Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@sveigis her snakker vi ja. 👍 Eneste jeg fortsatt ikke liker med E65/66 er rattet. Ingen av de man fikk i disse syns jeg er noe pene. 3-eikers, 4-eikers og Alpina.

Denne fargekombinasjonen her digger jeg. Få på noen skikkelige felger og moderat senk så er den helt min smak 😀

871444167_IMG_4288-b(2).jpg.bd2cbdaa7a0070416a1bfa88be61cac1.jpg

Jeg er forøvrig "bare" 23 år, så det er ikke bare godt voksne som liker disse 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg liker faktisk E65 rattene, men ettersom Alpina bruker E60 pre-LCI ratt, vil jeg tro et M-sportsratt eller tilsvarende vil passe. 

Kan være, men tror faktisk ikke jeg har funnet noen som har prøvd dette.

Men da er jo det store spørsmålet om de ser bra ut i en E65 😅

Når det er sagt, så er ikke de så gale at jeg liksom hadde følt jeg måtte få de vekk med en gang, men noe pene er de ikke. I hvertfall ikke når man ser hvor mye pene ratt BMW har lagd ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E65 er en modell som virkelig har tålt tidens tann bra, jeg liker nå modellen så bra at den er på vei ut av min topp 5 styggeste BMWer liste. Særlig faceliften synes jeg egentelig tar seg bra ut, for 7-serie så handler det om tilstedeværelse på veien. Du skal se at her kommer kongen 😅

1C971C33-191D-45D9-B3CD-CD680F55DE99.jpeg.b782375f9123b46b0f8c1a161eb7eb04.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet jo e65 prat igår og idag var tilfeldighetene ute og gikk kan dere si 😊

Meg og halvdelen måtte avgårde på et møte idag og parkerte bil ved et område.

Rett på siden parkerte der en flott blå e65 facelift og da bryter kona ut ,herregud for en deilig Bmw !

Jeg satte brusen i halsen og skrek høyt kan du gjenta det ?

Den var jo helt nydelig sa hun .

Var jo sånn du aldri ville ha sa jeg .

Så da dere ,hvem vet kanskje en e65 er mye nærmere hjemmet mitt likevel 😊😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg... irriterer meg så jævlig over kriseledelsen i Oslo kommune. 

Startet med at vi på lørdag fikk beskjed om at barnehage og skole var stengt på mandag, og reduserte åpningstider resten av uken fra 7.30-17.00 til 8.30-15.30. Begrunnelsen for stenging på mandag var at de måtte planlegge for rødt nivå.  

Nå har man hatt koronaspøkelset hengende over seg i snart et år, vi har vært på rødt nivå flere ganger i barnehagen, hvor vanskelig er det å planlegge for at rødt nivå igjen kan oppstå og ha alt klart? Neida vi stenger ned skole og barnehage og lar arbeidsgivere til de stakkars brukerne av dette lovpålagte samfunnsoppdraget kommunen har påtatt seg ta problemet. 
Vi fikk vi i dag mail om at hvis rødt nivå fortsetter neste uke, må de redusere åpningstiden til 09.00-15.30. Det blir begrunnet med at de ansatte har noe som heter ubunden tid. Måtte lese meg opp på dette, ped.ledere i bhg har 4 timer i uken hvor arbeidet ikke må gjøres fra lokalet. (lærere ti). 

Hvorfor kan ikke kommunen gå i dialog med arbeidsgiverforeninger for å høre om det er mulig å gjøre noen i disse krisetider? Hvorfor kan ikke arbeidsgiver pålegge noe overtid? Resultatet nå blir at veldig mange flere foreldre får mindre tid til å jobbe på dagtid, som må tas igjen på kveldstid. 

I tillegg mener regjeringen at bydelen skal kunne overprøve ledere i samfunnsviktige oppdrags vurdering om den ansatte er samfunnskritisk eller ei. Hvordan i alle dager skal en i bydelen ha kompetanse på om en mamma eller pappas oppgaver i en samfunnsfunksjon er viktig eller ei? 

  • Skole- og barnehageeiere skal som tidligere foreta en selvstendig vurdering av den enkelte person som ber om utvidet tilbud på grunn av samfunns- eller virksomhetsfunksjon. Det er ikke klagerett på avslag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, sveigis skrev:

Jeg startet jo e65 prat igår og idag var tilfeldighetene ute og gikk kan dere si 😊

Meg og halvdelen måtte avgårde på et møte idag og parkerte bil ved et område.

Rett på siden parkerte der en flott blå e65 facelift og da bryter kona ut ,herregud for en deilig Bmw !

Jeg satte brusen i halsen og skrek høyt kan du gjenta det ?

Den var jo helt nydelig sa hun .

Var jo sånn du aldri ville ha sa jeg .

Så da dere ,hvem vet kanskje en e65 er mye nærmere hjemmet mitt likevel 😊😊.

Da må du handle med en gang, før sjefen ombestemmer seg. Det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse.☺️😇

Lykke til ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ampera skrev:

Da må du handle med en gang, før sjefen ombestemmer seg. Det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse.☺️😇

Lykke til ! 

Ja helt sant ,så det spørs nå fremover hva som skjer videre her nå gitt.

Heldigivs så er jeg ikke der at jeg ligger søvnløs enda og tenker ,men ting er lettere når man er enig .😊

Jo takk Ampera ,og igjen jeg stresser ikke enda er så mye her på hjemmefronten som må landes og for tiden 😅

 

3 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

@sveigis

Men ikke kjøp en 730d, vær litt mer fantasifull enn det. Finn en 745d, dem er undervurdert. Hvor rått er det ikke med en diger sedan med V8er diesel 8)  

Hehe jo det hadde vært noe Fredrik med en 745 d og vet du noe ?

Jeg var på Blocket igår og så faktisk 😊

Men desverre så lander jeg nok på det trygge nemlig m57 .

Og det har ikke med fantasiløshet,men sunn fornuft.

Disse kan jeg skru på og tenker de er lettere å holde kostnaden nede om noe skjer .

For skje ting vil der garantert 😅

Men ja 745 d hadde vært ekstremt gøy .

Nå skal jeg få landet noen baller først ,og det er ikke gjort imorgen så ser vi hvordan ting blir på sikt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres flott ut på papiret, men for å klare å yte best mulig så er det mange parametere som skal sammenfalle. Det må ikke være for varmt eller for kaldt, batteriet må være ved en viss temperatur. Du må ha over 50 prosent strøm på batteriet, men under 95 prosent. Så må du trykke deg frem til maks ytelse igennom to (!) undermenyer. Så kan du dra 0-100 på 2,1 sek, så kan du sikkert gjøre det ett par ganger helt til du spyr eller bilen blir overopphetet. Så kan du tenke over at du har brukt 1,4 mill på en bil som har samme kvalitet som en Chrysler Stratus fra 1999 😅

Si meg, var det ikke med denne Plaid modellen Tesla skulle slå Porsche Taycan på Nurburgring. Porsche annonserte stolt at de hadde klart å lage raskeste elbil rundt Ringen, hvorpå Elon Twittret at det skulle de lett slå. "Bring it on" var Porsches svar. Det endte vel med at Teslaen brøt sammen gjentatte ganger mens en Taycan stadig triumferende passerte den der den sto i gresset med nødblinken på 😂 Da ble det stille i Tesla leiren, og de trakk seg skamfullt tilbake fra hele rekordforsøket.

EF80AC54-AC78-4DDF-858C-F803AE8A3BE4.thumb.jpeg.283c73aae8c1450e889e3d62e31559bd.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, flobben skrev:

Arg... irriterer meg så jævlig over kriseledelsen i Oslo kommune. 

Hele disse Corona-greiene er bare en stor hoax.

Her er f. eks dødstall fra Skotske sykehus:

Sitat

The total number of deaths in Scottish hospitals for the following years is:
2015: 30,000
2016: 28,412
2017: 28,610
2018: 28,458
2019: 27,652
2020 (registered by 1 November 2020): 22,631

Hvordan kan det vær et pandemi, hvis dødstallene har minket? 🤥

Link:

https://www.gov.scot/publications/foi-202000106374/?fbclid=IwAR2EeNrQ8g7vjFwc-5swBi2j62Aa2dlRNmMUcad9GyOJLMtmq8VAQhLjfk4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...