Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Fredrik 90 said:

Har kikka litt rundt på nett og kommer egentelig kun over amerikanske erfaringer. Vet ikke om det er en nett trend å disse alt av gammelt BMW eller måten dem bruker bil på der borte som er feil.. 

 

Problemet med å google bilmodeller er at man bare får alt mulig negativt skit fra de siste 15 årene. Man får mao klaging fra 3% av eierne, mens man ikke hører noe fra de resterende 97% som synes bilen er helt OK.

Har selv forsøkt å google modeller, men ofte er det irrelevant og for mye informasjon.

Så ja, jeg kjenner til det du også har lest om modellen. Personlig ville jeg gått for det hvis du har økonomi og lyst.. 

Du lever bare en gang. Altså, har du økonomi og en bra kjerring (som jeg har skjønt at du har...) ser jeg ingen grunn til å ikke trå til. Worst case scenario taper du 50k, men du får mest sannsynlig en kul opplevelse og mer erfaring mens du utforsker... 

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventiltetninger og crossover pipe til kjølevann er de "største" feilene. Sistnevnte har blitt gjort enklere å reparere med ettermarkedsløsninger. Og som Otis sier, diverse pakninger. Standard BMW er jo f.eks toppdekselpakninger, men N62 har noen snodige også, som for eksempel alternator bracket seal. Knøttliten og billig pakning, men ikke fullt så billig/kjapp jobb å bytte.

Mulig det hadde vært bedre å gå for N62TU 50i biler, men et godt vedlikeholdt eksemplar burde vel funke uansett.

Mulig jeg husker feil, men forstod det slik at 50i N62TU biler har en oljekjøler som ikke de eldre non-TU har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er visst ett rør som går igjennom Ven som kan ryke på disse. Jeg vet ikke helt om jeg tør begi meg ut på en bil med slik motor, er i såfall snakk om en 2004 E60 545i som har gått 185 000 km. Jeg får be selger om litt service historikk, høre litt om han har merket oljeforbruk osv. 

Det er jo så fristende også, disse bilene er jo utrolig mye bang for the buck. Den jeg ser på vil komme inn på 110 000 kr med avgifter og alt. Markedsverdien på disse med V8 i Norge ligger jo på 180 000 kr og oppover. Kan jo fikse litt for 70 000 kr og likevel gå i null ved ett salg. Men igjen, gammel E60 med V8er er jo en sånn bil man bare bør løpe bort fra og aldri se seg tilbake 😂 Men jeg har hatt lyst på en helt siden de var nye, rekkesekser variantene er ikke interessante. Nå som jeg kun har G30 og E34 så må jeg ha en nr to bil jeg kan kjøre med i vinter og fremover. En kul daily driver som er sånn passe moderne, sprek og sikker med tanke på isofix og sånne ting. Jeg bryr meg ikke om at den er tørst, er mer bensin der det kommer fra. Ikke trenger jeg firehjulstrekk heller, det har jeg på G30en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, trenger ny h7 pære til e46'en. Har brukt osram nightbreaker tidligere, og vært fornøyd, litt kort levetid :P. Hva er det folk anbefaler om dagen? Hvor lønner det seg å handle pærer nå til dags? Mekonomen var billige før, men føler prisen har blitt litt stivere der.

 

Kjapp tur til bensinstasjonen nå halv 9. Ett stykk grevling og ett strekk elg som holdt på å smake på BMW. Er ikke veldig bra lys nå 😕

 

IMG_20201004_204909.jpg

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, tennbrikket skrev:

Hei, trenger ny h7 pære til e46'en. Har brukt osram nightbreaker tidligere, og vært fornøyd, litt kort levetid :P. Hva er det folk anbefaler om dagen? Hvor lønner det seg å handle pærer nå til dags? Mekonomen var billige før, men føler prisen har blitt litt stivere der.

 

Kjapp tur til bensinstasjonen nå halv 9. Ett stykk grevling og ett strekk elg som holdt på å smake på BMW. Er ikke veldig bra lys nå 😕

 

 

Putt i LED?  Strands har ei pære som skal være meget bra. 
Kom til at tenke på de kokko pærefestene i E46 så da går det jo ikke å putte i LED-pærer . 

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser stadig div nye biler som blir tilbakekallt for å justere ned hovedlysa. Glipp fra fabrikken/verkstedet sin side...

Kan kanskje være auto/adaptivt fjernlys som ikke fungerer optimalt? 

Blir stadig blinka på i i3en når jeg kjører i mørket. Disse har jo led hovedlys som er på grensa til lilla. Sikkert mange som tror det som fjernlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Otis skrev:

@Daniel.

Jeg har ikke lagt merke til disse i trafikk mht lys. Men derimot Tesla Model 3, sin høyre lampe, den blender stort sett bestandig!

De har jeg i grunn ikke merket noe til. Er mest Kona og i3 som er plagsom. 

Er jo de lysene nede på fangeren på Kona som er hovedlys, ikke de øverste 🤔 De er bare DRL tror jeg. 

Men ja, i3 har jeg opplevd som litt irriterende også, ganske skarp og mulig fargen og spiller inn 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værst er I3, de har sykt sterke lys som føles som de har fjernlyset på. Tesla Model 3 har også en tendens til å blende med den høyre lykta. Regner med det er lysjusteringa som har gått i stykker/virker dårlig på disse. Jeg har derimot sluttet å blinke på dem, de bak rattet kan ikke noe for at lysene er slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir blinka på når jeg av og til kjører F45 med LED nærlys også, da gjerne av folk som har "stearinlys", dvs halogen bak matte glass. Velkommen til nåtiden, det skal faktisk være sånn...

Jeg er sikkert veldig sær, men jeg kjører med nærlysa på hele tiden.

Er vel en motreaksjon på alle komabilistene som kjører med lysbryteren på 0 hele døgnet og dermed bare DRL foran, gjerne med tilhenger på slep. Det burde ikke gå an å skru av baklys i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...