Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Vel, en skal være forsiktig med å spre konspirasjonsteorier og ikke minst er kildekritikk vesentlig i denne sammenheng. Poster man en link til et ukjent nettsted hvor en artikkel er skrevet av en "random" om diverse(korona, 5g, etc.), mister vedkommende all troverdighet. Korona er høyst reell og nei, staten tjener ikke på arbeidsledighet. Sålenge man har en sunn diskusjon er det greit, men jeg føler det dessverre alt for ofte bikker over fordi følelser tar overhånd. Jeg lærte tidlig i min oppvekst at religion og politikk diskuteres ikke på jobb. Dette innlegget er på generel basis og melder meg ikke videre inn i diskusjonen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2021 den 20.06, Snagg30 skrev:

Noen som har erfaringer med å kjøpe dyre felger eller lignende på eBay? Vurderer de her men har mine tanker om eBay, uten at jeg har noe særlig erfaring med det. Bedre å finne noen fra Tyskland kanskje? 
 

https://www.ebay.com/itm/BMW-OEM-G20-3-Series-Style-795M-Y-Spoke-20-Forged-Wheel-Set-Matte-Ferric-Grey

Det fungerer knirkefritt å kjøpe slike ting på eBay, men er det i dette tilfellet verdt det? Felgene koster 33 000kr og du må ut med 5000kr i frakt. Ferdig inn i Norge koster de rundt 48 000kr (38 000*1,25=47 500+500 i fortollingsgebyr). Da sitter du med et felgsett du ikke har norske reklamasjonsrettigheter på. Du ble vel tilbudt nye felger uten dekk for rett under 40 000kr? Skaffer deg Continentaldekk som gjør at du i alle fall ikke havner på over 50 000kr totalt, og da har du norske reklamasjonsrettigheter intakt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det fungerer knirkefritt å kjøpe slike ting på eBay, men er det i dette tilfellet verdt det? Felgene koster 33 000kr og du må ut med 5000kr i frakt. Ferdig inn i Norge koster de rundt 48 000kr (38 000*1,25=47 500+500 i fortollingsgebyr). Da sitter du med et felgsett du ikke har norske reklamasjonsrettigheter på. Du ble vel tilbudt nye felger uten dekk for rett under 40 000kr? Skaffer deg Continentaldekk som gjør at du i alle fall ikke havner på over 50 000kr totalt, og da har du norske reklamasjonsrettigheter intakt. :) 

Jeg bommet ganske mye på prisen jeg trodde jeg måtte ut med, var sikker på de ble årets deal. Krysset fingrene for at ingen skulle merke det men her kom du! Driver for øvrig å skriver noe i tråden akkurat nå

 

Edit: som du kanskje husker ble jeg tilbudt felgene til 39.000kr som kompensasjon men har nå fått service avtale så her vet jeg ikke om tilbudet står. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Marius2002 said:

Vel, en skal være forsiktig med å spre konspirasjonsteorier og ikke minst er kildekritikk vesentlig i denne sammenheng. Poster man en link til et ukjent nettsted hvor en artikkel er skrevet av en "random" om diverse(korona, 5g, etc.), mister vedkommende all troverdighet.

 

Nå framstår du nettopp som en av de lite opplyste han snakket om. Å kalle andre for konspirasjonsteoretikere er en ufin hersketeknikk. Faktisk var det CIA som fant opp dette uttrykket i sin tid for å diskreditere alle kritikere av måten CIA formet samfunnet på og den vedtatte sannheten de skapte.  

Jeg har vært på ballen og fulgt med på situasjonen helt siden de første meldingene om Corona-spredning i Kina dukket opp i desember 2019. Og det er surrealistisk å se hvordan situasjonen har blitt misbrukt spesielt i vestlige land - alt basert på PCR-test med enorm høy feilprosent. 

Splitt og hersk! Funket for 300 år siden og funker fortsatt i 2021. 

Se bare på hvordan EU innfører vaksinepass i disse dager, nå skal de som ikke tar vaksinen bli behandlet som undermennesker som mister frihet - de får ikke lov til å reise utenlands, og det vil etter hvert utvikle seg til at uvaksinerte blir nektet adgang til butikker og arrangementer. Så må uvaksinerte gå med en gul stjerne på armen slik at man lettere skal kunne skille klinten fra hveten. Så blir uvaksinerte/"oppviglere" sendt til "arbeidsleir".

Vi har forsøkt dette før, og det kalles kommunisme. Og det ender i splittelse og folkemord.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Werther skrev:

 

Nå framstår du nettopp som en av de lite opplyste han snakket om. Å kalle andre for konspirasjonsteoretikere er en ufin hersketeknikk. Faktisk var det CIA som fant opp dette uttrykket i sin tid for å diskreditere alle kritikere av måten CIA formet samfunnet på og den vedtatte sannheten de skapte.  

Jeg har vært på ballen og fulgt med på situasjonen helt siden de første meldingene om Corona-spredning i Kina dukket opp i desember 2019. Og det er surrealistisk å se hvordan situasjonen har blitt misbrukt spesielt i vestlige land - alt basert på PCR-test med enorm høy feilprosent. 

Splitt og hersk! Funket for 300 år siden og funker fortsatt i 2021. 

Se bare på hvordan EU innfører vaksinepass i disse dager, nå skal de som ikke tar vaksinen bli behandlet som undermennesker som mister frihet - de får ikke lov til å reise utenlands, og det vil etter hvert utvikle seg til at uvaksinerte blir nektet adgang til butikker og arrangementer. Så må uvaksinerte gå med en gul stjerne på armen slik at man lettere skal kunne skille klinten fra hveten. Så blir uvaksinerte/"oppviglere" sendt til "arbeidsleir".

Vi har forsøkt dette før, og det kalles kommunisme. Og det ender i splittelse og folkemord.  


Såe, Covid 19 er noe alle lands regjeringer har kokt sammen og funnet opp i fellesskap for å? 

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, humpfy skrev:

Dette forumet er nok best egnet til å diskutere bil. 

Jeg er så enig ! :) 

Men, vi har hatt mange gode diskusjoner/samtaler om fly(kanskje spesielt Spitfire og Concorde), mat, drikke(vin og øl), musikk, bolig, smarte duppedingser, osv.! Slike diskusjoner setter jeg pris på. Selv om jeg ikke alltid deltar. :) 

Som jeg prøvde å få frem i forrige innlegg så er ikke dette plassen for diskusjon om politikk, religion eller legning fordi følelser ofte tar overhånd og misforståelser kommer på rullebånd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hvor jeg skal poste akkurat dette, men tar en råsjans:

Fikk låne Audi eTronGT i går med 476 hester som har 530 i boostmodus. Fy feite for en linjelekker bil, uten tvil det peneste karosseriet på markedet når man tenker elbil. Jeg som har savnet 330´en hver eneste dag siden jeg leverte den tilbake i mai i fjor fant meg veldig raskt til rette. Deilig og lav å sette seg ned i, fantastiske seter som omslutter deg som sportssetene til BMW. For øvrig plasserte jeg et BeSafe Modular-sete med isofix base i baksetet og stilte passasjersetet inn så det passet meg. Det gikk faktisk helt fint! (Da er familiealibiet tatt hånd om. 😛 ) Hadde bilen en time og kjørte min vanlige testrute som jeg tar etter at sommerdekk er på eller jeg prøver en bil. Variert rute med landevei, dvs 50-, 60-, 70-, og 80-soner i skjønn forening med rettstrekker, halvblinde og skarpe svinger og mulighet for å kjenne på fartsøkningen. Den akser deilig og raskt, helt udramatisk. Lineær fartsøkning er vel ordet med et lite punch i ryggen når man passerer 100 og 2.-giret kicker inn. Det som overrasket mest er at den er like retningsstabil og kjøreglad som min 3-serie jeg leverte i fjor. Denne stod på ACS-fjærer og var en fryd å kjøre. Men denne har et enda lavere tyngdepunkt som virkelig gjør sitt for kjøregleden. En ekte, elektrisk sportsbil forkledd som en Grand tourer i ordets rette forstand. (Småbarn vil nok ikke like å sitte bak siden baksetene er lave. 😛 ) Dette ble veldig kort, men den appellerte virkelig til meg om dette skulle være fremtiden. Jeg savnet nesten ikke motorlyd fra en 6´Er, da det faktisk er lagt inn sportslyd her som gir litt av det vi autofile vil høre når vi kjører bil. Still meg gjerne spørsmål om det er noe dere lurer på. Og flytt det gjerne om det ikke var riktig sted å skrive. 😛

AF3C0E42-8E3A-4952-ACC3-DA938DA93D61.jpeg

3661C774-679A-402F-80EA-A732B2BCCAC1.jpeg

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fupsaker helt rett plass :) Så kult at du har testet ut! Jeg liker den bilen skikkelig godt og synes faktisk den tar seg bedre ut enn Taycan og det sier litt, Taycan har mildt sagt sin tilstedeværelse på veien. Nå er det også kommet en Taycan Cross Turismo som jeg bare digger, men jeg tenkte på standard Taycan, da denne er mest sammenlignbar mot E-Tron GT. Artig at du liker den. Skikkelig motorlyd er terapi for sjelen, men på elbil er akkurat fravær av lyd det deilige. Så da er lydisolering alfa og omega.
Hvordan var denne på støy?

Har forøvrig sett en photoshop på E-Tron GT i shooting brake utgave, litt ala Cross Turismo, så håper det også kommer en modell som er tilnærmet lik, men med 4 dører... er vel bare ønsketenkning :) 

83FFEBB7-27A9-4C9B-BC36-FABE496DD18A.thumb.jpeg.bcd875127a99dd2a16657ecfffed93d2.jpeg
 

Edit: Funny aprilsnarr fra BMW Classic på insta 😂

F9E95AFF-C107-4AA6-AC6D-0AB82DB27DE3.thumb.jpeg.3143c1e95eb0ff75e7f83e4ab3bd9c40.jpeg51B52285-FEF5-440F-8F51-FE6E8F211F62.thumb.jpeg.5145aa1541c22aeed39f0b3b4cd25cc3.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den noe slags sportsmodus? Det artige på Model 3 hjemme er at du kan sette den i track mode og 100% rwd, samt en stabilitetskontroll i 20 steg. Da kan du faktisk snurre rund på p-plasser når snøen kommer. Noe tilsvarende på Audien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snagg30 skrev:

@fupsaker Selv om jeg fikk en liten sneak peak på snap så må vi huske litt bilder, det er hyggelig til teksten! :) 

Jeg har dessverre bare tatt ett bilde skrått forfra. Skremmende dårlig, egentlig. Fokuserte mest på kjøringen som var en fornøyelse og faktisk en BMW verdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...