Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Werther skrev:

Sikkert flere enn meg som husker den ekstremt aggressive og konfliktsøkende syklisten som gjorde alt for å få nye klipp til youtube-kanalen sin : https://www.youtube.com/user/lordmariusofevildoom/videos

Han har nå fått en bot på 5000kr og mistet lappen i 3 mnd : http://www.oblad.no/nyhet/ski/trafikk-og-motor/sinnamopedist-i-ski-fratatt-forerkortet-i-tre-maneder/s/5-68-208971

 

 

Sjeldent jeg lar meg provosere av ting jeg ser på internett, men filmene til denne idioten gjør meg virkelig forbannet. Kjenner jeg fyrer meg litt bare med tanken, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Saltkjelen skrev:

Ja, dette var noe annet enn BMWs i8 og deres andre miljøvennlige alternativer i i3 og 225xe. Godt å se at miljøvennlig ikke nødvendigvis trenger å være kjedelig! Renault gjør mye riktig om dagen. :)

Jeg fikk testet I8 her for noen uker siden og jeg synes den var alt annet enn kjedelig. Den skulle vel hatt en V8er og ekte lyd i stede for fake lyd, men jeg må si jeg likte biler svært godt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg fikk testet I8 her for noen uker siden og jeg synes den var alt annet enn kjedelig. Den skulle vel hatt en V8er og ekte lyd i stede for fake lyd, men jeg må si jeg likte biler svært godt :) 

Jeg er enig i at i8 isolert sett ikke er kjedelig, men den fremstår allikevel litt kjedelig i mine øyne sammenlignet med konkurrentenes alternativer. Det er helsprøtt design, ingen eleganse, ingen luksus, ingen ekstreme ytelser, ingen wow-superbil-fakter, thats it, og det til blodpris. Det ser ut til at konkurrentene strekker strikken et par hakk lenger enn hva BMW til enhver tid gjør. Og apropos miljøvennlig var det jo lite betryggende å se de patenterte tegningene av i5. Dette er krise fra ende til annen. BMW trenger Chris Bangle tilbake i designstolen. Sjekk den nye Toyota Prius.. ehm, jeg mener BMW i5.

attachment.php?attachmentid=1504246&d=14

attachment.php?attachmentid=1504247&d=14

attachment.php?attachmentid=1504248&d=14

attachment.php?attachmentid=1504249&d=14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men I8 har jo ikke så mange konkurrenter ennå, kun en del konsepter vi har sett så langt. Ellers så er jeg enig i at BMW ikke strekker strikken så langt som de kan, og det smerter meg litt som entusiast å se :( Vi har noen lysglimt som M2 og 7-serien men ut over det så lever de litt på gammel suksess. 

De tegningene av I5 er jo helt krise... Hva er det dem tenker med? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Men I8 har jo ikke så mange konkurrenter ennå, kun en del konsepter vi har sett så langt. Ellers så er jeg enig i at BMW ikke strekker strikken så langt som de kan, og det smerter meg litt som entusiast å se :( Vi har noen lysglimt som M2 og 7-serien men ut over det så lever de litt på gammel suksess. 

De tegningene av I5 er jo helt krise... Hva er det dem tenker med? 

BMW i8 har kanskje ingen direkte konkurrent isolert sett, men den blir naturlig sammenlignet og testet opp mot Porsche 911, Audi R8, Aston Martin V8 Vantage, Jaguar F-type, Maserati GranTurismo og tilsvarende modeller. Så ser vi jo hva slags elektriske konseptbiler Renault og Mercedes har laget i senere tid - i8 faller totalt igjennom. Det er liksom ikke spesielt imponerende med en tresylindret motor og litt elektrisk kraft. i8 ville fremstått som en mye mer helhetlig bil, tatt det ville designet i betraktning, om den var fullelektrisk (en skikkelig Tesla-killer) eller var en V8/V10 hybrid av noe slag. Slik bilen fremstår i dag er den verken fugl eller fisk, og alle gjør det i8 prøver å være bedre. 

Det hører ingen premiummerke til å utvikle (estetisk) noe så fatalt dårlig som i3 og BMW-fwd i mine øyne. Fortsetter det slik blir BMW som Kodac og Mercedes som Apple.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ille synes jeg ikke at situasjonen er for BMW selv om jeg flere ganger har tatt opp emnet her inne. Utviklingen går i bølger og selv om ikke akkurat i3 og i8 isolert sett har vært så imponerende har BMW utvilsomt lært veldig mye av disse prosjektene og nettopp dette tror jeg også var det primære målet.

Nå må imidlertid BMW, forøvrig i likhet med de andre tyske bilprodusentene, bevise at de kan levere varen i mer mainstream modeller som f.eks i relasjon til 5-serien. Dette er en naturlig klasse/størrelse i en større skala, noe som også var et poeng for Tesla med Model S. Alternativt bør de bygge mer kompakt og smart som VAG gjør med den nye I.D. (den er på størrelse med en Golf, men fordi akselavstanden er som på en Passat er den innvendige plassen også like stor som en Passat). 

Utfordringen for BMW med et slikt kompakt design er at designet ofte blir generisk (funksjonelt, men alminnelig og kjedelig) og imagemessig hverken er fugl eller fisk. VAG har nok en enklere jobb der iom. at de har god erfaring med slike biler. Det er forøvrig akkurat dette problemet de franske bilprodusentene virkelig har jobbet med de senere årene og som de nå høster fruktene av. Der har BMW og de andre tyske bilprodusentene helt klart noe å lære. De bør tenke fransk (les: ut av boksen), men gjøre det grundig og solid på tysk måte... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, TRF-Racing skrev:

Tegningene av I5 er jo helt krise... Hvordan flyr dette for ledelsen? Satt alle og spilte pokemon go når designet ble godkjent?

I5 tegningene gjør meg bekymret :o

Men appropo Pokemon. Hvem er mest nerd på Bimmers? Hvilket level er dere? :mrgreen:
Jeg har krabbet meg opp til Level 17 :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er var helt krise! Jeg er litt overrasket over at alle de store bilprodusentene ikke tørr å følge på tesla å lage skikkelige biler med batterier. Det er jo bare småbiler som blir laget. Nå har riktignok opel kommet med en 500km+ NEDC bil, men det er fortsatt i knøtte klassen. BMW skulle kommet med en hel-elektrisk 5-serie med 5-600km rekkevidde og 5-600hk slik at de var på nivå med Tesla på ytelser. På kvalitet hadde de knust amerikanerne uten tvil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel80 skrev:

I5 tegningene gjør meg bekymret :o

Men appropo Pokemon. Hvem er mest nerd på Bimmers? Hvilket level er dere? :mrgreen:
Jeg har krabbet meg opp til Level 17 :P 

Jeg konkurrerer nok på den andre skalaen, "hverm er mest dinosaur".

Pokemon Go vet jeg bare hva er fordi jeg leser vg (jada, på nett). FB har man ikke en gang.

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TRF-Racing skrev:

Tegningene av I5 er jo helt krise... Hvordan flyr dette for ledelsen?[...]

Ja, hvordan noe slikt kan bli godkjent forstår jeg ikke. Like irriterende er det at BMW bruker argumentet om at bilen er "born electric" når folk kritiserer det futuristiske designet til BMWi. Flere etterspør hvorfor BMW ikke lager normale biler, men de legger seg bak at i3 selger forholdsvis godt. Men er godt egentlig godt nok? Hvordan ville det vært om i3 var en supersexy modell i Golf-klassen istedet? Sannsynligvis ville salgstallene vært vesentlig høyere enn "godt".

Ellers må jeg vie min begeistring overfor Mercedes om dagen. At de kan få interiøret i en V-klasse, som i utgangspunktet kjip modell, til å bli som dette er "imponerende". Foruten en litt malplassert skjerm, som BMW ikke er spesielt mye bedre på, er dette et interiør som kunne tilhørt en helt annen bilmodell enn en kassebil/MPV. Jeg utelukker ikke at neste bil i mitt eie vil være en Mercedes E-/S-klasse istedet for en tilsvarende BMW. :)

Skjermbilde 2016-10-04 kl. 21.03.44.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3.10.2016 at 17.38, Saltkjelen skrev:

Ja, dette var noe annet enn BMWs i8 og deres andre miljøvennlige alternativer i i3 og 225xe. Godt å se at miljøvennlig ikke nødvendigvis trenger å være kjedelig! Renault gjør mye riktig om dagen. :)

 


Citroen og mener jeg gjør mye bra! Jeg postet tidligere i Fredrik sin tråd her om den nye konseptbilen Cxperience som ble vist på messen i Paris nettopp. Det blir muligens langt fra produksjonsbil, men likevel har jo Citroen tørt å satse før, så igjen hvorfor ikke? Egentlig skulle det vært nyrer i front og hoffmeister kink på denne, men det er det dessverre ikke.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...