Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Snagg30 skrev:

@Fredrik 90 planen var i begynnelsen og ha cognac interiør men samboer nektet da dette ikke var pent i følge hun, skiftet da til hvit skinn og tanzanite. Tipp hvem som elsker brunt skin etter bilen vi såg idag? Så nå må jeg gå litt i tanke boksen, men jeg heller imot tanzanite og hvit skinn. Og røde kalipere la jeg fra meg etter vår samtale 😅

Jeg var veldig skeptisk til Cognac i G30en, jeg er ikke glad i forandringer og så helst at jeg gikk for sort skinn. Men nå i ettertid så er det noe av det jeg er mest fornøyd med på hele bilen. Har utelukkende kun fått posetive tilbakemeldinger på det også.  Jeg tar meg selv i å kikke meg rundt i interiøret når jeg kjører eller sitter i bilen å bare glise over hvor bra jeg synes det ser ut 👍 Jeg vil prøve ut lyst slik du har spekket bilen, men nå vil jeg ha Cognac enn stund først så får vi se hva det blir neste gang. Vil ikke tilbake til sort med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 var innom tråden din en gang til for og se på interiøret, er uten tvil pent! Sort er tryggest og alt det der men interiør med litt farge har begynt og falle i god smak hos meg, så når vi da skal bestille helt ny bil vil jeg gjerne betale litt ekstra for og få det så nærme en drømme bil som mulig, mangler selvsagt en god del sylindere og lyd å hele den pakken men for oss som nylig har blitt hus eiere for første gang så får det bli med G21 330E med det aller meste av utstyr og det mest eksklusive interiøret som er mulig på en 3 serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikrings selgere har ett litt annet tidsbegrep enn oss andre. Når du spør om samtalen kommer til å ta lang tid, hvorpå de svarer nei så betyr det at du har 45 minutter foran deg med telefonen til øra....

Rekker jo å spise middag, dusje og leke litt med jentungen på den tiden der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring/vet ca. hvor lang tid det tar fra biltransport kaster loss i Bremenhaven til den er i havn i Norge?

Båten skal visstnok begynne reisen til Norge den 07.09.2020.


Jeg regner med at den kommer til Drammen, men jeg har også sett mange bybiler stå på Bekkelagskaia i ny og ne (uten å se båten som kommer med bilene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Dusy said:

Prisen virker vel forsåvidt grei den, du er ikke med i f.eks. en fagforening som kan gi deg ytterligere rabatt? Så er det viktig å huske på det som står at momsfritaket gjelder ut året i år, etter det KAN det bli lagt moms på leasingen dersom den løsningen ikke blir forlenget (Norge lever vel på disp fra EU der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger blir man forbanna på andre billister i trafikken, for min del så er det hvis folk nøler for mye eller kjører veldig seint. Da kan jeg presse frem en tut, blinke med lys, kjøre forbi og noen ganger dra frem en stygg finger. Men jeg har lagt merke til at veldig mange av disse "komasjåførebe" kjører med dashcam. Har kjørestilen dems i løpet av årene vippa så mange som meg av pinnen at de synes det er best å filme det? All denne "gale" oppførselen rundt dem, også innser de ikke at det er dem selv som er problemet.

Sånn som tidligere i dag. Kjører i 60 sona, ut fra en side vei kommer en nyere Hyundai Santafe. Han venter ikke til jeg har passert men kjører ut foran meg...det hadde vært greit nok hvis ga på litt for å komme fort opp i 60 km/t for å matche trafikkflyten. Men nei...her gikk det seint...25...30...35 km/t og det er her jeg utålmodig gir ham ett tut. Da ser jeg ett par olme øyne i bakspeilet hans, og han legger seg på ca 40 km/t på ren trass...jævla svarte BMW bak der som ligger nærme og tuter. Du får ikke mye nåde med sånn oppførsel i BMW, i Mondeoen så brydde folk seg sjeldent...sterotyper heter det. Noen sekunder senere så blåser jeg forbi mens jeg holder tuta inne, og det er da jeg ser dasjkameraet i frontruta han triumferende peker på. Men ikke nok med det, han i Tesla Model S bak meg igjen har også blitt rød i toppen av sinka i Hyundai...og gjør eksakt samme manøver som meg. Men han hiver med en langfinger på kjøpet i det han kjører forbi. 😂 Så nå havner jeg vel på YouTube under Roadrage Norway eller noe i den duren..For jeg tror mange av disse med dashcam nærmest kjører litt for å hisse opp andre, mulig jeg tar feil men det er inntrykket jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2020 den 23.25, Dusy skrev:

Synes prisen er for høy. Jeg jobber med leasing og skaffet fettern min i3s fully charged til i3 charged plus pris. Med BSI og 15k km i året

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/5/2020 at 4:43 PM, Fredrik 90 said:

Noen ganger blir man forbanna på andre billister i trafikken, for min del så er det hvis folk nøler for mye eller kjører veldig seint. Da kan jeg presse frem en tut, blinke med lys, kjøre forbi og noen ganger dra frem en stygg finger. Men jeg har lagt merke til at veldig mange av disse "komasjåførebe" kjører med dashcam. Har kjørestilen dems i løpet av årene vippa så mange som meg av pinnen at de synes det er best å filme det? All denne "gale" oppførselen rundt dem, også innser de ikke at det er dem selv som er problemet.

Er selv en aggressiv sjåfør (bruker fjernlys, horn med mer støtt og stadig), men har ikke lagt merke til at andre trege sjåfører bruker dashcam. Dog har jeg lagt merke til at amerikanske Dashcam-brukere tiltrekker seg oppmerksomhet - dvs at de ofte skaper situasjoner ut av ingenting kun for å få det på dashcam. Så jeg tviler ikke på det du sier...Det er nok en del, spesielt elbil-sjåfører her i Norge, som bruker denne taktikken for å provosere frem situasjoner. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Werther said:

Er selv en aggressiv sjåfør (bruker fjernlys, horn med mer støtt og stadig), men har ikke lagt merke til at andre trege sjåfører bruker dashcam. Dog har jeg lagt merke til at amerikanske Dashcam-brukere tiltrekker seg oppmerksomhet - dvs at de ofte skaper situasjoner ut av ingenting kun for å få det på dashcam. Så jeg tviler ikke på det du sier...Det er nok en del, spesielt elbil-sjåfører her i Norge, som bruker denne taktikken for å provosere frem situasjoner. 

 

Merkelig hvordan opplevelsene er så forskjellige. Mine erfaringer i trafikken er omvendt - det er fossilbilene som dominerer idiot-lista mi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Werther skrev:

Er selv en aggressiv sjåfør (bruker fjernlys, horn med mer støtt og stadig), men har ikke lagt merke til at andre trege sjåfører bruker dashcam. Dog har jeg lagt merke til at amerikanske Dashcam-brukere tiltrekker seg oppmerksomhet - dvs at de ofte skaper situasjoner ut av ingenting kun for å få det på dashcam. Så jeg tviler ikke på det du sier...Det er nok en del, spesielt elbil-sjåfører her i Norge, som bruker denne taktikken for å provosere frem situasjoner. 

 

Ja vi har vel alle sett videoer på YouTube med akkurat dette. Det er helt klart en god del som legger opp til de situasjonene de filmer, kun for underholdning. Da synes jeg dashcam virker mot sin hensikt, dette skal jo være ett hjelpemiddel i en forsikrings sak. Noe annet er de sykkelistene som sykler rundt med kamera på styre eller hjelpen, de kan være jævlig lunefulle. En kamerat av meg har bil og bor i Oslo sentrum, han sier at nesten annenhver dag så kommer han opp i eller blir vitne til en "situasjon" som involverer bil, kollektivtransport eller varetransport mot folk på sykkel. 

Likevel så tror jeg i svært mange tilfeller at det er dem bak rattet selv som er problemet. Noen folk er bare genuint dårlige til å kjøre bil, og dette kan og vil skape mye reaksjoner fra andre i trafikken. Det være seg skjellsord, tuting, visning av finger, brake checks osv. Dette vil de oppleve som skremmende, og derfor føler de at det er tryggest med dashcam nå som trafikken har blitt ett så farlig sted. For jeg ser mye eldre folk, i typisk sånne dølle biler som kjører med dashcam og som kjører på en irriterende måte. Jeg tror han jeg kom ut for var en slik, jeg tror ikke han i utgangspunktet var ute for å provosere...han bare kjører jævlig knølete. 

33 minutter siden, LoKi skrev:

Merkelig hvordan opplevelsene er så forskjellige. Mine erfaringer i trafikken er omvendt - det er fossilbilene som dominerer idiot-lista mi :P

Mitt inntrykk er vel at både fossilbilister og elbilister er ganske like, synes ikke den ene gruppen skiller seg fra den andre når det kommer til dette. Mulig det er sånn rundt de større byene hvor elbil andelen er høyere. Men vi har vel alle ligget bak en Nissan Leaf som kjører i 60 km/t i 80 sona, og det husker man 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...