Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

11 timer siden, ahj skrev:

Jeg savner også det å kunne ta en tur ned på kontinentet. Kjøre alpepass, gå turer i fjellet og ligge på en strand i et land hvor du ikke hører en norsk stemme. 

 

Da burde du reise nå! For når grensene åpner kommer norge til å bli tomt for nordmenn... 😛

Forøvrig truffet norsktalende de merkligste steder i europa pre-korona, så når ting åpner igjen er ikke den minste strand trygg for sambygdinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snagg30 skrev:

Har begynt å tenke en del på sommer dekk, men er det litt tidlig? Når legger dere om sann ca?

 legger nesten alltid om i påska, har gjort dette siste årene siden jeg ikke dagspendler med bil til noe som helst og kan kjøre etter forholdene :P 

men har jo skjedd at jeg har lagt om flere ganger frem og tilbake selv etter påske.... her kan det være kvite veier på 17. mai 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Snagg30 skrev:

Har begynt å tenke en del på sommer dekk, men er det litt tidlig? Når legger dere om sann ca?

Påska har vært liksom en pekepinn i alle år. Jeg ser an værmeldingen og vurderer litt ut ifra det :) Jeg bytter derimot ikke på død og liv i dårlig vær, venter til en soldag hvor jeg kan kose meg ute og få rengjort vinterfelgene skikkelig :) 


I fjor kom det en meter med snø uka før 17. mai her i Molde(sluttet å snø lørdag 16. mai midt på dagen og været slo om til mildvær da), jeg byttet ikke tilbake så den uken fikk bilen stå og jeg gikk til og fra jobb. Halvtime hver vei å gå, så tidsmessig hadde det lønt seg å bytte dekk, men prinsipp :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løst det problemet ved å ha en sommerbil som alltid står på sommerdekk. Da kan vinterbilen/helårsbilen bytte rimelig sent til sommerdekk og tidlig til vinterdekk. Oi, snør det? Får ta den andre bilen i dag da 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ingvaldsen Tror jeg bare kjører på, Så kan jeg bruke berlingoen som @E.C. nevner om det skulle komme noe mer. Bor ved kysten så stort sett er det svært lite snø i området, men i år var det uvanlig mye over nyttår.

 

@Marius2002 i fjor måtte jeg snu ved Ørskog fjellet 20 mai for å legge om til vinterdekk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å begynne å legge om til sommerdekk nå til helga, begynner med E34en også tar jeg G30en til uka tenker jeg. Setter dem alltid på i slutten av Mars, er så mildt å tørt nå. E60en har jeg forløpig ikke sommerdekk til, så det må jeg finne en vei. Så den får være reservebil hvis mot formodning vi skulle få noe snø inntil videre 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å begynne å legge om til sommerdekk nå til helga, begynner med E34en også tar jeg G30en til uka tenker jeg. Setter dem alltid på i slutten av Mars, er så mildt å tørt nå. E60en har jeg forløpig ikke sommerdekk til, så det må jeg finne en vei. Så den får være reservebil hvis mot formodning vi skulle få noe snø inntil videre 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt på helårsdekk dekk (Nokian Weatherproof) i 3 år nå og dette fungerer faktisk ganske bra her i DK. Vi har også vinterstid vært på høyfjellet i Norge og det fungerte også overraskende bra. Dekkene fungerer imidlertid mindre bra i syden med 35+ varmegrader. Det blir for mye "sleaføre" for min smak. Gummien blir skikkelig myk og bilen oppleves faktisk som lett ustabil. Anbefales ikke.    

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei hjem i stad så kom jeg tilfeldigvis bak en kamerat som kjører en tuna E91 320d LCI. I påkjøringa til motorveien så betyr jo det bare en ting...race!! Går godt de N47 maskinene når de er tuna, 545i måtte over 100 km/t før jeg begynte å hale forbi... Nå skal det sies at jeg bare var i vanlig drive, kan tenkes at han kjørte i sport. Men likevel, opp til 100-110 km/t så var det ikke mye å bytte på. xDrive for the sier bare jeg 👍 Opp til 70 km/t er kickdown håpløst på de myke vinterdekka mine, antispinn lampa lyser opp som ett juletre 😂 Veldig merkelig at ikke E60 ble tilbydd med xDrive på noe høyere enn 530i/d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...