :) Eventuelt flytter jeg til et annet land. USA frister men det er ikke bare bare. Man skal ha bygd opp godt med penger da de ikke har statlig helsevesen. Derav hussalg og sparemodus framover. Alt kun for å leve "normalt" med bil. 

Ikke misforstå, jeg støtter de som vil ha elbil av sine årsaker, men la nå ikke oss andre bli fremstilt som kriminelle. Det er der jeg mener det går for langt.

Det var mest kona som ønsket i vårt tilfelle, jeg var mer tvilende. 😛 Jeg fremstiller i alle fall ingen som kriminelle. Jeg elsker bensin- og dieselbil, men vi prøver en stund med EL. Det er synd at man må flytte til utlandet til slutt for å få utløp for interessen sin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, fupsaker skrev:

Det var et rent økonomisk spørsmål, samt at den har alt vi trenger i det daglige. :) 

...unntatt å gi deg det smilet 😅 Men jeg skjønner argumentet, dog er jeg for bilinteressert til å la kona ha noe ho skulle sagt når det gjelder bil. Men jeg synes også at E-tron tilbyr en veldig bra pakke, til en veldig bra pris. Flotte biler er det jo også, kan godt forstå at det er Norges mest solgte bil.

Selv har jeg mer tro på ladbar hybrid, det passer mitt bruksmønster best. Jeg er veldig spent på 545e, men jeg kunne godt tenkt meg å komme ut av den 5-serie avhengigheten ved neste bilbytte. Jeg kunne tenkt meg noe mer entusiast aktig, samtidig som det er en praktisk bil. Men jeg ender alltid tilbake på en 5-serie 😂 Har tenkt på G05 X5, G20 M340i eventuelt Alpina B3 eller rett og slett en Porsche Panamera av siste generasjon. Først må jeg ha G30en noen år til 😀

Men jeg lurer på å gå over til ladbar hybrid firmabil. I sommer må jeg bytte ut min trofaste Ford Mondeo, en bil jeg har blitt veldig glad i. Du finner ikke en mer behagelig motorveicruiser på den billige siden av premium merkene. Lurer på å gå over til nye ladbare Kuga, den har rekkevidde nok i massevis til elektrisk småkjøring. Eventuelt kutte ut å ha firmabil, er jo en del tusen i skatt som jeg heller kan bruke på å kjøre 540en (og E34) 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...