Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Var det ikke en her inne som fikk vekk den kunstige lyden på sin M4? 

@Frode D har gjort det på sin M3. Ble en million ganger bedre. Litt lik S54 i lyd faktisk

1 time siden, sveigis skrev:

Angående pops n bangs ,er  det skadelig for motor eller eksosanlegg?

Høres jo helt voldsomt ut på enkelte.🥺

Har null peil derfor jeg spør .

Det er ikke skadelig. Det er kun tuning som gjør det. Nå gjør alle det så hver gang jeg hører en NA motor blir jeg oppriktig glad, deilig å slippe sånn popcorn lyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det er laget sånn fra fabrikken på de fleste nyere performance biler. Er noen spjeld i eksosen som kan åpnes for at det skal smelle og poppe. Akkurat hva som lager pops and bangs på nyere biler er jeg usikker på. Men meningen er at det skal høres ut som uantennt bensin som kommer ut i eksosen. Litt sånn som på gamle racerbiler...en helt utrolig idiotisk trend. Det beste som kommer ut partikkelfilter på bensinbiler er at det ikke lenger er mulig med pops and bang, endelig ble man kvitt dette tullet!

En ting er at det popper i eksosen på en superbil som f eks en Lamborghini. Men når du ser en Golf R som raser bortover mens det smeller og larmer er bare pinlig, britene kaller dette for "fartbox". For alle som kjører slike "boyracere" kjører jo med sportsknappen på og åpene eksos spjeld. La oss gå 15-20 år tilbake når det kommer til ekoslyd 👍

Ikke for å være slem med deg @Fredrik 90, men leste istad at pops and bangs er mulig med redusert volum på OPF biler 😮 Så de finner måter å få fram bilfjert på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Ikke for å være slem med deg @Fredrik 90, men leste istad at pops and bangs er mulig med redusert volum på OPF biler 😮 Så de finner måter å få fram bilfjert på 

Ja det klarer nok alltids å omgå det noe, men jeg tror nok at gullalderen for "spetakkel" er forbi. I går sto jeg å venta på grønt lys da en helt ny RS6 på andre siden fikk grønt lys. Han tømte første og andre gir ut av lyskrysset, og produserte ett rålekkert V8er brøl. Denne har jo fått kritikk for å være for stille med OPF, og med Soft Limiter så er det ikke mye å skryte av når man står stille og skal lage litt lyd. Men under pådrag er lyden helt klasse spør du meg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars bil, ser det er omtrent norges dekning på politi tetthet der borte også.

Jeg oppdaget dette når jeg vasket bilen i dag. Ikke gøy det heller. 
ny 21» org felg koster vel en del kroner. Forsikring er 6000 i egenandel. Heldigvis ingen skade på selv bilen. Hakket nederst går rett igjennom all lakk. Skjønner ikke hvordan det har skjedd heller.

D6CD3F47-1083-49EB-95C9-56CBE0E46FB3.thumb.jpeg.d5c4ad82299b33e6affe521360c71811.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Lars89 skrev:

Jeg fikk pris på 2-2500 for å lakke en 20' felg. Nypris i mitt tilfelle var 8k så det regnestykket er jo lett. 

Ligger sikkert noe på Finn også?

Ja, må ta en runde etter nyttår og finne ut hva man skal gjøre. Kjenner litt på at det ikke er greit å ha det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamantkuttede felger må slipes ned. Man får normalt ikke 100% samme finish som man hadde før, så man bør minimum ta begge felgene på den siden.

Kanskje ikke de felgene det kryr mest av enkeltvis på bruktmarkedet, men mulig det kan finnes en skadebil med 2-3 felger et sted e.l., evt. eBay. Jeg hadde forsøkt den veien først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/hvorfor-lonner-det-seg-a-kaste-bilen_-1.15232892
 

Interessant artikkel om nye elbiler som vrakes med minimale skader. Nesten trist at vi som et samfunn har blitt så vant til å bruke og kaste selv om de helt fint kan reddes. Kjenner plutselig at jeg ikke har så dårlig samvittighet for å kjøre biler som er «gamle» (henholdsvis 2004 og 2007 modell, men tydeligvis gammel om man sammenligner bilene i artikkelen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...