Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

On 5/21/2020 at 11:52 PM, Rune-K said:

Det var vel den siste biltypen jeg hadde sett for meg og finne i Norge. Kan det være flere enn denne i landet? Du får holde oss oppdatert på prosjektet @Ampera

 

Går noen Matra Murena i Norge, har sett en del til salgs siste 20 årene. De fleste står og støver ned uten skilt. 

En i bygda her kjørte en rød Matra Rancho på tidlig 90-tallet.

Samt alle de Peugeot 309ene som ble importert i sin tid, og som egentlig var rebadged Talbot. 

images.jpg

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
29 minutter siden, Daniel. skrev:

Finnes det en brukbar muttertrekker på batteri som ikke koster alt for mye? 🤔

Litt lei av å bytte hjul på 2-3 biler med latmannsarm 😅

Ryobi. Med 5ah batteri så tar du lett fire biler på det ene batteriet 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Daniel. skrev:

Finnes det en brukbar muttertrekker på batteri som ikke koster alt for mye? 🤔

Litt lei av å bytte hjul på 2-3 biler med latmannsarm 😅

Jeg bruker Ryobi sin og har momentstaver i tillegg. Du får Ryobisettet til ca. 1600,- https://coop.no/sortiment/obs-bygg/verktoy-og-tilbehor-3d614934/elektrisk-verktoy/annet-elektroverktoy/ryobi-muttertrekker-r18iw3-120s?variantCode=546028 og momentstavene på Biltema til ca. 350,- https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/dekktilbehor/hjulmutter-verktoy/momentstaver-5-stk-2000028488

Det er kun 2Ah i settet, men det holdet til 1-2 biler normalt sett på 1 lading. Ellers kjøp til et 5Ah-batteri(ca.1100,-) som @ahj nevner. Lader får du med i settet jeg linket til :) Er kjempefornøyd med min! Jeg løsner på innstilling 3 og skrur fast på innstilling 2 med momentstaver på 120Nm, går over med hjulkryss for å kontrollere og denne oppskriften var helt perfekt til min bil og min fars Audi A4 :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Marius2002 skrev:

Jeg bruker Ryobi sin og har momentstaver i tillegg. Du får Ryobisettet til ca. 1600,- https://coop.no/sortiment/obs-bygg/verktoy-og-tilbehor-3d614934/elektrisk-verktoy/annet-elektroverktoy/ryobi-muttertrekker-r18iw3-120s?variantCode=546028 og momentstavene på Biltema til ca. 350,- https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/dekktilbehor/hjulmutter-verktoy/momentstaver-5-stk-2000028488

Det er kun 2Ah i settet, men det holdet til 1-2 biler normalt sett på 1 lading. Ellers kjøp til et 5Ah-batteri(ca.1100,-) som @ahj nevner. Lader får du med i settet jeg linket til :) Er kjempefornøyd med min! Jeg løsner på innstilling 3 og skrur fast på innstilling 2 med momentstaver på 120Nm, går over med hjulkryss for å kontrollere og denne oppskriften var helt perfekt til min bil og min fars Audi A4 :) 

Har hatt min i flere år nå og med den bruken jeg har er jeg overrasket at den ikke har tatt kvelden enda. Har brukt den såpass at det nesten har stått røyk fra den 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her inne som har kjennskap til dyktige uavhengige Apple verksted i Oslo og omegn? Gøy å velte ett glass vann over sin 3 år gamle Macbook...

edit: kan legge til at innboforsikring fra Gjensidige dekker 14.000 for ny. Takk gud for forsikringer!

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Kvasi skrev:

Mener å huske at det er flere her som liker å sykle i ulendt terreng, bare jeg som har tatt til fornuft og kjøpt ti kg tyngre sykkel pga batteri og motor?  Lurer litt på om det er den beste investeringen jeg har gjort.

Det må det være :D Specialized Levo HT her!

44BCE155-5A18-4BA3-B472-BC95AEF23246.thumb.jpeg.9f4d76e1fdc5ff4dbb974e2f25c82a55.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hvordan de er å kjøre osv. :) Foreldrene mine får sin snart. Skulle egentlig komme rett over nyttår, så har det blitt utsatt et par ganger, siste gang pga Corona. Den skal sendes fra Tyskland 19. juni, så mener jeg den sendes til Drammen for klargjøring, og til slutt leveres den i Bergen. De sto på listen siden før den ble delt inn i 3(?) modeller og prisen var antatt til å ligge på rundt 700K, men endte jo opp med en 4S til ganske nøyaktig det dobbelte av den summen. 😅 Får virkelig håpe de blir fornøyd med den. De snakket om å ta ut ferie når den kom, og ta seg en bilferietur nordover i landet. :) Jeg skal hvert fall stikke av med den litt, når de er på ferie eller jobber samme turnus. Haha. Har et par yngre brødre som snart er i 30-årene de også, men de har ikke tatt lappen enda. Blir mao ikke mye konkurranse om å låne den, innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taycan er lekker men den blir for liten innvendig for min smak. Kjøper heller en ioniq-ev og sparer 600k på det. De 600k kan brukes til noe stort som Suburban eller lignende. 

Elsykkel er jo stilig og effektivt, har tenkt på det selv. Men bor 3 mil fra butikker og slikt og på regntunge Vestlandet så blir en slik for dyr bare for å sykle noen fine dager på måfå. Hadde man bodd mer sentralt og på en plass med mindre regn så ja :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...