Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Ah. Så gjennom denne i går. Og en test hvor de går gjennom en e34, en Toyota Camry og en Volvo 740(?). Liker også episodene som omhandler bilferie i Europa. Det virker så eksotisk med dagens øyne. Og det er det kanskje atter igjen blitt, ettersom man kan fly til et vell av europeiske byer for prisen av en halv tank diesel på bilen. 

Endret av And-reas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2020 den 15.13, Fredrik 90 skrev:

Facebook er helt tragisk, og det er ikke bare bilgruppene. Jeg er medlem i Båtfolk på Facebook og det er helt sykt mye drittslenging i den gruppa. Skulle tro båtfolk var veloppdragene ordentlige mennesker med orden i tauverket. Men det er tidvis mytteri, trebåtfolk hater plastbåter, seilfolk hater motorbåter og motsatt. Har du stor båt er du ett rasshøl, har du liten billig båt er du fattigfrans... Og de folka som bråker er stort sett 40 år pluss 😅

Kan ikke annet enn å anbefale gruppa "Seilere på Facebook". Jeg tror ikke du må ha seilbåt for å være medlem der. Svært hyggelig tone der, ihvertfall. Og lite hat. Det lille som eventuelt oppstår, forsvinner raskt 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekk: ettersom min gamle trofaste billigjekk fra Jula (Hamron til 2-300kr) knela her for litt siden og slo seg skeiv da jeg, som den barmhjertige samaritan jeg er, skulle hjelpe han som kjøpte 442M-felgene av meg da han punkterte der jeg bor, tør jeg ikke bruke den lenger. Måtte bruke brekkjern for å brekke selve jekken ned mellom vangene på sist dekkskift. Det var IKKE stas.

Vurderer denne:

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/lofteutstyr/jekker/jekk-lavprofil-2500-kg-2000044394

Kontra denne: 

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/jekk-005933/#tab04

Men BMWen er senka og per i dag må jeg kjøre oppå klosser for å få jekken under, det gidder jeg ikke å drive på med. Ser for meg at den Bahco-jekken rett og slett ikke går langt nok ned, ettersom den jeg har nå går ned til ca 130mm etter hva jeg klarer å se fra Jula, og den er for høy.

Noen som har erfaringer med Biltema-jekken? Ser ut som den kom i sortimentet ganske nylig. Jeg må ha en som er litt flyttbar, da carporten er ca 100m fra huset. Dermed utgår denne, som veier ca det dobbelte: https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/garasjejekk-002532/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Marius2002 said:

Ser den er utgått, så regner med den jeg linket til er oppdatert utgave, ca. samme spec, løfter noe lavere og høyere og litt lettere :) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, Krisfje said:

Samme som jeg linket til, problemet på denne er vekta. 50kg gjør den lite portabel. Ellers hadde den vært et soleklart førstevalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger Jeg har hatt den @Marius2002 lenket til i 2 år nå (dog i Jula utgave, men samma greie). Jeg er knallfornøyd. Har tidligere hatt relativt lette jekker, men løfter gjerne 35kg i ny og ne for den tryggheten en sånn "tung" jekk gir. 

Garasjeplassen min er grusbelagt, og jeg er ikke akkurat kjent for å kun bruke jekken 2 ganger i året, så det blir å løfte den hver gang jeg skal bruke den. 35 kg er tungt, men det går.

Kan gå god for den iallefall til tross for vekta. Kommer seg lett under min 30mm senka F10 :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, papertiger skrev:

Samme som jeg linket til, problemet på denne er vekta. 50kg gjør den lite portabel. Ellers hadde den vært et soleklart førstevalg.

Du får besøke treningssenteret oftere😆 Neida, jeg trener mye styrke og benker 145kg men slet med å få den inn og ut av X5n😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

@papertiger Jeg har hatt den @Marius2002 lenket til i 2 år nå (dog i Jula utgave, men samma greie). Jeg er knallfornøyd. Har tidligere hatt relativt lette jekker, men løfter gjerne 35kg i ny og ne for den tryggheten en sånn "tung" jekk gir. 

 

Tror jeg har hatt den i 6-7 år nå 🤔 Tiden går fort. Knallfornøyd iallefall.

@papertiger ser muligens ut til at den du linket til overtar ja :) Kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, Krisfje said:

Du får besøke treningssenteret oftere😆 Neida, jeg trener mye styrke og benker 145kg men slet med å få den inn og ut av X5n😅

Det er ikke tull en gang - du ser ikke meg mye på et treningssenter, er alt for glad i å løpe ute til å finne det interessant :P 

@Marius2002 @///M-ini95 ser ut som jeg går for den ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Krisfje skrev:

Du får besøke treningssenteret oftere😆 Neida, jeg trener mye styrke og benker 145kg men slet med å få den inn og ut av X5n😅

Trikset her er å ikke trene benk, må trene jekke-musklene 😂 

Fra spøk til revolver har samme jekk og kjempe fornøyd med den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...