Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

On 11/29/2020 at 11:48 AM, Fredrik 90 said:

Men jeg må si at E83 X3 faller helt igjennom med toliters diesel, særlig 150 hestern som kom helt i starten. Bråkete og ukultivert, i det hele tatt en fæl greie.

 

Den beste X3en man kan kjøpe, ironisk nok :mrgreen: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her inne som har formening om det medfører noe problem og ikke ha AC reim? Har skiftet reimer på e24 min idag, og siden jeg ikke hadde ny AC reim liggende, og AC ikke funker, skar jeg den bare vekk.. Er vel ingen grunn for at den er der når AC ikke er i drift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Skulebollen skrev:

Noen her inne som har formening om det medfører noe problem og ikke ha AC reim? Har skiftet reimer på e24 min idag, og siden jeg ikke hadde ny AC reim liggende, og AC ikke funker, skar jeg den bare vekk.. Er vel ingen grunn for at den er der når AC ikke er i drift?

Det er null problem  👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/1/2020 at 9:13 PM, Werther said:

 

Den beste X3en man kan kjøpe, ironisk nok :mrgreen: 

Utdyp, vennligst? :)

Driver merkelig nok å kikker på disse selv, hadde vært fint med en nr. 2 bil som kan brukes til tramsling til fjells ifm. skiturer og ikke trenger å være så redd for som jeg er med 4-serien 😛 , og med hengerfeste (som ikke alle har). Og 150-hesteren ligger i et fint prissjikt selv om en 3.0d eller sd såklart hadde vært å foretrekke.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/8/2020 at 7:50 AM, papertiger said:

Utdyp, vennligst? :)

Driver merkelig nok å kikker på disse selv, hadde vært fint med en nr. 2 bil som kan brukes til tramsling til fjells ifm. skiturer og ikke trenger å være så redd for som jeg er med 4-serien 😛 , og med hengerfeste (som ikke alle har). Og 150-hesteren ligger i et fint prissjikt selv om en 3.0d eller sd såklart hadde vært å foretrekke.

 

Min flåsete bemerkning henviste til at skal man først ha en BMW SUV i billigere prisklasse, så funker E83 X3 med M47 diesel og manuell kasse bedre enn alt annet BMW har produsert i samme klasse. Greit nok at de er produsert i Østerrike og er mindre pene, men eksemplarer med M47 er bra driftssikre. Har sett flere slike på finn og mobile som har gått 350-600 000km og fortsatt ser bra ut og funker fint. Det beste kjøpet man kan gjøre i mine øyne hvis man skal ha en X-serie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Werther skrev:

 

Min flåsete bemerkning henviste til at skal man først ha en BMW SUV i billigere prisklasse, så funker E83 X3 med M47 diesel og manuell kasse bedre enn alt annet BMW har produsert i samme klasse. Greit nok at de er produsert i Østerrike og er mindre pene, men eksemplarer med M47 er bra driftssikre. Har sett flere slike på finn og mobile som har gått 350-600 000km og fortsatt ser bra ut og funker fint. Det beste kjøpet man kan gjøre i mine øyne hvis man skal ha en X-serie. 

Har litt det samme inntrykket selv👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt litt E83, og jeg synes det er veldig lite som minner meg om en BMW-kjøreopplevelse. Så M47 er for min del tipptopp det. Har kun kjørt de med M54B30 på 231hk og det var ikke noe særlig kult. Vanosen var nok ikke helt hundre, men Disa-ventilen funka hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutes ago, Fredrik 90 said:

M47 er kanskje det mest driftssikre alternativet i X3, men jeg tror jeg hadde ofret litt driftssikkerhet for å få noe som er litt mer spennende og kultivert å kjøre rundt med.  

Enig i det, men vi snakker fort dobbel pris her for en 3 liter kontra 2 liter.

F.eks. en slik https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=185414981 ser jo brukende ut. Eneste mangel er hengerfeste, noe jeg mener er obligatorisk på en slik bil. Gått 180k, men unektelig mye bil for pengene her, selv for en 14 år gammel bil.

Denne 3-literen var jo kjempefin, selv i mangel av sportsseter. Gått litt mindre, men også dobbel pris. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=199060501. M57 er vel også å anse som svært driftssikre, men hvilke girkasser har disse? GM eller ZF?

 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, papertiger skrev:

Denne 3-literen var jo kjempefin, selv i mangel av sportsseter. Gått litt mindre, men også dobbel pris. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=199060501. M57 er vel også å anse som svært driftssikre, men hvilke girkasser har disse? GM eller ZF?

Ser ut til at pre-LCI med M57N har GM kasse, mens LCI med M57N2 har ZF kasse. Er i hvertfall slik jeg tolker det utifra hva som står på RealOEM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...