Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, hos dere er det jo ville tilstander. For samme pris får man vel en 12-15kvm i de mest populære områdene.

Nå skal jeg ikke påstå det ene er bedre enn det andre, og folk har forskjellige ønsker og behov, men tar heller et hus jeg altså. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Ingen som ikke bare kan kjøpe huset vårt da? Kjenner dette her begynner å gå på nervene løs. 😛

http://www.finn.no/207926966

Vet hvordan du har det, la selv ut for salg 12 Mars ifjor samtidig som Norge ble stengt ned. Det tok 6 mnd å selge. Men det ordner seg alltid, i vårt område er det ikke så veldig høy fart på salget men man får endel for pengene 😊.  Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en 11 kvm i Oslo til 2,4M nå. Til sammenligning så er min E61 185 cm brei og 484 cm lang ifølge tekniske dokumenter. 9 kvm der. Bokstavelig talt hadde leiligheten vært i grenseland mtp å fungere som en parkeringsgarasje, vanlig størrelse på pplass er faktisk 12 kvm. Siden "boligen" er rektangelformet og ikke stjerneformet så har megleren påspandert frasen "arealeffektiv".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, E.C. skrev:

Ligger en 11 kvm i Oslo til 2,4M nå. Til sammenligning så er min E61 185 cm brei og 484 cm lang ifølge tekniske dokumenter. 9 kvm der. Bokstavelig talt hadde leiligheten vært i grenseland mtp å fungere som en parkeringsgarasje, vanlig størrelse på pplass er faktisk 12 kvm. Siden "boligen" er rektangelformet og ikke stjerneformet så har megleren påspandert frasen "arealeffektiv".

Det er ikke så veldig lenge siden 100K/kvm var ansett som dyrt i Oslo, dette er godt over det dobbelte.

Nå forteller riktignok ikke kvadratmeterpris alt, ettersom den har en tendens til å bli høyere jo mindre bolig det er snakk om, men at prisene har eksplodert er det nok liten tvil om.

Når det er sagt så er vel kanskje en 7-serie lang i samme sjikt både størrelses- og prismessig (med stor motor), så kan det jo diskuteres hva som er mest fornuftig etter ti år. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Ingen som ikke bare kan kjøpe huset vårt da? Kjenner dette her begynner å gå på nervene løs. 😛

http://www.finn.no/207926966

Man får i alle fall utrolig mye hus for pengene i relasjon til østlandsområdet (og store deler av Danmark uten at dette har betydning). Jeg tenker at hvis man kan ha hjemmekontor får man også utrolig mye livskvalitet i forhold til ihvertfall deler av Oslo til den samme prisen. De fleste må imidlertid bo relativt tett på der de jobber og dette begrenser hva slags valg man har på boligfronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fredrik skrev:

Man får i alle fall utrolig mye hus for pengene i relasjon til østlandsområdet (og store deler av Danmark uten at dette har betydning). Jeg tenker at hvis man kan ha hjemmekontor får man også utrolig mye livskvalitet i forhold til ihvertfall deler av Oslo til den samme prisen. De fleste må imidlertid bo relativt tett på der de jobber og dette begrenser hva slags valg man har på boligfronten.

På Østlandet er nok dette med nærhet til jobb (og det å flytte etter jobb) mer normalt enn her. De fleste som bosetter seg her (og sikkert i de fleste tilsvarende mindre distrikt) gjør det i all hovedsak av familiære relasjoner, så får heller jobben komme i andre rekke. Det blir på mange måter en litt annen tankegang. Videre er det også veldig mange som jobber i skips- og oljenæring, og da har det mindre betydning hvor man bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Hpi skrev:

Vet hvordan du har det, la selv ut for salg 12 Mars ifjor samtidig som Norge ble stengt ned. Det tok 6 mnd å selge. Men det ordner seg alltid, i vårt område er det ikke så veldig høy fart på salget men man får endel for pengene 😊.  Lykke til

 

52 minutter siden, awt skrev:

Er forholdsvis greit marked hos oss akkurat nå, så håper og tror det blir solgt, men man har jo selvfølgelig ingen garanti.

 

Fikk akkurat solgt mitt i tysvær nå i går som har ligget ute i over 2.5 år. Skulle akkurat til å trekke det av markedet men så slo det inn et uventet bud her. Bare å ta tiden til hjelp 😀

Mye hus for pengene det ditt da. Jeg skal ikke ut på holmen der ellers kunne det vært aktuelt 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Evopower skrev:

 

 

Fikk akkurat solgt mitt i tysvær nå i går som har ligget ute i over 2.5 år. Skulle akkurat til å trekke det av markedet men så slo det inn et uventet bud her. Bare å ta tiden til hjelp 😀

Mye hus for pengene det ditt da. Jeg skal ikke ut på holmen der ellers kunne det vært aktuelt 😅

 

2.5 år var heftig, tenker det var glede i heimen da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, awt skrev:

Om dette fortsatt ligger til salgs om over to år sover jeg ikke godt gitt. 😛

Nytt hus er allerede kjøpt, så håper på et forholdsvis raskt salg.

Hva er videre plan nå @Evopower?

Den er tøff om nytt er kjøpt før man selger. Jeg kjøpte her før jeg solgte leiligheten jeg kom fra. Leiligheten har stått ubebodd hele tiden så nå skal jeg tilbake i den i en mellomfase frem til jeg finner ny bolig. Når jeg finner ny bolig så skal leiligheten selges først er håpet.

Finne noe mer i den prisklassen du selger tenker jeg, som er 2 mill under det vi solgte nå. Fant ut det var ingen vits å bo seg ihjel med så lite egentkapital vi hadde. 

Skal du i samme område? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...