Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Kvasi skrev:

Noen som har fått trekt om ratt og kan anbefale noen som leverer på både kvalitet, pris og tempo?

Trekk om ditt ratt på facebook. Benyttet han for endel år siden. På den tiden hadde han endel E46 m tech ratt på lager, så jeg fikk tilsendt før jeg sendte mitt tilbake. Ganske greit så man slipper å være uten ratt noen uker. Mener prisen var rundt 1300/1500kr. Ikke så ille, og rattet holder seg like bra 3/4 år senere.

 

received_1285901274804583.jpeg

received_1285900951471282.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tennbrikket skrev:

Trekk om ditt ratt på facebook. Benyttet han for endel år siden. På den tiden hadde han endel E46 m tech ratt på lager, så jeg fikk tilsendt før jeg sendte mitt tilbake. Ganske greit så man slipper å være uten ratt noen uker. Mener prisen var rundt 1300/1500kr. Ikke så ille, og rattet holder seg like bra 3/4 år senere.

 

received_1285901274804583.jpeg

received_1285900951471282.jpeg

Drit billig. Håper han ikke leser dette før etter at jeg har gjort en deal  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, tennbrikket skrev:

Trekk om ditt ratt på facebook. Benyttet han for endel år siden. På den tiden hadde han endel E46 m tech ratt på lager, så jeg fikk tilsendt før jeg sendte mitt tilbake. Ganske greit så man slipper å være uten ratt noen uker. Mener prisen var rundt 1300/1500kr. Ikke så ille, og rattet holder seg like bra 3/4 år senere.

1998kr var prisen nå, med samme deal om å få et nytt ratt først og så sende mitt i retur. Takk for tipset  👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2020 den 19.43, awt skrev:

Skulle egentlig poste denne i BMW-tråden, men der er det M3/M4 som (med god grunn) er i skuddet. I tillegg passer den kanskje bedre her :)

Det er ikke så ofte man ramler over biltester fra Kazakhstan(!?), men denne vsr litt interessant. Som de selv sier er ikke testen rettferdig med tanke på motor og dekk, men likevel verdt å se. BMW imponerte ikke noe særlig, men til gjengjeld gikk heller ikke girkassen varm.

Denne såg jeg også tidligere 😀Mekaniske sperrer vil alltid være best. Antispinnsystemer dreper motoreffekt og skaper varmgang i girkasse. Synd man ikke kan ha sperrer lengre, eller kan lage et Antispinnsystemer som funker ala land rover sitt. Er vel nesten bare wrangler rubicon og gelendewagen som har sperrer på alle 3 diffene av nyere biler. For raptor har sperre bak og Torsen diff framme. Ikke sammenlignbare med bærumstraktorene i filmen, så klart men alltid interessant å se på slike tester :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Evopower skrev:

The Day bmw died: 225xe, nye 1 serien, nye 3/4 serien og nye 8 serien. Blir spennende å se hvordan salget ender opp! 

Mener du det seriøst? 3-serien og 8 serien? To av de lekreste modellene BMW har kommet med de siste åra...ett skikkelig løft spør du meg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Fredrik 90 said:

Mener du det seriøst? 3-serien og 8 serien? To av de lekreste modellene BMW har kommet med de siste åra...ett skikkelig løft spør du meg 👍

Du skjønner det er alvorlig når jeg er enig med deg. Dette er rablingen fra en gal mann!
4-serien er jeg enig i er grusom, den gikk fra å være penest til å bli styggest av modellene - men 3- og 8-serien er jo enda helt nydelig. (Siden de ikke har fått den nye grillen enda)

Men det skal sies - Audi så helt mongo ut når de kom med massiv grill, og nå er det penere enn den gamle. Så kanskje den vokser på oss alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Evopower said:

The Day bmw died: 225xe, nye 1 serien, nye 3/4 serien og nye 8 serien. Blir spennende å se hvordan salget ender opp! 

Da bør du ta deg en tur ut å prøve disse. 1- og 8-serien har jeg ikke erfaringer med, men både 225xe og spesielt nye 3-serien er fine biler. Sistnevnte en av mine absolutte favoritt-oppnåelige-BMWer de siste åra. Det er en uhyre kompetent bil med BMW-DNA'et godt tilstede. Designmessig er jo alt subjektivt, men teknisk og dynamisk sett og mtp. materialbruk ogosv er dette fortsatt ekte BMWer i mitt hode, like ekte som f.eks. F30 og E90. Men jeg velger å ikke fokusere så mye på de modellene i lineupen som ikke tiltaler meg, det har vist seg at de ofte er de som bidrar positivt til at BMW har penger i kassa til å levere oss biler som bl.a. nye Z4, M8, G20. Uten disse volummodellene som ofte tiltrekker seg en annen kjøpergruppe tror jeg BMW som vi liker å kjenne det hadde sett ganske annerledes ut. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt dette, men så lenge man holder seg til de tradisjonelle BMW modellene..altså 3, 5, 7 og X5 så blir man ikke skuffet. 8 serien går også inn under denne kategorien da den erstatter 6-serien. Dette er biler med umiskjennelig BMW dna, kanskje blant de beste bilene i bransjen når det kommer til det å ta vare på det som kjennetegner at en BMW er nettopp en BMW. Mye har selvsagt forandret seg over årene, men det er dette som kalles utvikling. Så kan man heller være uenige om det har vært til det positive eller negative.

Jeg har nå eiet E34, E39, F10 og G30...det er fascinerende å se evolusjonen igjennom alle disse modellene. En 5-serie er fortsatt en 5-serie, en 3-serie er fortsatt en 3-serie...de ser sånn ut, de kjører sånn og de føles sånn. Dette er noe du sjelden finner hos andre, eneste jeg kommer på er Porsche og enkelte svært eksklusive merker.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen meninger om BMW sin N62 V8er? Den med 333 hk som typisk sitter i x45i modeller fra tidlig til midt på 2000 tallet. Jeg er klar over at V8ere er noe BMW aldri har fått helt til, iallfall når det kommer til det å funke uten problemer. Men så er det også noen fantastiske motorer når alt er som det skal. 

Har kikka litt rundt på nett og kommer egentelig kun over amerikanske erfaringer. Vet ikke om det er en nett trend å disse alt av gammelt BMW eller måten dem bruker bil på der borte som er feil.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...