Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, FredrikE24 skrev:

Mulig brannfakkel, men er derfor jeg ikke liker SUV. Har til gode å kjøre en SUV som jeg finner komfortabel.

En sedan er fint å kjøre. Går stille og fint.

Prøvd Range Rover L322 og L405? Jada jada, elendig kvalitet, engelsk soristokratisk overklasse, lyst skinn og treverk som er selve parodien på engelsk bil osv osv...... 

Sett bort fra alt det. Rein opplevelse av det å sitte i en kuvøse og duve bortover, noe ingen andre suver er i nærheten av. Kanskje med unntak av de siste bentley bentayga og rolls royce cullinan. Sistnevnte har mye bmw i seg. 

Nei en av de nevnte range roverne er noe jeg kunne tenke meg en dag, og kanksje det endrer litt oppfatningen man har på suv. Personbil vil vil alltid være mer innvolverende og sportslig, men da kan heller en bil få lov til å være det (eksempel m3) åsså kan en suv få være komfortabel.... En sportlig suv ala Lamborghini Urus er noe av det mest intetsigende jeg vet om. Det værste fra 2 verdener på en måte.

Stiv bil har gått rett i vrangstrupen på meg ihvertfall. Det skal duve litt :)

 

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

L322 er vel den jeg har kjørt mest. Mellom tiden den ikke sto på verksted. Også den som var mest villig til å få besøk av «tres amigos» i instrumentpanelet. Da med BMW M57 under panseret. P38 med TDS motoren var herlig undermotorisert og underholdende av den grunn inntil det dampet opp fra kantene på panseret. Kanskje den RangeRoveren jeg liker best.

Jeg tror det skal mye til før jeg endrer mening om SUV-konseptet.

 

Synd disse rustet så stygt. Bagasjeromsplassen og bakseteplassen var vel det jeg likte best opp mot E34. Automatkassen er den beste jeg har vært borti fra den tiden. Justerbar demping, LCD-instrumentering, stereo-komponentsett og deadlock var salgspitch på CD-modellen. Vindusposisjonering og klem-sensor i vindusheisene var ganske spesielt når konkurrentene hadde vindusheiser som kun stopper på overbelastning. Heisene i senatoren snur faktisk. 

 

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fredrik skrev:

Jeg har den samme erfaringen bare med et slags motsatt fortegn. Det å kjøre en bil (dog ikke alle) fra tidlig voksen perioden i dag (30-35 år siden) er helt ærlig litt nedtur uansett hvor sjarmerende bilene ellers er og ikke minst hva minnet mitt forteller meg. Noen ganger er disse bilene best å la være som artige minner fra en svunnen tid for møtet med i dag har en tendens til å ødelegge magien fra den gangen for mange år siden.   

Kan vel egentlig være enig i det på det fleste punkter her Fredrik .😊

Beste eksemplet for meg var her for noen årsiden .

Jeg er jo veldig glad i Opler og hadde selvfølgelig både Manta og Ascona i bøtter og spann på 90 tallet .

På den tiden gode biler og kjøre og om man satt i en 2,2 i så gikk de godt.

Kjente suget etter en sånn for noen årsiden ,og var ute og testet en Ascona b 2,0 s .

For å si det sånn ,det blir kun med minnet fra 92 til 96.

Eneste bil som jeg fremdeles har det godt med fra ungdommen som gir meg fremdeles like mye er jo...ja det vet du jo .😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, sveigis skrev:

Altså må bare si det fy flate hvor digg F10 er å kjøre.🥰

Hadde gleden av å låne en idag og kjørte 15 mil helt alene .

For en bil altså ,dette var en 520 d likevel koste meg maks.

Så skjønner dere som har disse at dere elsker disse .

Rett og slett som og sette seg i en Landcruiser fra 1987 når x5en ble kjørt etterpå .😅

Jeg kjørte en F11 530d for en liten uke siden, en 2011 modell som hadde gått 190 000 km. De bilene holder seg skammelig godt, BMW 5-serie har igjennom alle generasjonene en unik egenskap ved at de har tidløse kjøreegenskaper. En 10 år gammel 5er kjører egentelig som en ny bil, E60en min kjører som en ny bil for søren. 5er blander komfort og dynamikk på en glimrende måte.

Jeg liker egentelig ikke SUV, eller det vil si jeg fortrekker lav bil og måten de beveger seg bortover veien og igjennom svinger. Men jeg er ikke SUV motstander, jeg liker bare ikke SUVer som har karakteristikken til en lav bil. Det blir sjelden bra da fysikken før eller siden viser sitt stygge ansikt.. Da er jeg heller i motsatt ende av skalaen, skal det først være SUV så kan det like gjære være med en karakteristikk som ikke innbyr til å kjøre som en lav bil. Jeg hadde Ford Excursion, ypperlig bil som ikke prøver å være noe annet enn hva den er. Range Rover og nye Ford Explorer likeså, SUVer som ikke prøver å være noe annet. X3 og alle andre husmor SUVer prøver å være noe de ikke er, og det liker jeg ikke. Eneste unntaket her må være G05 X5, her har BMW brukt noe magi av noe slag fordi denne kjører som en 5-serie...jeg er sykt imponert over den bilen egentelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Men jeg er ikke SUV motstander, jeg liker bare ikke SUVer som har karakteristikken til en lav bil. Det blir sjelden bra da fysikken før eller siden viser sitt stygge ansikt.

Tror du ikke at f.eks G05 xDrive30d før eller siden med sine ganske massive 2265 Kg også viser sitt stygge ansikt (jeg antar at du mener fysikkens lover og konsekvensene av veldig mye masse på grensen av veigrepet)?

Det er etterhvert mange SUV'er og crossovere som har relativt bra kjøreegenskaper (spesielt elektriske med lavt tyngdepunkt), men mye masse er mye masse og når den først beveger seg uten kontroll spiller det liten rolle om det handler om en SUV eller ikke (bortsett fra at store SUV'er normalt er temmelig tunge biler).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik skrev:

Tror du ikke at f.eks G05 xDrive30d før eller siden med sine ganske massive 2265 Kg også viser sitt stygge ansikt (jeg antar at du mener fysikkens lover og konsekvensene av veldig mye masse på grensen av veigrepet)?

Det er etterhvert mange SUV'er og crossovere som har relativt bra kjøreegenskaper (spesielt elektriske med lavt tyngdepunkt), men mye masse er mye masse og når den først beveger seg uten kontroll spiller det liten rolle om det handler om en SUV eller ikke (bortsett fra at store SUV'er normalt er temmelig tunge biler).  

Jeg foreslår at du prøver en ny X5, den bilen har imponerende veimanerer til å være en stor SUV på over to tonn. BMW har som vanlig vært utrolig flinke til å "trylle bort" følelsen av bilens faktiske størrelse når man trøkker på litt i svingene. Modellen jeg prøvde var en 40i, altså rekkesekser bensin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg foreslår at du prøver en ny X5, den bilen har imponerende veimanerer til å være en stor SUV på over to tonn. BMW har som vanlig vært utrolig flinke til å "trylle bort" følelsen av bilens faktiske størrelse når man trøkker på litt i svingene. Modellen jeg prøvde var en 40i, altså rekkesekser bensin...

Jeg er helt enig. X5 har fantastiske kjøreegenskaper til å være såpass stor og tung. Mitt poeng er imidlertid at når bilen først mister veigrepet er nesten 2,3 tonn veldig mye og den viser da sitt stygge ansikt (for å bruke din terminologi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2021 den 14.04, fupsaker skrev:

Det kan nok diskuteres opp og ned i mente, men den vitenskapen som er uavhengig og ansett som riktig sier at 5G IKKE er skadelig.

 

Som sagt, jeg kjenner en som har jobbet som direktør i både Netcom og Tele2 (mener jeg å huske?). Og ingeniørene deres var 100 % enige om at 5G-stråling er SVÆRT Skaldelig (!).

 

Sitat

 Du kjører for øvrig el elbil med innebygget wifi og som alltid er online-tilkoblet.

Takk for opplysning. Jeg er fullt klar over at e-tron har Wifi/4G og Leaf har 4G.

 

Sitat

Selg den sporenstreks og kjøp en gammel, analog bil.

Takk for gratis råd (du vet hva de sier om gratis råd?), men vi er sikher: "it's the milage, not the age".

 

Skal være som litt Sulguden.. brenne selv.. for å gi andre LYS.

 

Sitat

Jeg skjønner at noen kan være el- eller strålingssensitive (i alle fall mener de det selv og ikler seg hatter, skjørt, gensere og annet solgt dyrt av tvilsomme aktører)

De mener det ikke. De får alvorlige symptomer når de bor i by (hvor det er mye stråling), og symptomene fosvinner straks de flytter litt ute på landet (hvor det er mindre stråling).

 

Sitat

men alt dette pjattet faller på sin egen urimelighet.

Javel? Ser ikke helt den.

 

Sitat

Skulle det dukke opp riktig og god forskning som tilsier at statene rundt om i verden setter opp skadelig utstyr som faktisk skader befolkningen, ja da skal jeg jaggu spise en tinnfoliehatt, eventuelt en laget av aluminiumsfolie (denne er nok enklere å svelge.).

Aluminimsfolie ja... Takk for herseteknikkene.

 

Det er fint... Da viser du at du har INGEN sakelige argumenter (!!).

 

Så Tusen Takk for det!!

 

Sitat

For øvrig er også jorden vi står og går på svært skadelig i form av stråling, om du virkelig leter etter bevis på dette.

Har du studert atomkraft? Nei? For det har jeg. Og da lærte vi at litt (og da mener jeg litt) stråling er bra for deg (aktiverer muligens immun system), men MYE er SVÆRT skadelig.

 

Du har vel hørt at folk dør av (mye) radioaktiv stråling?

 

Sitat

Jeg er virkelig for ytringsfriheten, det er nok de fleste her, men ytringsfrihet som sprer misinformasjon og usannheter er skadelig for den tilliten de fleste har til staten og menneskene rundt seg.

 

Takk, jeg kysser dine føtter. Tusen takk for selveste DU er for ytringsfrihet. Hadde du ikke vært det, hadde vi nok sliti assa.

 

Sitat

Så vær så snill, legg vekk holdningene og hold deg saklig. :)

Det er ikke holdninger, det er FAKTA. 🤓😈🧐

 

Har prøvd å holde meg saklig jeg + litt komedie for å lette på stemningen. 🙈💩   💩🙊 <--- apen dekker til nesa (get it? 😅).

MEN Bimmers-folket får avgjøre og si ifra de syns jeg IKKE har gjort det. 🙏

 

 

 

 

Endret av KSG
skibelieffff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg foreslår at du prøver en ny X5, den bilen har imponerende veimanerer til å være en stor SUV på over to tonn. BMW har som vanlig vært utrolig flinke til å "trylle bort" følelsen av bilens faktiske størrelse når man trøkker på litt i svingene. Modellen jeg prøvde var en 40i, altså rekkesekser bensin...

Den har jeg lyst til å prøve også. Liker at den er en høyreist SUV (ift. til e-tron). Også liker jeg at BMW (ifølge dem selv) lager SUV'ene sine primært for bybildet (og kjøreglede) og ikke for offroad (de fleste vil jo ha SUV for det er praktisk og man sitter litt høyt). Eller de gjorde det ihverfall før... og da (når 1. gen X5 kom ut) eide de jo også Land Rover, som dekker offroad-segmentet svært godt.

Og dritkult at den kan heves og senkes, akkurat som e-tron.

Så en X5 diesel politibil (politimannen visste ikke hvilken størrelse det var på motor. Muligens 30 d?), som jeg har veldig lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, KSG skrev:

 

Som sagt, jeg kjenner en som har jobbet som direktør i både Netcom og Tele2 (mener jeg å huske?). Og ingeniørene deres var 100 % enige om at 5G-stråling er SVÆRT Skaldelig (!).

 

 

 

Tror du bør snakke med ingeniørene direkte og ikke via via. Hovedårsaken til at man har fått oppfatning om at strålene er farlig er fordi 5g strålingen er mer direkte rettet og ikke sprett som på 4g. Så rett ut i fra senderen (noen meter) så har man et område hvor konsentrasjonen av strålingen er veldig høy, og dermed skadelig i dette nærområdet. 

Lenger bort fra senderes er den like skadelig som all annen stråling, fint lite. 

Når man tråler igjennom en del forum så kan man fort ende opp med en oppfatning om at det som skrives der alltid er riktig, ofte er det lurt å prøve å oppsøke informasjon andre veier også, for å se om andre kan sitte med annen oppfatning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde vært farlig med slik stråling så hadde vel alle lokomotivførere i Norge vært døde alle sammen. Jeg sitter jo under en støysender på 16000 volt når jeg er på jobben. Ingen av kollegaene mine har noen gang blitt syke av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...